MS Windows
briani 27239
fjerne Messenger ?
Fra : tommy olesen

Dato : 21-02-04 17:36

hej, er der en sikker måde at fjerne Messenger på... og er der nogen anden
low-source client der kan anbefales i stedet for førnævnte - den irritere
mig , kræver for megen opmærksomhed

mvh, tommy olesen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 21-02-04 18:00

Hej tommy olesen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> hej, er der en sikker måde at fjerne Messenger på

Nedenstående er direkte hugget fra den ene samt den anden
(husker ikke fra hvem og hvor):

<copies>

Fjerner Messenger:

Klip følgende sætning ind i START-->KØR.

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Bemærk: Det er i en sætning. Dette vil fjerne messenger HELT.

--------------------

Hvis den blot skal sættes ud af funktion:

Get rid of windows messenger:
Start->Run->"gpedit.msc""
-Computer Configuration
-Administrative Templates
-Windows Components
-Windows Messenger
Here you can enable "Do not allow Windows Messenger to be run"
and "Do not automatically start Windows Messenger initially"

</copies>

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 21-02-04 19:35

Jeg har for nyligt læst (vist nok i Computer World), at det kan give
anledning til problemer i Outlook og Outlook Express - jeg er ikke sikker
på, det (kun) var de to - hvis man ikke også huskede at fortælle disse
programmer (i opsætningen), at de ikke skal bruge Messenger til forskellige
tjenester. Kan desværre ikke huske mere, men konklusionen er bare, at du
også lige skal checke opsætningen i programmer, der kunne tænkes at bruge
Messenger.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 21-02-04 20:00

"Mickel Hedemand" <mREMOVETHISickel@set.auc.dk> wrote in message
> [...]
> også lige skal checke opsætningen i programmer, der kunne tænkes at bruge

Outlook Express bruger Messenger, men afinstallerer man Messenger holder
Outlook Express automatisk op med at bruge den
Det har i hvertfald de sidste par år været min første handling, hver gang
jeg installerer en ren XP at fjerne Messenger, og jeg har aldrig haft nogen
problemer mht. til dette.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Edmund

Dato : 21-02-04 21:19

Andreas M. Hansen skrev:

> Det har i hvertfald de sidste par år været min første handling, hver
> gang jeg installerer en ren XP at fjerne Messenger, og jeg har aldrig
> haft nogen problemer mht. til dette.

Får du ikke en fejlmeddelse første gang du logger på en nyoprettet
bruger

--
Mvh Edmund

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 21-02-04 22:48

> Får du ikke en fejlmeddelse første gang du logger på en nyoprettet
> bruger

Jeg opretter aldrig nye brugere på min maskine, så det har jeg aldrig
observeret.

mvh

Andreas M. Hansen