KDE 3.2, xmms og Debian
Fra : Allan Weber

Dato : 21-02-04 12:26

Efter at have opgraderet til KDE 3.2 ved at bruge KDE's source kan jeg ikke
længere starte XMMS.

XMMS siger følgende:

libvorbisfile.so.3: cannot open shared object file: No such file or
directory
Inconsistency detected by ld.so: ../sysdeps/generic/dl-tls.c: 72:
_dl_next_tls_modid: Assertion `result <= _rtld_local._dl_tls_max_dtv_idx'
failed!

Så prøver jeg at installerer libvorbisfile3 med apt-get, men det vil den
ikke:

The following packages have unmet dependencies:
libvorbisfile3: Depends: libvorbis0a (>= 1.0.1) but it is not going to be
installed

Derfor prøver jeg så at installerer libvorbis0a, men det vil den kun hvis
hele min KDE installation bliver afinstalleret. Jeg er derfor i lidt af en
deadlock, nogen der kan forslå en løsning?

Mvh
Allan Weber

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 21-02-04 13:38

Allan Weber <weber@oncable.dk> writes:

> [...]
> hele min KDE installation bliver afinstalleret. Jeg er derfor i lidt af en
> deadlock, nogen der kan forslå en løsning?

Du kan oversætte xmms mod den nye version af vorbis; problemer i stil
med ovenstående var i en periode også et problem i unstable:

sudo apt-get build-dep xmms
fakeroot apt-get -b xmms
sudo dpkg -i <nødvendige pakker>

/Rasmus

Eat right, exercise regularly, die anyway.

Fra : Allan Weber

Dato : 21-02-04 13:52

> sudo apt-get build-dep xmms

så får jeg følgende fejl:

E: Some broken packages were found while trying to process
build-dependencies for xmms.
You might want to run `apt-get -f install' to correct these.

Hvis jeg prøver apt-get -f install xmms får jeg at vide, at xmms allerede er
i nyeste installation.
Hvis jeg prøver at afinstallerer xmms vil den også til at fjerne noget af
min KDE installation, og det vil jeg helst undgå.

Mvh
Weber

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 21-02-04 22:32

> [...]
> Hvis jeg prøver at afinstallerer xmms vil den også til at fjerne noget af
> min KDE installation, og det vil jeg helst undgå.

Du kan næppe få lov at installere noget nyt, der har relation til de
ødelagte pakker.

Hvad med at køre "apt-get -f install" og derefter installere de
pakker, der er blevet fjernet?

Der kan ofte godt være den slags problemer, når man installerer pakker
fra uofficielle kilder.

/Rasmus

Mommy, mommy! The garbage man is here!
Well, tell him we don't want any!
-- Groucho Marx

Fra : Allan Weber

Dato : 23-02-04 17:09

Rasmus Bøg Hansen wrote:

> Hvad med at køre "apt-get -f install" og derefter installere de
> pakker, der er blevet fjernet?

er gjort, men ved ikke helt om jeg får det rigtige resultat:

# apt-get -f install
Reading Package Lists... Done
Building Dependency Tree... Done
0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 354 not upgraded.

derefter installerer jeg xmms igen, men fejlen eksisterer stadigt:

# xmms

Må jeg bare bide i det sure æble?

Mvh
Allan Weber

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 27-02-04 17:29

> [...]

> Reading Package Lists... Done
> Building Dependency Tree... Done
> 0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 354 not upgraded.

"354 not upgraded"? Du har ikke alle nye pakker installeret, så du kan
næppe regne med at pakkerne er konsistente.

> [...]
> Inconsistency detected by ld.so: ../sysdeps/generic/dl-tls.c: 72:
> _dl_next_tls_modid: Assertion `result <= _rtld_local._dl_tls_max_dtv_idx'

Har du prøvet at genoversætte den mod de installerede programmer og
pakker?

/Rasmus

Remember, there are no stupid questions
- just stupid people.