Debian - login fejler
Fra : T.Rout

Dato : 20-02-04 19:22

Hej gruppe!

Jeg har fået det problem, at jeg nu _kun_ kan logge ind som root og med KDE
desktop.

Jeg bruger kdm som login manager.

Jeg kan fint se de forskellige brugere i login-manageren, men når jeg vælger
en af bruger-profilerne vil logge ind, så "resetter" min skærm blot, og
viser mig igen login manageren.

Desuden kan jeg i login-manageren kun vælge kde og failsafe....min
windowmaker er lige pludselig væk ?

Hvordan kan det være at jeg kun kan logge ind som root ?

Jeg har kigget i /etc/X11/Xwrapper.config og den er som den skal være....

Hvilke andre filer kan det tænkes at jeg skal ændre i for at gøre det muligt
at logge ind med bruger profilerne ?

På forhånd tak!

UK

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 21-02-04 13:29

"T.Rout" <grobut@hotmail.com> writes:

> Jeg har fået det problem, at jeg nu _kun_ kan logge ind som root og med KDE
> desktop.

Hvad står der i brugerens ~/.xsession-errors bagefter? Hvordan ser
~/.xsession ud, hvis denne eksisterer?

/Rasmus

I would never kill somebody
- unless they pissed me off!
-- Eric Cartman

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 21-02-04 16:29

T.Rout wrote:
> Hej gruppe!
>
> Jeg har fået det problem, at jeg nu _kun_ kan logge ind som root og med KDE
> desktop.

<KLIP>

Hvor meget plads har du på disken?
Brug kommandoen "df -h" som root og som alm. bruger.

Jeg skyder på at din disk er løbet fuld. Der er som regel reserveret
"ekstra" plads til root og derfor kan hun godt logge på.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 21-02-04 16:29

T.Rout wrote:
> Hej gruppe!
>
> Jeg har fået det problem, at jeg nu _kun_ kan logge ind som root og med KDE
> desktop.
>
> Jeg bruger kdm som login manager.

Display Manager.

<KLIP>

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 21-02-04 19:19

T.Rout wrote:

> [...]
> vælger en af bruger-profilerne vil logge ind, så "resetter" min skærm
> blot, og viser mig igen login manageren.

Findes /etc/nologin ?

/Esben