Åbne browser i bestemt størrelse
Fra : gerner

Dato : 20-02-04 18:08

Jeg fandt engang en eksempel på nettet som sørgede for at explorer blev
åbnet i et bestemt størrelse. feks. 800*600 men kan ikke længere finde den.
Nogen der har den??

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-02-04 18:25

"gerner" <dilorjaan50@hotmail.com> skrev :

>Jeg fandt engang en eksempel på nettet som sørgede for at explorer blev
>åbnet i et bestemt størrelse. feks. 800*600 men kan ikke længere finde den.

En sikker måde til at jage sine besøgende væk på.

Men ellers
--
Knud

Fra : gerner

Dato : 20-02-04 18:39

Takker det var lige det jeg søgte. Jeg skal bruge scriptet til at se tjekke
hvordan min side ser ud i forskellige skærm oplysninger.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-02-04 18:46

"gerner" <dilorjaan50@hotmail.com> skrev :

>Takker det var lige det jeg søgte. Jeg skal bruge scriptet til at se tjekke
>hvordan min side ser ud i forskellige skærm oplysninger.

Bedre at bruge BrowserSizer til det (er freeware).

http://www.applythis.com/browsersizer/

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.
--
Knud

Fra : Christian

Dato : 22-02-04 13:55

Hej.

Jeg har valgt at sige min side skal passe til 800 * 600 skærm opløsning.

Da jeg bruger en masse absolute og relative posioneringer på siden er det ikke
sikket at de kan være der i breden og så vises siden forkert.

Derfor har jeg lavet dette lille script som jeg har sat ind så den bliver
inkluderet på hver side.

if (document.body.clientWidth < 770) {
if (confirm("Vi har bemærket at siden ikke er bredt nok.\n\nSkal vi forstørre
sidens opløsning så den passer til indholdet?\n\nHvis du siger nej kan det være
siden ikke vises korrekt.")) {
self.resizeTo(screen.availWidth,screen.availHeight),moveTo(0,0)
}
}

Den spørger om brugerens side er under 770 pixels. Hvis den er det bliver
brugeren spurgt om siden må maximeres.

Simpelt og der sker ikke noget med brugerens browser før de selv vil have det.

Jeg er i gang med at lave et funktion til det så svaret bliver skrevet i en
cookies så brugeren ikke bliver spurgt flere gange. Også selvom browseren er
mindre end det tilladte.

Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 22-02-04 18:49

Christian <msn@ckweb.dk> writes:

> Jeg har valgt at sige min side skal passe til 800 * 600 skærm opløsning.

Dårlig ide. Først og fremmest fordi skærmopløsningen intet har med browseren
størrelse at gøre (ud over at browseren jo nok er mindre). Derefter fordi
design til en fast størrelse gør siden mindre fleksibel. Den kan fx nok
ikke ses på en mobiltelefon eller på WebTV.

> Da jeg bruger en masse absolute og relative posioneringer på siden
> er det ikke sikket at de kan være der i breden og så vises siden
> forkert.

Så lad den flyde over, eller lav en side der kan vises i mere end en
browserstørrelse.

> [...]
> siden ikke vises korrekt.")) {
> self.resizeTo(screen.availWidth,screen.availHeight),moveTo(0,0)

Tak fordi du spørger, så kan jeg sige nej. Jeg vil ikke have en
browser i 1600x1180, og der vil din side sikkert se lige så dårligt ud.

/L

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-02-04 18:29

> [...]

> Jeg fandt engang en eksempel på nettet som sørgede for at explorer blev
> åbnet i et bestemt størrelse. feks. 800*600 men kan ikke længere finde

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin