MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Sammenlign filer, ignorer filnavne
Fra : Lars Stokholm

Dato : 20-02-04 09:47

G'formiddag.

Jeg leder efter et program som kan sammenligne filer efter indhold.
Det skal kunne ignorere ting som datoer og filnavne. Total Commander
kan ignorere datoen under "Synchronize Dirs...", men det er vist ikke
i stand til at ignorere filnavne også.

Nogen der kan hjælpe mig med sådan et program?

--
Lars Stokholm " Everything under the sun is in tune,
but the sun is eclipsed by the moon. "

- Pink Floyd (Eclipse)

Fra : John Frandsen

Dato : 20-02-04 11:06

"Lars Stokholm" <monospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg leder efter et program som kan sammenligne filer efter indhold.
Hvad med fc.exe, som jo er en del af windowsinstallationen?

----klik fra hjælpen----
Sammenligner to filer eller grupper af filer og viser forskellene
mellem dem

FC [/A] [/C] [/L] [/LBn] [/N] [/OFF[LINE]] [/T] [/U] [/W] [/nnnn]
[drev1:][sti1]filnavn1 [drev2:][sti2]filnavn2
FC /B [drev1:][sti1]filnavn1 [drev2:][sti2]filnavn2

/A Viser kun første og sidste linje for hver gruppe af forskelle.
/B Udfører binær sammenligning.
/C Ignorerer store/små bogstaver.
/L Sammenligner filer som ASCII-tekst.
/LBn Indstiller det maksimale antal efterfølgende uoverensstemmelser
til det angivne antal linjer.
/N Viser linjenumre ved ASCII-sammenligning.
/OFF[LINE] Springer ikke filer over, hvis offline-attributtet er angivet.
/T Erstatter ikke tabulatortegn med mellemrum.
/U Sammenlign filer som UNICODE-tekstfiler.
/W Komprimerer mellemrum (tabulatortegn og mellemrum) til
sammenligningen.
/nnnn Angiver antallet af efterfølgende linjer, der skal stemme
overens efter en uoverensstemmelse.
[drev1:][sti1]filnavn1
Angiver den første fil eller gruppe af filer, der skal
sammenlignes.
[drev2:][sti2]filnavn2
Angiver den anden fil eller gruppe af filer, der skal
sammenlignes.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 20-02-04 11:42

In dk.edb.system.ms-windows, John Frandsen wrote:

> Hvad med fc.exe, som jo er en del af windowsinstallationen?

Mit oprindelige indlæg var vist lidt vagt. :) Der er tale om to store
bunker af filer; jeg har brug for at få at vide hvilke filer der er
ens, og hvilke der er forskellige.

Jeg prøver lige med et eksempel på hvordan det kunne fungere: Jeg har
to samlinger af filer, 1 (a, b, c, d, e) og 2 (f, g, h, i, j, k, l).
Det gælder at: a=f, b=h og c=k. Nu vil jeg gerne have programmet til
at fortæller mig det - det kunne f.eks. lave en liste:

a f <- samme fil, =
b h <- samme fil, =
c k <- samme fil, =

Total Commander laver noget lignende med "Synchronize Dirs...", men
som sagt er det vist ikke i stand til at se bort fra filnavne ved
sammenligningen.

Fra : John Frandsen

Dato : 20-02-04 14:21

> Der er tale om to store
> bunker af filer; jeg har brug for at få at vide hvilke filer der er
> ens, og hvilke der er forskellige.

Så er fc.exe nok et af de mere arbejdskrævende programmer til jobbet

Mvh John

Fra : Lars Stokholm

Dato : 20-02-04 19:04

> Så er fc.exe nok et af de mere arbejdskrævende programmer til jobbet

Det må man sige, men tak alligevel. :)

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 20-02-04 13:21

"Lars Stokholm" skrev
> Jeg leder efter et program som kan sammenligne filer efter indhold.
> Det skal kunne ignorere ting som datoer og filnavne.

Jeg har god erfaring med freeware programmet
http://www.midnightblue.com/dupelocater.htm

DupeLocater can search thousands of files in a matter of seconds.

It does NOT care about file names or dates, only the contents of the files.
Files are considered duplicates If, and ONLY if, their entire contents are
identical. Bit for bit.
Duplicate files are exactly the same size, and contain exactly the same data.

mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Lars Stokholm

Dato : 20-02-04 19:03

In dk.edb.system.ms-windows, Thorkild Dalsgaard wrote:

> Jeg har god erfaring med freeware programmet
> http://www.midnightblue.com/dupelocater.htm

Takker, det duede. :)