skrivetilladelse WinXP?
Fra : tux

Dato : 20-02-04 00:19

jeg har før haft Linux og Win98 på hver sin harddisk på samme pc. Nu har jeg
Linux og WinXP. Ikke specielt interessant, men dog: jeg kan ikke opnå
tilladelse til at skrive på WinXP, hvad jeg godt kunne på Win98.
Kendet nogen løsningne?
) tux

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 20-02-04 00:32

tux wrote:

> [...]
> jeg Linux og WinXP. Ikke specielt interessant, men dog: jeg kan ikke opnå
> tilladelse til at skrive på WinXP, hvad jeg godt kunne på Win98.

Ja, du skal konvertere filsystemet til fat istedet for NTFS, som linux ikke
er så god til at skrive på...

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : tux

Dato : 20-02-04 02:35

Kan jeg bare ændre nuværende NTFS til Fat?
) tux

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-04 06:42

Hej tux

"tux" <tux@mail.dk> skrev i en meddelelse news:c13o5e$gv3$1@sunsite.dk...
> Kan jeg bare ændre nuværende NTFS til Fat?
> )

Jeps, du finder bare et program som Partition Magic frem, eller et
tilsvarende freeware, det klarer opgaven for dig med at konvertere uden du
skal slette det hele...

Mvh

Carsten, Østerbro

Fra : frank damgaard

Dato : 20-02-04 17:20

tux wrote:
> [...]
> Linux og WinXP. Ikke specielt interessant, men dog: jeg kan ikke opnå
> tilladelse til at skrive på WinXP, hvad jeg godt kunne på Win98.

Der kommer løsninger i forbindelse med Kerne 2.6.x
Knoppix 3.4 i c't udgave kan med kerne 2.6.x læse og skrive NTFS,
der sker ved at hente XP's NT*.sys driver(e) og køre dem
i en lille "box" med noget wine-lignende.

Det løser dog ikke dit problem her og nu hvor din gamel linux distribution
endnu ikke er kommet så langt med kerne 2.6.x og tools.

--
no signature :)