Tidsformat i Access DB UDEN Dato og AM/PM?
Fra : B

Dato : 19-02-04 16:02

Hej

Vi har et lille simpelt problem, vi har en access database hvor
vi gerne vil have et tidsformat som hedder: T:MM:SS, men det
virker ikke, det skal være uden dato og AM/PM.
Vi kører Office XP...

På forhånd tak ;)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Anders M

Dato : 19-02-04 16:12

Hej

Jeg bruger Access 2002 og her kan man så vidt jeg ved lave om på
formaterne i 'Dato og klokkeslet' under designvisning af
tabellen. Formatet skal så vist rettes til 'Langt klokkeslet'...
Håber det hjælper.

- Anders M

Fra : B

Dato : 19-02-04 16:18

> formaterne i 'Dato og klokkeslet' under designvisning af
> tabellen. Formatet skal så vist rettes til 'Langt
klokkeslet'...
> Håber det hjælper.

Det har vi prøvet, uanset hvad vi gør så kommer den frem med
AM/PM.

Fra : Anders M

Dato : 19-02-04 16:58

[SNIP]> Det har vi prøvet, uanset hvad vi gør så kommer den frem
med
> AM/PM.
[SNIP]

Okay det lyder underligt! Lyder som om I bruger en
engelsk-sproget Access eller noget. Anvender selv dansk Access og
har ingen problemer der!

Fra : Jørn Andersen

Dato : 22-02-04 14:11

On Thu, 19 Feb 2004 15:02:21 +0000 (UTC), B <bbjmagic@hotmail.com>
wrote:

>Vi har et lille simpelt problem, vi har en access database hvor
>vi gerne vil have et tidsformat som hedder: T:MM:SS, men det
>virker ikke, det skal være uden dato og AM/PM.
>Vi kører Office XP...

Er det i databasen eller i noget ASP baseret på databasen, I vil ændre
formatet?
Hvios det er det første, så spørg i Access-gruppen:
dk.edb.database.ms-access

Hvis det er det sidste, så kig evt. på:
<url: http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion4.asp>
- evt. kombineret med at sætte sprogkode:
<url: http://www.asp-faq.dk/article/?id=47>

Hvis det stadig driller, så evt.:

myNewimeFormat = Hour(myDate) & ":" & _
Right("00" & Minute(myDate),2) & ":" & _
Right("00" & Second(myDate),2)

- hvor myDate er dato-værdien fra databasen

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj