Autocad lignende program til unix/linux (f~
Fra : Simon Borresen

Dato : 19-02-04 16:05

Hejsa

Findes der et gratis, autocad lignende program til Unix/Linux?
Det må meget gerne kunne gemme i fig format, me jeg er ved at være godt
træt af xfig... som jeg finder lidt bøvlet

/Simon

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 19-02-04 16:46

Simon Borresen wrote:
> Hejsa
>
> Findes der et gratis, autocad lignende program til Unix/Linux?
> Det må meget gerne kunne gemme i fig format, me jeg er ved at være godt
> træt af xfig... som jeg finder lidt bøvlet

Qcad fra Ribbonsoft <http://www.ribbonsoft.com/qcad.html>.
Der ligger en version i Debian som jeg har brugt, men jeg har købt mig
til Pro-versionen.
Det er faktisk ganske godt.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Andreas Paasch

Dato : 22-02-04 13:09

Simon Borresen wrote:

> [...]
> Det må meget gerne kunne gemme i fig format, me jeg er ved at være godt
> træt af xfig... som jeg finder lidt bøvlet

På Mandrake 9.2 findes der faktisk en qcad, kan ikke lige sige mere end det,
har bare lige kigget og set jeg har den.
Dog har jeg også PowerPack og den kan stamme derfra ...

/Andreas
--
Registeret Linux user #292411

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 22-02-04 13:23

Yep, QCAD er OK. I den gratis udgave skal det genstartes hvert 10 minut
men den kommer pænt op og giver dig lejlighed til at save.
26 US$ giver dig prof-eddition med livslang ret til updates.

Mvh
Bjarne Jensen