WinXP
Fra : Nicolai L. Petersen

Dato : 19-02-04 13:33

Hej allesammen.

Jeg får om kort en ny bærbar med XP på, det er jo rart, men da jeg
ikke har kørt Windows side 3.11 men linux i stedet ville jeg spørge om
der er nogen herinde der ligger inde med ed brugsanvisning påhvordan
den gøres nogenlunde sikker til brug på nettet.

--
Regards
Nicolai L. Petersen

Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 19-02-04 15:51

"Nicolai L. Petersen" <nlp@inet.uni2.dk> wrote in message
> [...]
> der er nogen herinde der ligger inde med ed brugsanvisning påhvordan
> den gøres nogenlunde sikker til brug på nettet.

Helt sikker bliver Windows nok aldrig, læs mere på
http://www.theregister.co.uk/content/56/33226.html.
Men undlader du at åbne attachments, køre Windows Update jævnligt samt bruge
en virus scanner og en form for firewall så er det nok det nærmeste vi kan
komme sikkerhed.
Mvh
Torben

Fra : Peter Kruse

Dato : 19-02-04 16:58

"Nicolai L. Petersen" <nlp@inet.uni2.dk> skrev i en
meddelelse news:slrnc39auq.2fv.nlp@nlp.suite.dk...

Hej Nicolai,

> den gøres nogenlunde sikker til brug på nettet.

Du kan muligvis finde en brugbar vejledning på følgende URL:
http://www.markusjansson.net/exp.html

Venligst
Peter Kruse

Fra : Nicolai L. Petersen

Dato : 21-02-04 16:21

In article <4034dce6$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Peter Kruse wrote:
> [...]
>
>Hej Nicolai,

>Du kan muligvis finde en brugbar vejledning på følgende URL:

Hvad med hensyn til RPC fejlen, er der noget specifikt man kan gøre
inden man kører Windows update, jeg kan ikke rigtig finde noget
specifikt om emnet.

--
Regards
Nicolai L. Petersen

Fra : Martin Schultz

Dato : 21-02-04 18:40

nlp@inet.uni2.dk (Nicolai L. Petersen) writes:

> Hvad med hensyn til RPC fejlen, er der noget specifikt man kan gøre
> inden man kører Windows update, jeg kan ikke rigtig finde noget
> specifikt om emnet.

Slå den interne firewall i windows XP til. Den blokere for de relevante porte.

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel router.

Fra : Peter Kruse

Dato : 24-02-04 19:38

"Nicolai L. Petersen" <nlp@inet.uni2.dk> skrev i en
meddelelse news:slrnc3etk8.p6.nlp@nlp.suite.dk...
Peter Kruse wrote:

> [...]

kan gøre
> inden man kører Windows update, jeg kan ikke rigtig finde

Du kan overveje at hente følgende værktøjer ned fra GRC:
UnPlug n' Pray, DCOMbobulator samt Shoot The Messenger. De
kan findes på adressen: http://www.grc.com/freepopular.htm

Smid dem ned på en diskette og kør dem inden du sender din
pc på windowsupdate.

Venligst
Peter Kruse