Javascript ticker / danske bogstaver
Fra : Lars Christensen

Dato : 19-02-04 00:12

Hej,

Jeg har rodet runde med en javascript ticker jeg har fundet her.

http://www.madden04.com/ticker/

Problemet er at den ikke kan skrive danske tegn som æ,ø og å og
det vil jeg meget gerne have at den skal kunne.

Er der nogle der kan hjælpe med en alternativ ticker eller evt.
rette i javascript koden?

Pft.

Lars

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-02-04 00:35

Lars Christensen <not@available.com> skrev :

>Jeg har rodet runde med en javascript ticker jeg har fundet her.

Det er ikke javascript, men java og det er en form for program,
der bliver afviklet.

>Problemet er at den ikke kan skrive danske tegn som æ,ø og å og
>det vil jeg meget gerne have at den skal kunne.

Det bliver nok svært, du skal over i en programeringsgruppe og
spørge.
--
Knud

Fra : Lars Christensen

Dato : 19-02-04 00:41

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Det er ikke javascript, men java og det er en form for program,
> der bliver afviklet.

OK....jeg vidste ikke at der var forskel på det. Men selve java
programmet anvender .gif filer som fonte. I de .gif filer jeg har
fra hjemmesiden hvor jeg fandt tickeren er der naturligvis ikke
danske bogstaver i (når jeg åbner .gif filen i mit
billedredigeringsprogram).

Hvordan laver man en .gif fil med danske bogstaver? Er det nemt?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-02-04 01:07

Lars Christensen <not@available.com> skrev :

>Hvordan laver man en .gif fil med danske bogstaver? Er det nemt?

Det er nok ikke så enkelt, men du skal over i en grafikgruppe og
spørge, news:dk.edb.grafik.

Det skal jo nok være en bestemt størrelse, for at det passer.

Prøv evt. at se på om du kan finde noget lign. på
http://dynamicdrive.com.
--
Knud

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 19-02-04 01:14

Lars Christensen <not@available.com> writes:

> Hvordan laver man en .gif fil med danske bogstaver? Er det nemt?

Det afhænger af hvordan programmet bruger filen. Hvis den slet
ikke forsøger at finde et Ø i filen, så er det ligegyldigt hvad
du gør. Og det er svært at se for et Java-program, fordi du ikke
har kildeteksten tilgængeligt.

/L

Fra : Severino

Dato : 19-02-04 22:53

Selv om du for det nærmeste bliver afvist her inde, så skal du alligevel
have et svar!
Hvis du redigere en hjemmeside i et program der automatisk ændre de danske
skrifttegn til koder, så må du bruge den mere simple løsning ved at redigere
siden endnu en gang i noteblok, og rette de steder i scriptet, hvor de
danske karakterer er ændret til koder, at skrive dem igen i klar tekst og
lagre det endnu en gang.
Java Script kan ikke lide disse koder.

Severino

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-02-04 01:15

"Severino" <infomail@tdcadsl.dk> skrev :

> [...]
>siden endnu en gang i noteblok, og rette de steder i scriptet, hvor de
>danske karakterer er ændret til koder, at skrive dem igen i klar tekst og

Øhh - hvordan vil du ændre det med ovenstående, i en javaapplet,
som henter fonten i en *.gif?

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

med venlig hilsen
Knud