"spam-filter"/"spam-protected" med Knode n~
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 18-02-04 20:53

Hej NG.

Hvorfor skriver knode hele tiden "spam-protected" eller "spam-filter" udfor
mit navn i mine postings? Det forstår jeg ikke... Jeg ville hellere have at
der stod mit navn i stedet for og under min opsætning syntes jeg ikke
rigtigt at der står noget med "spam-protected" andre steder end i min
e-mail, hvor jeg selv har skrevet det og indsat det for at undgå spam...

Nu vil jeg gerne have det rettet, så nogen forslag?

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-02-04 21:52

spam-protected skrev i -dk.edb.system.unix:

> [...]
> e-mail, hvor jeg selv har skrevet det og indsat det for at undgå spam...
> Nu vil jeg gerne have det rettet, så nogen forslag?

Fordi du har sat det op i din identitet.
Opsætning->Indstil_KNode->Identitet->Navn.

Måske har du fået sat navnet op under serverindstillinger, så er det
Opsætning->Indstil_KNode->Konti->Nyheder vælg serveren, og vælg
Rediger->Identitet->Navn

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 20-02-04 00:30

Ivar Madsen wrote:

-SNIP-
> Fordi du har sat det op i din identitet.
> Opsætning->Indstil_KNode->Identitet->Navn.

Nej, ikke derfor.

> Måske har du fået sat navnet op under serverindstillinger, så er det
> Opsætning->Indstil_KNode->Konti->Nyheder vælg serveren, og vælg
> Rediger->Identitet->Navn

Nej, ikke derfor. Jeg tror at Jacob har svaret rigtigt, vedr. paranteserne.

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 18-02-04 22:33

Martin Jørgensen <unoder(spam-protected)@(remove-these)jay.net> writes:

> Hvorfor skriver knode hele tiden "spam-protected" eller "spam-filter" udfor
> mit navn i mine postings?

Fordi du har '(spam-protected)' stående i din From-header. Lad være
med at bruge runde parenteser til den slags. Prøv i stedet med en
spam-beskyttelse der overholder RFC 2606 (brug .invalid som TLD i din
mailadresse, hvis den er defekt) og/eller firkantede parenteser.

Er du i tvivl om syntaksen for From-headeren, så check RFC 1036 afsnit
2.1.1, og se hvorfor brugen af bløde parenteser er et problem.

--
Jacob - www.bunk.cc
Drive defensively. Buy a tank.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 20-02-04 00:31

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> [...]
>
> Er du i tvivl om syntaksen for From-headeren, så check RFC 1036 afsnit
> 2.1.1, og se hvorfor brugen af bløde parenteser er et problem.

Tak for det... Jeg tror at du har opklaret mysteriet for mig

mvh.
Martin Jørgensen