Zywall_log
Fra : René Østergård

Dato : 18-02-04 20:32

Jeg vil gerne have loggen sendt via mail til mig, men er rendt i problemer.
Det felt der hedder "Mail server" (Outgoing SMTP Server Namer or IP Address)

Hvad skal der stå i det.
Vi har TDC opkobling, og alles mails klienter er sat op til pasmtp.tele.dk,
og det virker fint.
Jeg troede så at der skulle det samme i feltet, men så kommer den med fejl
meddelelsen:
Failed: can not resolve name pastmp.tele.dk

Hvad gør jeg galt?

René Ø. Jensen

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 18-02-04 20:52

"René Østergård" <lem@mail.dk> enriched usenet with:

> Failed: can not resolve name pastmp.tele.dk
>
> Hvad gør jeg galt?

Serveren hedder pasmtp.tele.dk

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: The Who - Pinball Wizard

Fra : MN

Dato : 18-02-04 21:23

"René Østergård" <lem@mail.dk> wrote in message
> [...]
> meddelelsen:
> Failed: can not resolve name pastmp.tele.dk

Læs din log igen, og se hvad du har skrevet som SMTP server.

Mogens

Fra : René Østergård

Dato : 18-02-04 23:05

> Læs din log igen, og se hvad du har skrevet som SMTP server.

Jeg har skrevet pasmtp.tele.dk (havde blot en tyrk fejl her på usenet)

Har imellemtiden fået det til at virke på min Zywall HomeVPNII herhjemme,
med pasmtp.tele.dk, og det til trods for at min smtp server ved min TDC
opkobling er smtp.mail.dk

Har prøvet begge adresse nede i firmaet, men den vil ski ikke med til det.
Har TDC andre smtp servere jeg kan prøve med. ?

MVH René

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 19-02-04 01:33

"René Østergård" <(slettes)rene@kildevej.com> enriched usenet with:

> Har prøvet begge adresse nede i firmaet, men den vil ski ikke med til
> det. Har TDC andre smtp servere jeg kan prøve med. ?

smtp.mail.dk

Fra : René Østergård

Dato : 19-02-04 16:44

Du læste vist ikke mit spørgsmål igennem.
Jeg havde jo prøvet smtp.mail.dk

René

Fra : Ole Hansen

Dato : 19-02-04 10:55

"René Østergård" <lem@mail.dk> writes:

> Jeg troede så at der skulle det samme i feltet, men så kommer den med fejl
> meddelelsen:
> Failed: can not resolve name pastmp.tele.dk

Check at du overhovedet kan lave DNS-opslag.. Virker det, hvis du
indtaster 193.162.159.95 som smtp-server? (pasmtp.tele.dk's ip)

--
Ole Hansen

Fra : René Østergård

Dato : 19-02-04 16:52

> Check at du overhovedet kan lave DNS-opslag.. Virker det, hvis du
> indtaster 193.162.159.95 som smtp-server? (pasmtp.tele.dk's ip)

Der står (Outgoing SMTP Server Name or IP Adress) ved feltet,
men prøvede lige for en sikkerheds skyld:
Fejlmeddelelse: "Failed: can not resolve name 193.162.159.95"

Mystisk

Fra : Hans

Dato : 20-02-04 16:04

"René Østergård" <(slettes)rene@kildevej.com> skrev i en meddelelse

> Der står (Outgoing SMTP Server Name or IP Adress) ved feltet,
> men prøvede lige for en sikkerheds skyld:
> Fejlmeddelelse: "Failed: can not resolve name 193.162.159.95"

Har du under "system" > "general" > "system dns servers" indtastet to
DNS-servere"?

/ Hans