Brug af 'xvidtune' til forskubbet skærmbil~
Fra : Steen

Dato : 18-02-04 18:09

Jeg bruger 'xvidtune' til at "forskubbe" skærmbilledet så det er centreret,
det forskubber sig nemlig når jeg går fra en windows- til en linux-sesion.
Imidlertid har jeg endnu ikke fundet ud af at rykke skærmbilledet
permanent, så det er centreret ved login i grafisk tilstand, derfor bruger
jeg 'xvidtune' hver gang jeg går i linuxmode.

Er der en metode til at forrykke skærmbilledet permanent i linux?
(jeg bruger RedHat9).

Mvh Steen

Fra : Peter Mogensen

Dato : 18-02-04 18:27

Steen wrote:
> [...]
> jeg 'xvidtune' hver gang jeg går i linuxmode.
>
> Er der en metode til at forrykke skærmbilledet permanent i linux?

Så vidt jeg husker er hele ideen i xvidtune at den kan generere de
"modelines", der skal sættes ind i /etc/X11/XF86Config så X kører som du
ønsker.

Peter

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 18-02-04 18:32

Steen <notforspamming@go.away> writes:

> [...]
> jeg 'xvidtune' hver gang jeg går i linuxmode.
>
> Er der en metode til at forrykke skærmbilledet permanent i linux?

Hvis du klikker på "Show" i xvidtune, så skriver den til skærmen noget
i stil med

"1024x768" 75.00 1024 1048 1184 1328 768 771 777 806 -hsync -vsync

(afhængig af dine indstillinger selvf.)

Den linje kan du hælde ind i Monitor sektionen i /etc/X11/XF86Config,
med ModeLine foran, så skulle den bruge den konfiguration næste gang X
starter.

--
O__ ---- Peter Dalgaard Blegdamsvej 3
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics 2200 Cph. N

Fra : Steen

Dato : 18-02-04 19:09

Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote in

> [...]
>
> Den linje kan du hælde ind i Monitor sektionen i /etc/X11/XF86Config,
> med ModeLine foran, så skulle den bruge den konfiguration næste gang X

Mange tak, det var lige hvad der skulle til!

Mvh Steen