SNMP, Cisco Router & logfiles
Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 24-04-01 13:50

Hej!

Jeg har følgende problemstilling, som jeg gerne vil have jeres
råd/vejledning til hvordan jeg løser:

Jeg har en Cisco 1005 router, som er sat om med et snmp community. Jeg vil
gerne være istand til at hente logfiler, og den traffik der løber igennem
denne router, således at jeg kan se hvilke interne ip adresser, der
kontakter hvilke eksterne ip adresser.

Min internet leverandør (og leverandør af routeren), har fortalt mig at
dette kan lade sige gøre, og har også sat en community til mig. Men jeg har
ikke være istand til at finde det værktøj på internettet der er krævet for
at kunne dette.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh,

Martin Rise Christensen

Fra : Kristian Jensen

Dato : 25-04-01 22:11

mrtg ( www.mrtg.org )
/kristian

Fra : Jep

Dato : 26-04-01 13:10

> [...]
>gerne være istand til at hente logfiler, og den traffik der løber igennem
>denne router, således at jeg kan se hvilke interne ip adresser, der

Fornylig havde jeg et ønske om at kunne se, hvad der var tilbage af
trafik på et enkelt interface i forbindelse med at det skulle lukkes.
Det var mig to gode svar, som måske kan bruges.

MRTG bruger jeg til grafisk repræsentation. Den giver ikke detail
logning. Som log server kan jeg foreslå : Kiwi's Syslog Deamon
check http://www.kiwi-enterprises.com/

Det er flot freeware!! (bedre registreret)

Håber du kommer videre !!
/Jep

- - - - citat - - - - - -

If you have a syslog server up, put the following ACL on the
interface:

access-list 101 permit ip any any log

This will allow ther traffic, but log it to the server, where you can
view
it at will.

Make others if needed for IPX, etc.

- - - - måske mindre interessant :

You can go into the TR interface and enable "ip accounting".

Then wait 'awhile' and do a "show ip account" and it will shows the
connection history.