MS Windows
briani 27239
Dir af HD?
Fra : Sid

Dato : 18-02-04 15:06

Ved ikke lige hvilken gruppe jeg kan spørge i, så jeg prøver her.

Jeg skal bruge et prg. til WinXP, der kan tage et dir af en CD, eller en HD
med uder biblioteker. Hvad hedder sådanne et prg?

Mvh Sid

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-04 15:16

"Sid" <sls@FJERNsol.dk> wrote in message
> [...]
HD
> med uder biblioteker. Hvad hedder sådanne et prg?

I et command prompt:

dir /s

eller

tree

Fra : arc@na

Dato : 18-02-04 17:58

"Mikael" <none> wrote in news:403373ab$0$1630
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> dir /s

eller

dir /s > C:\dir.txt
- så får du det ud som .txt-fil, det samme kan gøres med tree-kommandoen.

--
Quidquid latine dictum sit altum viditur
Med venlig hilsen

Fra : Frank W.

Dato : 18-02-04 15:19

Sid wrote:

> Ved ikke lige hvilken gruppe jeg kan spørge i, så jeg prøver her.
>
> Jeg skal bruge et prg. til WinXP, der kan tage et dir af en CD, eller en
> HD med uder biblioteker. Hvad hedder sådanne et prg?

en nem hurtig måde er at skrive følgende i en dosprompt (cmd)

dir c: /s >filnavn.txt

Dermed får du så samtlige filer og underkataloger i en fil som hedder
filnavn.txt

Skift c: ud med det drev du vil ha en oversigt over. nemt og hurtigt.

Hilsen
Frank W.
Put xx before @ for email

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-02-04 15:22

In article <c0vrgg$145$1@news.cybercity.dk>, sls@FJERNsol.dk says...

> Jeg skal bruge et prg. til WinXP, der kan tage et dir af en CD, eller en HD
> med uder biblioteker. Hvad hedder sådanne et prg?

Start -> Kør -> Cmd -> dir "det directory du vil se" /s

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-04 15:32

Sid wrote:
> Ved ikke lige hvilken gruppe jeg kan spørge i, så jeg prøver her.
> Jeg skal bruge et prg. til WinXP, der kan tage et dir af en CD, eller
> en HD med uder biblioteker. Hvad hedder sådanne et prg?

DIR

Skal du have størrelser og pladsbelægninger med, så er TreeSize hammerfedt

/karsten

Fra : Leony

Dato : 18-02-04 16:01

In news:c0vrgg$145$1@news.cybercity.dk,
Sid <sls@FJERNsol.dk> typed:

> Ved ikke lige hvilken gruppe jeg kan spørge i, så jeg prøver her.

Det er også den rigtige (hvis vi går ud fra at programmet skal være til
Windows).

> Jeg skal bruge et prg. til WinXP, der kan tage et dir af en CD, eller
> en HD med uder biblioteker. Hvad hedder sådanne et prg?

Karen's Directory Printer:
http://www.karenware.com/powertools/ptdirprn.asp

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod: