de datoér
Fra : pepss

Dato : 18-02-04 13:01

Hejsa NG

jeg er ved og se om det ikke kan lykkes mig at lave en function der kan
finde ud af om en "profil" er for gammel.
den ser sådan ud ind til vider:

Function gamle(medlem, dato)
if medlem = 1 then
if dato mere ind 11 måneder gammel then
gamle = "den er for gamle"
end if
else if medlem = 0 then
if dato mere ind 30 dage gammel then
gamle = "den er for gammel"
end if
end if
End Function

som i nok kan se er der stadig noget der ikke er helt rigtig
det der skulle ske er at hvis en "profil" er medlem (medlem =1) er den "for
gammen" når dato (datoen bliver gemt i en database når profilen bliver
oprettet) er mere ind 11 måner gammel. hvis en "profil" ikke er medlem
(medlem =0) er den "for gammel" efter 30 dage.

mit spørgsmål er så hvordan skal min if dato mere ind 11 måneder gammel
then skal se ud?

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-02-04 13:30

pepss skrev:

> mit spørgsmål er så hvordan skal min if dato mere ind 11
> måneder gammel then skal se ud?

Kig på datediff-funktionen:

If DateDiff("m", dato, now() ) > 11 Then
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : pepss

Dato : 18-02-04 15:20

"Jens Gyldenkærne Clausen" skrev

> Kig på datediff-funktionen:
>
> If DateDiff("m", dato, now() ) > 11 Then

jeg havde godt nok kikket på datadiff men kunne ikke lige se at det var det
den skulle bruges til..
nu har jeg så fået et nyt problem.
når jeg kalder funktionen:

Function gamle(medlem,dato)
if medlem = 1 then
if DateDiff("m", dato, now() ) > 11 then
gamle = "den er for gamle"
else
gamle = ""
end if
elseif medlem = 0 then
if DateDiff("d", dato, now() ) > 30 then
gamle = "den er for gamel"
else
gamle = ""
end if
end if
End Function

på denne måde:

Response.Write gamle(strmedlem,strsistset)

får jeg fejlen:
Udførelsen af et script overskred tidsgrænsen.

der skulle vel ikke være noget i den funktion der kan ta lang tid eller
hvad?
den bliver godt nok kørt i en løkke men der er kun ca. 300 poster i
databasen den henter fra.
er der en der kan se hvad der kunne være galt?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-02-04 16:03

pepss skrev:

> Response.Write gamle(strmedlem,strsistset)
>
> får jeg fejlen:
> Udførelsen af et script overskred tidsgrænsen.

Hm - forsvinder fejlen hvis du udkommenterer ovenstående linje?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : pepss

Dato : 18-02-04 17:23

> Hm - forsvinder fejlen hvis du udkommenterer ovenstående linje?

jeg kan faktisk ikke sige det... efter en masse "prøven" har jeg fået det
til at virke.. om det så har været en fejl jeg har lavede eller om det var
en fejl på serverne ved jeg ikke..
men tak for hjælpen !