gratis personlig webserver
Fra : Rasmus Madsen

Dato : 18-02-04 12:07

Hej gruppe

Jeg ville høre om der er nogle herinde der kender et gratis alternativ til
IIS.
Problemet er at jeg kun har WIN XP home, og derved ikke har IIS.

Mvh Rasmus Madsen

Fra : Christian

Dato : 19-02-04 16:55

Rasmus Madsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Hej gruppe
>
> Jeg ville høre om der er nogle herinde der kender et gratis alternativ til
> IIS.
> Problemet er at jeg kun har WIN XP home, og derved ikke har IIS.

Kender ikke nogen til ASP, men kender en der kan afvikle PHP. Der er enten
apache (www.apache.org) eller den jeg bruger
http://www.omnicron.ca/httpd/download.html

Jeg er meget tilfreds med sidst nævnte, da den bare skal installeres og så er
du klar til at køre.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Steinar Talmoen

Dato : 24-02-04 14:01

Hmm....jeg kan kanskje hjelpe... jeg må bare få til ftp servicen på
serveren.

Jeg hoster pr. i dag 7 servere på en 60mbits internett linje, jeg har tenket
til å bruke en av disse til asp utvilking.

DVS: at alle som driver med asp kan få access på min server, det er ikke
sikkert at du får mange GB plass, men ivertfall et par hundre MB skal jeg
nok klare å ordne.

Aller serverne kjører Win2k3 WebServer, med 254mb ram, xeon prosessor osv.