MS Windows
briani 27239
Eksportering af meddelelser i Outlook Expr~
Fra : Jacob

Dato : 18-02-04 11:23

Hej..

Jeg skal formatere min maskine, men ønsker at beholde store dele af mit
mail-arkiv. Hvordan eksporterer jeg mine mails, så jeg kan hente dem ind,
når Windows og Outlook Express er installeret igen?

Pft. for svar.

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 18-02-04 13:29

"Jacob" <no_email@cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> mail-arkiv. Hvordan eksporterer jeg mine mails, så jeg kan hente dem ind,
> når Windows og Outlook Express er installeret igen?

Filer->Eksporter->Adressebog
->Meddelelser.
Du kan selv vælge hvor de skal gemmes, såvidt jeg husker.

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 18-02-04 21:04

"Rasmus Bertelsen" <dsl105035@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >
> Filer->Eksporter->Adressebog
> ->Meddelelser.
> Du kan selv vælge hvor de skal gemmes, såvidt jeg husker.

Ja, og man kan faktisk også bare kopiere alle filerne. Lav f.eks. en søgning
efter indbakke.dbx. Der ligger alle de andre mapper også. Kopier det hele
til et andet sted. Når du har lagt windows ind igen, kopierer du hele
baduljen tilbage igen.
Eller du kan også i dette tilfælde vælge at importere, således at du under
importen peger på den mappe, hvor kopien ligger.

Kurt

Fra : LarsS

Dato : 19-02-04 16:20

Kurt B. Andersen skrev:
> [...]
> Eller du kan også i dette tilfælde vælge at importere, således at du under
> importen peger på den mappe, hvor kopien ligger.

Faktisk kan man bare udpege folderen (måske placeret mere
hensigtsmæssigt) som ny "lagringsmappe":
Tools -> Options -> Maintenance
"Adressebog" skal imidlertid importeres (eller adresse (path)
til den skal ændres i The Registry)

/LarS

Fra : Edmund

Dato : 19-02-04 19:10

LarsS skrev:

> Faktisk kan man bare udpege folderen (måske placeret mere
> hensigtsmæssigt) som ny "lagringsmappe":
> Tools -> Options -> Maintenance

Det er så lige en god ide at gemme en kopi af mappen, f.eks i en ZIP
fil, inden man begynder at henvise eller importere.Kan anbefales

> "Adressebog" skal imidlertid importeres (eller adresse (path)
> til den skal ændres i The Registry)

Og den eksporteres ved at åbne selve adressekatoteket, f.eks under
menuen funktioner i OE, og så vælge ekporter WAB fra adressekartotekets
filer-menu.
Importeres samme sted.

--
Mvh Edmund

Fra : LarsS

Dato : 19-02-04 21:08

Edmund skrev:

> Det er så lige en god ide at gemme en kopi af mappen, f.eks i en ZIP
> fil, inden man begynder at henvise eller importere.Kan anbefales

JA.
F.eks. kan man svare forkert på spørgsmål om den udpegede
mappes indhold skal bevares eller om den nuværende mappes
indhold skal overflyttes til udpegede (istedet)....

> Og den eksporteres ved at åbne selve adressekatoteket, f.eks under
> menuen funktioner i OE, og så vælge ekporter WAB fra adressekartotekets
> filer-menu.
> Importeres samme sted.

Næh, den skal da ikke eksporteres ?? (i w98 kan det kun gøres
til "Microsoft Exchange Personal Adress Book" eller Text File).
Bare importer den gamle (File -> Import -> Adress Book) så blir
indholdet fra den gamle lagt til den nye...

/LarS

Fra : Edmund

Dato : 20-02-04 05:25

LarsS skrev:

> Næh, den skal da ikke eksporteres ?? (i w98 kan det kun gøres
> til "Microsoft Exchange Personal Adress Book" eller Text File).

Sådan er det også i XP hvis man vælger filer/eksporter fra OE menu
linjen.
Men vælger man funktioner / adressekartotek fra OE menulinje eller
CTRL+Shift+b så kan man eksportere, og importere til WAB, fra selve
adressekartotekets menulinje

> Bare importer den gamle (File -> Import -> Adress Book) så blir
> indholdet fra den gamle lagt til den nye...

Kræver lige at man har fisket wab filen ud af den gamle installation
først.

--
Mvh Edmund

Fra : Edmund

Dato : 19-02-04 18:51

Rasmus Bertelsen skrev:

> "Jacob" <no_email@cybercity.dk> wrote in message

> Filer->Eksporter->Adressebog
> ->Meddelelser.

Det er da vist kun i Outlook og ikke i Outlook Express

--
Mvh Edmund