/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Filtrerer TDC mails?
Fra : Stig Holmberg


Dato : 18-02-04 01:57

Her på det seneste har jeg modtaget mails fra 3 forskellige personer, alle
TDC kunder, som burde have filer vedhæftede, men de er forsvundet undervejs.
Jeg bruger selv Tiscali.

Er de gået for langt i deres spam- og virusfiltrering?

/Stig


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.573 / Virus Database: 363 - Release Date: 28-01-2004



 
 
Sune (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Sune


Dato : 18-02-04 10:57

On Wed, 18 Feb 2004 01:57:09 +0100, "Stig Holmberg" <noone@nowhwere.com> wrote:

>Er de gået for langt i deres spam- og virusfiltrering?

Ja, det er endnu en gang bevist at TDC er nogle kegler.

Mvh
Sune

jesper (18-02-2004)
Kommentar
Fra : jesper


Dato : 18-02-04 11:26

Måske det er brugerne der er problemet og deres sikerheds indstilninger.
Jeg har personligt ingen problemer med at sende fra min TDC konto.

Efter som at de ikke filtrere min indgående mail, kan jeg ikke se hvorfor de
skulle filtrere den udgående. (baseret på de 100 spam mails jeg modtager
dagligt)

Det kunne jo også være Tiscali der er problemet!

J



> Her på det seneste har jeg modtaget mails fra 3 forskellige personer, alle
> TDC kunder, som burde have filer vedhæftede, men de er forsvundet
undervejs.
> Jeg bruger selv Tiscali.
> Er de gået for langt i deres spam- og virusfiltrering?



Sune (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Sune


Dato : 18-02-04 11:58

On Wed, 18 Feb 2004 11:25:49 +0100, "jesper" <jesper@jesper.dk> wrote:

>Måske det er brugerne der er problemet og deres sikerheds indstilninger.
>Jeg har personligt ingen problemer med at sende fra min TDC konto.

Hvis du fulgte med i tele.internet.adsl ville du vide at
"TDC afviser filer med endelsen .bat|exe|com|cmd|scr|vbs|pif|wsc|wab|scr_"

samt .zip

Mvh
Sune

Benjamin (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Benjamin


Dato : 18-02-04 12:08

og zip ?!?
"Sune" <apr2003@tdcadsl.dk> wrote in message
news:u8h6301os1m0a3hscdgsd5il5fulg8i1nf@4ax.com...
> On Wed, 18 Feb 2004 11:25:49 +0100, "jesper" <jesper@jesper.dk> wrote:
>
> >Måske det er brugerne der er problemet og deres sikerheds indstilninger.
> >Jeg har personligt ingen problemer med at sende fra min TDC konto.
>
> Hvis du fulgte med i tele.internet.adsl ville du vide at
> "TDC afviser filer med endelsen
..bat|exe|com|cmd|scr|vbs|pif|wsc|wab|scr_"
>
> samt .zip
>
> Mvh
> Sune



Sune (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Sune


Dato : 18-02-04 12:27

On Wed, 18 Feb 2004 12:07:51 +0100, "Benjamin" <sdf@df.dk> wrote:

>og zip ?!?

Ja.

Jeg får flg. fejl når jeg prøver at sende en VALID zip fil på 216KB:
(til en anden TDC bruger)

(mailadresse maskeret i nedenstående)

"The Postfix program
<x@x>: host fpo.mail.dk[195.41.46.253] said: 554 Attachment
rejected, mail assumed to contain virus (3)""

Mvh
Sune

Benjamin (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Benjamin


Dato : 18-02-04 13:36

Se det er fanme nitte...
ved du om det også gælder proaccess ??
"Sune" <apr2003@tdcadsl.dk> wrote in message
news:7vi6309tfb49hqkc8moubm7irjc7s3u2ok@4ax.com...
> On Wed, 18 Feb 2004 12:07:51 +0100, "Benjamin" <sdf@df.dk> wrote:
>
> >og zip ?!?
>
> Ja.
>
> Jeg får flg. fejl når jeg prøver at sende en VALID zip fil på 216KB:
> (til en anden TDC bruger)
>
> (mailadresse maskeret i nedenstående)
>
> "The Postfix program
> <x@x>: host fpo.mail.dk[195.41.46.253] said: 554 Attachment
> rejected, mail assumed to contain virus (3)""
>
> Mvh
> Sune



Martin Johansen [600~ (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 18-02-04 13:46

On Wed, 18 Feb 2004 13:35:32 +0100, Benjamin wrote:

> Se det er fanme nitte...

Hvad et nitte?

> ved du om det også gælder proaccess ??

Hvilket? Filtreringen eller?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


Benjamin (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Benjamin


Dato : 18-02-04 14:56


"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> wrote in message
news:pan.2004.02.18.12.45.32.939224@c.dk...
> On Wed, 18 Feb 2004 13:35:32 +0100, Benjamin wrote:
>
> > Se det er fanme nitte...
>
> Hvad et nitte?
At de dropper zip i mail

>
> > ved du om det også gælder proaccess ??
>
> Hvilket? Filtreringen eller?
Jeb..

>
> --
> Martin Johansen [6000]
> http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
> "Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
> Se mere på http://www.usenet.dk/
>



Martin Johansen [600~ (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 18-02-04 15:20

On Wed, 18 Feb 2004 14:56:13 +0100, Benjamin wrote:

>> Hvad et nitte?
> At de dropper zip i mail

Ahh okay, nu er jeg med Tak!

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


Calle. (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 18-02-04 17:15

Benjamin wrote:
> Se det er fanme nitte...

ikke mere nitte, end at man omdøber filen til noget der går igennem, og
skriver til modtageren, at den skal døbes tilbage.

--
Calle



Bo (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Bo


Dato : 18-02-04 17:19

> ikke mere nitte, end at man omdøber filen til noget der går igennem, og
> skriver til modtageren, at den skal døbes tilbage.

Det er da også nitte nok. Hvorfor overhovedet lukke for ZIP ?

Bo



Calle. (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 18-02-04 17:28

Bo wrote:
> Det er da også nitte nok. Hvorfor overhovedet lukke for ZIP ?
>
Spørg TDC

--
Calle



Jens G (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Jens G


Dato : 18-02-04 18:14

On Wed, 18 Feb 2004 17:19:15 +0100, "Bo" <no_name[no spam]@ofir.dk>
wrote:

>> ikke mere nitte, end at man omdøber filen til noget der går igennem, og
>> skriver til modtageren, at den skal døbes tilbage.
>
>Det er da også nitte nok. Hvorfor overhovedet lukke for ZIP ?

Fordi Mydoom bl.a. spredte sig i zip filer. Men nu har Mydoom jo
stoppet sig selv, så det er ikke så relevant mere at blokere for zip,
går jeg ud fra.

Iøvrigt har der slet ikke været spærret for min adgang til at sende
attachments via TDC's SMTP server.

--
Hilsen/Best Regards
Jens G

Rene (19-02-2004)
Kommentar
Fra : Rene


Dato : 19-02-04 03:11

> Fordi Mydoom bl.a. spredte sig i zip filer. Men nu har Mydoom jo
> stoppet sig selv, så det er ikke så relevant mere at blokere for zip,
> går jeg ud fra.

kan/kunne den så aktivere sig selv fra zip filen ?

mvh.
René



Allan Joergensen (19-02-2004)
Kommentar
Fra : Allan Joergensen


Dato : 19-02-04 08:01

Bo <> wrote:

> Det er da også nitte nok. Hvorfor overhovedet lukke for ZIP ?

Netsky.B sender sig selv som blandt andet .zip

--
Allan Joergensen

"They're not kid gloves, Mr. Valiant." Judge Doom

Bjarke Andersen (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 18-02-04 19:21

"Benjamin" <sdf@df.dk> crashed Echelon writing
news:40335c15$0$18985$d40e179e@nntp04.dk.telia.net:

> Se det er fanme nitte...

Tja, men på en måde rart nu hvor virus er mere og mere begyndt at gemme sig
i zip filer.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address

Palle Jensen (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 18-02-04 20:03

Den Wed, 18 Feb 2004 18:20:32 +0000 (UTC), skrev Bjarke Andersen
<usenet@*spammer*bjoeg.dk> :

>> Se det er fanme nitte...
>
>Tja, men på en måde rart nu hvor virus er mere og mere begyndt at gemme sig
>i zip filer.

Men latterligt at TDC samtidig blokerer min mulighed for at bruge en
ekstern smtp server på port 25. At en stor del af TDS's kunder fatter
nada af at holde deres PC clean skal gå ud over os andre. Så burde de
i det mindste tilbyde et alternativ...

Amatør agtigt.

--
Palle Jensen

For kontakt via E-mail: Skift "invalid" ud med "dk"
For contact via E-mail: Change "invalid" to "dk"

Jesper Lundorf Thusg~ (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Lundorf Thusg~


Dato : 18-02-04 20:14

Efter hvad jeg har kunnet læse mig til, og i følge TDC kunde service, så kan
du stadig bruge port 25, hvis du har en fast IP.

J

"Palle Jensen" <palle.jensen@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse
news:qjd730tfsec9fk5vk4n0l4rm9e2g5f5bda@4ax.com...
> Den Wed, 18 Feb 2004 18:20:32 +0000 (UTC), skrev Bjarke Andersen
> <usenet@*spammer*bjoeg.dk> :
>
> >> Se det er fanme nitte...
> >
> >Tja, men på en måde rart nu hvor virus er mere og mere begyndt at gemme
sig
> >i zip filer.
>
> Men latterligt at TDC samtidig blokerer min mulighed for at bruge en
> ekstern smtp server på port 25. At en stor del af TDS's kunder fatter
> nada af at holde deres PC clean skal gå ud over os andre. Så burde de
> i det mindste tilbyde et alternativ...
>
> Amatør agtigt.
>
> --
> Palle Jensen
>
> For kontakt via E-mail: Skift "invalid" ud med "dk"
> For contact via E-mail: Change "invalid" to "dk"



Palle Jensen (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 18-02-04 20:27

Den Wed, 18 Feb 2004 20:13:36 +0100, skrev "Jesper Lundorf Thusgaard"
<jesper@nospam.com> :

>Efter hvad jeg har kunnet læse mig til, og i følge TDC kunde service, så kan
>du stadig bruge port 25, hvis du har en fast IP.

Men ikke hvis jeg samtidig har PPPoE.



--
Palle Jensen

For kontakt via E-mail: Skift "invalid" ud med "dk"
For contact via E-mail: Change "invalid" to "dk"

Martin Højriis Krist~ (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 18-02-04 21:18

"Palle Jensen" <palle.jensen@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse
news:13f730lq3acdn47gv6glagooi02n63n7n1@4ax.com...
> Men ikke hvis jeg samtidig har PPPoE.

Men det kan du jo lade være med.. Alternativerne er der

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Palle Jensen (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 18-02-04 21:31

Den Wed, 18 Feb 2004 21:17:55 +0100, skrev "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> :

>> Men ikke hvis jeg samtidig har PPPoE.
>
>Men det kan du jo lade være med.. Alternativerne er der

Hvor ved du fra at det er et reelt alternativ for mig? Bevares. Jeg
kan da begå selvmord. Et alternativ der løser problemet for mig.

Jeg synes man skulle overveje at lukke port 80 ud og ind. Andet er for
risikabelt.

--
Palle Jensen

For kontakt via E-mail: Skift "invalid" ud med "dk"
For contact via E-mail: Change "invalid" to "dk"

Martin Højriis Krist~ (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 18-02-04 21:46

"Palle Jensen" <palle.jensen@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse
news:voi730d5e0p0utpugg4tg73hbl6r9khu4c@4ax.com...
> >> Men ikke hvis jeg samtidig har PPPoE.
> >Men det kan du jo lade være med.. Alternativerne er der
> Hvor ved du fra at det er et reelt alternativ for mig?

Fordi der teknisk/brugsmæssigt er meget lille forskel på PPPoE og DHCP

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Palle Jensen (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 18-02-04 21:50

Den Wed, 18 Feb 2004 21:45:34 +0100, skrev "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> :

>
>Fordi der teknisk/brugsmæssigt er meget lille forskel på PPPoE og DHCP

Hvor ser jeg disse tekniske og brugsmæssige forskelle på TDC's
hjemmeside?

Hvis du svarer: http://sikkerhed.tdconline.dk/artikel.php?id=58048

Så får du samme spørgsmål igen

--
Palle Jensen

For kontakt via E-mail: Skift "invalid" ud med "dk"
For contact via E-mail: Change "invalid" to "dk"

Martin Højriis Krist~ (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 18-02-04 21:52

"Palle Jensen" <palle.jensen@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse
news:ssj730tm010p9mvf9uee6mslcrugk3k9h0@4ax.com...
> >Fordi der teknisk/brugsmæssigt er meget lille forskel på PPPoE og DHCP
> Hvor ser jeg disse tekniske og brugsmæssige forskelle på TDC's
> hjemmeside?

Har ingen anelse.. men jeg har lige fortalt dig at de er negligible

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Palle Jensen (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 18-02-04 21:59

Den Wed, 18 Feb 2004 21:52:22 +0100, skrev "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> :

>> >Fordi der teknisk/brugsmæssigt er meget lille forskel på PPPoE og DHCP
>> Hvor ser jeg disse tekniske og brugsmæssige forskelle på TDC's
>> hjemmeside?
>
>Har ingen anelse.. men jeg har lige fortalt dig at de er negligible

Forklarer du mig ikke lige hvilken indflydelse det vil få for min brug
af router og de andre PC'ere på netværket?

Det er det eneste jeg er interesseret i....

--
Palle Jensen

For kontakt via E-mail: Skift "invalid" ud med "dk"
For contact via E-mail: Change "invalid" to "dk"

Palle Jensen (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 18-02-04 21:52

Den Wed, 18 Feb 2004 21:45:34 +0100, skrev "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> :

>Fordi der teknisk/brugsmæssigt er meget lille forskel på PPPoE og DHCP

Jeg kan spare dig for en masse snak, hvis du forklarer mig hvilken
indflydelse det vil få for min brug af router og de andre PC'ere på
netværket..

--
Palle Jensen

For kontakt via E-mail: Skift "invalid" ud med "dk"
For contact via E-mail: Change "invalid" to "dk"

Martin Højriis Krist~ (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 18-02-04 21:57

"Palle Jensen" <palle.jensen@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse
news:52k730l9art61ckfli1v4lfv4853bksnl9@4ax.com...
> >Fordi der teknisk/brugsmæssigt er meget lille forskel på PPPoE og DHCP
> Jeg kan spare dig for en masse snak, hvis du forklarer mig hvilken
> indflydelse det vil få for min brug af router og de andre PC'ere på
> netværket..

Hvis du har en router skal den sættes over til DHCP istedet for PPPoE
Jeg har ikke set en router der understøtter PPPoE men ikke DHCP

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Palle Jensen (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 18-02-04 22:02

Den Wed, 18 Feb 2004 21:56:38 +0100, skrev "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> :

>Hvis du har en router skal den sættes over til DHCP istedet for PPPoE
>Jeg har ikke set en router der understøtter PPPoE men ikke DHCP

Hvilken en af indstillingerne er det?

http://home19.inet.tele.dk/phj/misc/wan.gif

--
Palle Jensen

For kontakt via E-mail: Skift "invalid" ud med "dk"
For contact via E-mail: Change "invalid" to "dk"

Martin Højriis Krist~ (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 18-02-04 22:07

"Palle Jensen" <palle.jensen@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse
news:5mk730tb9irb1klompm0c0p1334eb7oa7e@4ax.com...
> Hvilken en af indstillingerne er det?
> http://home19.inet.tele.dk/phj/misc/wan.gif

Antageligvis den der bare hedder Ethernet

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Kasper Bøggild (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Kasper Bøggild


Dato : 18-02-04 22:01

"Palle Jensen" <palle.jensen@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse
news:52k730l9art61ckfli1v4lfv4853bksnl9@4ax.com...
> Jeg kan spare dig for en masse snak, hvis du forklarer mig hvilken
> indflydelse det vil få for min brug af router og de andre PC'ere på
> netværket..

Hvis dín router understøtter DHCP, hvilket den med al sandsynlighed gør, får
det absolut ingen inflydelse. Jeg kan samtidig bekræfte at det at gratis at
konvertere.

Og kan vi så få ro
--
Kasper Bøggild
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC A/S"



Palle Jensen (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 18-02-04 22:03

Den Wed, 18 Feb 2004 22:00:40 +0100, skrev "Kasper Bøggild"
<feb04@mail.dk> :

>Hvis dín router understøtter DHCP, hvilket den med al sandsynlighed gør, får
>det absolut ingen inflydelse. Jeg kan samtidig bekræfte at det at gratis at
>konvertere.
>
>Og kan vi så få ro

Vi er meget tæt på faktisk! Og jeg håber du har ret.

Men er det en af mine muligheder?

http://home19.inet.tele.dk/phj/misc/wan.gif

--
Palle Jensen

For kontakt via E-mail: Skift "invalid" ud med "dk"
For contact via E-mail: Change "invalid" to "dk"

Kasper Bøggild (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Kasper Bøggild


Dato : 18-02-04 22:07

"Palle Jensen" <palle.jensen@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse
news:6nk730pdnmnrpmbld0gs358j1kokkdvuej@4ax.com...
> Vi er meget tæt på faktisk! Og jeg håber du har ret.
>
> Men er det en af mine muligheder?
>
> http://home19.inet.tele.dk/phj/misc/wan.gif

Du skal vælge ethernet.
--
Kasper Bøggild
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC A/S"



Svend Erik Jensen (19-02-2004)
Kommentar
Fra : Svend Erik Jensen


Dato : 19-02-04 10:09

On Wed, 18 Feb 2004 21:52:11 +0100, Palle Jensen wrote in
dk.edb.internet.udbydere.xdsl
<52k730l9art61ckfli1v4lfv4853bksnl9@4ax.com>:


>Jeg kan spare dig for en masse snak, hvis du forklarer mig hvilken
>indflydelse det vil få for min brug af router og de andre PC'ere på
>netværket..

Ved PPPoE kalder routeren op med et brugernavn (kundenummeret) og et
password for at få forbindelse. Ved DHCP skal den sættes til at få
tildelt en IP adresse (fast eller dynamisk) automatisk.

Der skal altså kun ændres i hvordan WAN siden af routeren opfører sig.

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen
http://www.isa.dknet.dk/~sej/

Ivar Madsen (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 18-02-04 21:44

Martin Højriis Kristensen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

>> Men ikke hvis jeg samtidig har PPPoE.
> Men det kan du jo lade være med.. Alternativerne er der

Måske tager jeg fejl, men skal man ikke betale for at skifte fra PPPoE til
DHCP?

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Palle Jensen (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 18-02-04 21:47

Den Wed, 18 Feb 2004 21:43:57 +0100, skrev Ivar Madsen
<spam.usenet.im@milli.dk> :

>Måske tager jeg fejl, men skal man ikke betale for at skifte fra PPPoE til
>DHCP?

Igen et eksempel på at det ikke er kommunikationseksperter der sidder
hos TDC. Jeg har siddet og luret på:

http://sikkerhed.tdconline.dk/artikel.php?id=58048

- og kan ingen steder finde en så simpel information.

Man kan kontakte en medarbejder. Någud?!

--
Palle Jensen

For kontakt via E-mail: Skift "invalid" ud med "dk"
For contact via E-mail: Change "invalid" to "dk"

Jesper Lund (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 18-02-04 21:55

"Palle Jensen" <palle.jensen@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse
news:joj730la0r4do4n2rvo070983jfmg3i9nj@4ax.com...

> Igen et eksempel på at det ikke er kommunikationseksperter der
sidder
> hos TDC. Jeg har siddet og luret på:
>
> http://sikkerhed.tdconline.dk/artikel.php?id=58048
>
> - og kan ingen steder finde en så simpel information.
>
> Man kan kontakte en medarbejder. Någud?!

Min egen erfaring med TDCs kundeservice er at ventetiden er kort, de
giver præcise svar, og det er gratis at ringe (80xxxxx nummer) fra
fastnet. Så hvorfor ikke?

--
Jesper Lund



Palle Jensen (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 18-02-04 21:56

Den Wed, 18 Feb 2004 21:54:41 +0100, skrev "Jesper Lund"
<jelu@despammed.com> :

>> Man kan kontakte en medarbejder. Någud?!
>
>Min egen erfaring med TDCs kundeservice er at ventetiden er kort, de
>giver præcise svar, og det er gratis at ringe (80xxxxx nummer) fra
>fastnet. Så hvorfor ikke?

Jeg tror nemlig jeg kender svaret...

--
Palle Jensen

For kontakt via E-mail: Skift "invalid" ud med "dk"
For contact via E-mail: Change "invalid" to "dk"

KsNa (19-02-2004)
Kommentar
Fra : KsNa


Dato : 19-02-04 15:38


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:4033c876$0$55930$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Palle Jensen" <palle.jensen@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse
> news:13f730lq3acdn47gv6glagooi02n63n7n1@4ax.com...
> > Men ikke hvis jeg samtidig har PPPoE.
>
> Men det kan du jo lade være med.. Alternativerne er der
>

Desværre ikke hvis man har medarbejderbredbånd som er oprettet med PPPoE, de
kan ikke skiftes.
Jeg ved at nye oprettes med DHCP

Mvh
Kim



Kim S. Poulsen (19-02-2004)
Kommentar
Fra : Kim S. Poulsen


Dato : 19-02-04 16:01

On Thu, 19 Feb 2004 15:38:08 +0100, "KsNa" <ksna@invalid.invalid>
wrote:

>
>Desværre ikke hvis man har medarbejderbredbånd som er oprettet med PPPoE, de
>kan ikke skiftes.
>Jeg ved at nye oprettes med DHCP
>
Kundeservice (80808056) oplyser at man kan få sin PPPoE
medarbejderbredbånd forbindelse omlagt til DHCP til april. Det vil
nok være nødvendigt med en ny fast IP adresse.

KsNa (19-02-2004)
Kommentar
Fra : KsNa


Dato : 19-02-04 19:31


"Kim S. Poulsen" <ksp@akim.dk> skrev i en meddelelse
news:blj9309ren9t76ousj0jishkek6a9mpcl4@4ax.com...
> On Thu, 19 Feb 2004 15:38:08 +0100, "KsNa" <ksna@invalid.invalid>
> wrote:
>
> >
> >Desværre ikke hvis man har medarbejderbredbånd som er oprettet med PPPoE,
de
> >kan ikke skiftes.
> >Jeg ved at nye oprettes med DHCP
> >
> Kundeservice (80808056) oplyser at man kan få sin PPPoE
> medarbejderbredbånd forbindelse omlagt til DHCP til april. Det vil
> nok være nødvendigt med en ny fast IP adresse.

Til April, Hmm! I December sagde de til Februar.
Jeg har fået flere forskellige forklaringer på, at det ikke kan lade sig
gøre,
- at det var et regningsproblem (tror ikke på det),
- at det var tekniske problemer (tror ikke på det),
- at det var den aftale der er indgået med firmaet (det kunne det være),
- at det var skatteregler (det kunne det være), men da nye nu oprettes med
DHCP kan det heller ikke være det,
- at det var af historiske årsager(det kunne det være), men det burde ikke
være et problem.

Det virker helt fint med PPPoE, men jeg vil gerne have 2 eller 4 IPadr. og
det er jo lidt svært med PPPoE.

Mvh.
Kim



Jens (19-02-2004)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 19-02-04 23:25

"KsNa" <ksna@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
news:403500c3$0$175$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> - at det var skatteregler (det kunne det være),
Nej, det er ikke kun TDC der kan levere medarbejderbredbånd, det kan alle,
forudsat at de følger skattereglerne.
Reglerne siger intet om hvilken teknisk løsning der skal benyttes.

> men da nye nu oprettes med
> DHCP kan det heller ikke være det,

Korrekt....

Jens



Martin Højriis Krist~ (20-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 20-02-04 14:43

"KsNa" <ksna@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
news:403500c3$0$175$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> - at det var af historiske årsager(det kunne det være), men det burde ikke
> være et problem.

Burde? Du har arbejdet i TDC?

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



KsNa (20-02-2004)
Kommentar
Fra : KsNa


Dato : 20-02-04 21:11


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:40360ef5$0$55936$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "KsNa" <ksna@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> news:403500c3$0$175$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > - at det var af historiske årsager(det kunne det være), men det burde
ikke
> > være et problem.
>
> Burde? Du har arbejdet i TDC?

Næ, det er fra Internet/medarbejderbredbånd jeg har fået oplysningerne.

Mvh
Kim

> --
> Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC
>
>



Martin Højriis Krist~ (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 18-02-04 21:18

"Palle Jensen" <palle.jensen@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse
news:qjd730tfsec9fk5vk4n0l4rm9e2g5f5bda@4ax.com...
> Så burde de
> i det mindste tilbyde et alternativ...

Fast IP eller BB Prof?

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Bo (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Bo


Dato : 18-02-04 20:39

Arh måske er jeg uviden, men kan en virus virkelig sprede sig via en ZIP-fil
? skal man ikke først pakke den ud og derefter "aktivere" virusen ?

Problemet er, synes jeg, at man jo bruger Zip formatet til at sende mange
forskellige filer på en hensigtsmæssig måde.

Mvh
Bo


"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message
news:Xns9493C4EC69DEEbjoegdk@130.225.247.90...
> "Benjamin" <sdf@df.dk> crashed Echelon writing
> news:40335c15$0$18985$d40e179e@nntp04.dk.telia.net:
>
> > Se det er fanme nitte...
>
> Tja, men på en måde rart nu hvor virus er mere og mere begyndt at gemme
sig
> i zip filer.
>
> --
> Bjarke Andersen
> Wanna reply by email? Remove the spammer in address



Bjarke Andersen (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 18-02-04 22:13

"Bo" <no_name[no spam]@ofir.dk> crashed Echelon writing
news:4033bf59$0$1257$ba624c82@nntp05.dk.telia.net:

> Arh måske er jeg uviden, men kan en virus virkelig sprede sig via en
> ZIP-fil ? skal man ikke først pakke den ud og derefter "aktivere"
> virusen ?

Jo men virus programmører opfører sig jo ligesom sygdomme, mutation.

Lidt historie: Nettet oversvømmes med virus, de kommer i form af goe gamle
eksekverbare filer .bat, .com og .exe
Windows skabes muligheden for scripts i flere forskellige former dukker op,
nu kan de også hedde .pif, .scr, .shs, .vbs osv. osv.

I baglyset af den uvidende bruger (En admin ville sikkert bruge mere
uhøflige ord når virus bølgerne går højt) ikke endnu har lært lektien og
forebygget sig, klikker man trods alt alligevel løs på ukendte fænomener og
starter sjove synlige og ganske usynlige ting.

Lokale Admins/ISP'ere tager det første skridt og indser at måske er det en
god idé ikke blot at køre antivirus på mailservere men også filtrering, da
dette kan fjerne op til 99,8% af al indkommende virus med mail som værende
transportmidlet. Zip filer tillades da dette ikke direkte er en ekskverbar
fil, og endnu ikke er set som en automatisk spredende virus.

Virusprogrammøren tilretter deres våben, og gemmer nu de tidligere nævnte
filer i zip filer (AFAIK er rar og andre filkomprimeringstyper ikke set
endnu), den måde er der måske 60-80% skønnet chance filerne alligevel
kommer igennem filtrene.

Dags dato, admins begynder så småt at tilrette filtre til også at inkludere
zip og andre komprimeringstyper.

Fremtid......

> Problemet er, synes jeg, at man jo bruger Zip formatet til at sende
> mange forskellige filer på en hensigtsmæssig måde.

Ja men den nu aldrende kending blandt IT folk jeg har set, er at mailen
indeholder teksten "Husk at rette endelsen i filnavnet til .exe"

Altså folk begynder mere og mere at direkte omdøbe endelsen på filer der
skal mailes for at undgå filtre.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address

Ivar Madsen (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 18-02-04 22:30

Bjarke Andersen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Virusprogrammøren tilretter deres våben, og gemmer nu de tidligere nævnte
> filer i zip filer

Det er en simpel ting at få mailserveren til at checke om det er en kendt virus
i .zip filen, det kræver bare mere arbejde, dels manuelt med opsætning, og
dels CPU kraft, end simpelthen at afvise .zip filer.

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Morten Bjergstrøm (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 18-02-04 22:09

Palle Jensen <palle.jensen@tiscali.invalid> skrev:

> Vi er meget tæt på faktisk! Og jeg håber du har ret.
>
> Men er det en af mine muligheder?
>
> http://home19.inet.tele.dk/phj/misc/wan.gif

Du skal vel bare vælge ethernet. På DHCP kører ADSL-modemmet ethernet.

--
Morten http://miljokemi.dk

Palle Jensen (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 18-02-04 22:31

Den 18 Feb 2004 21:09:01 GMT, skrev "Morten Bjergstrøm"
<nospam01@miljokemi.dk> :

>> http://home19.inet.tele.dk/phj/misc/wan.gif
>
>Du skal vel bare vælge ethernet. På DHCP kører ADSL-modemmet ethernet.

OK, hvis det bare er det skal jeg sgu nok holde min kæft... Og i
særdelshed hvis det er gratis

--
Palle Jensen

For kontakt via E-mail: Skift "invalid" ud med "dk"
For contact via E-mail: Change "invalid" to "dk"

Bjarke Hansen (19-02-2004)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 19-02-04 23:07

"Palle Jensen" <palle.jensen@tiscali.invalid> wrote in message
news:dcm730t48j0tgd0c8v7844j3vg8lmk3qo7@4ax.com...

> OK, hvis det bare er det skal jeg sgu nok holde min kæft... Og i
> særdelshed hvis det er gratis

Bare lige læg mærke til, hvis du er gammel kunde og har en ekstra kanal på
64/32Kbit mister du denne ekstra kanal svjv ved at skifte



Palle Jensen (20-02-2004)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 20-02-04 23:06

Den Thu, 19 Feb 2004 23:06:54 +0100, skrev "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> :

>> OK, hvis det bare er det skal jeg sgu nok holde min kæft... Og i
>> særdelshed hvis det er gratis
>
>Bare lige læg mærke til, hvis du er gammel kunde og har en ekstra kanal på
>64/32Kbit mister du denne ekstra kanal svjv ved at skifte

Det tror jeg nu ikke jeg er... Men jeg har Medarbejder Bredbånd, så
jeg skal åbenbart vente nogle måneder endnu..

--
Palle Jensen

For kontakt via E-mail: Skift "invalid" ud med "dk"
For contact via E-mail: Change "invalid" to "dk"

jesper (18-02-2004)
Kommentar
Fra : jesper


Dato : 18-02-04 13:58

Filtrere de på udgående eller indgående?

J

"Sune" <apr2003@tdcadsl.dk> wrote in message
news:u8h6301os1m0a3hscdgsd5il5fulg8i1nf@4ax.com...
> On Wed, 18 Feb 2004 11:25:49 +0100, "jesper" <jesper@jesper.dk> wrote:
>
> >Måske det er brugerne der er problemet og deres sikerheds indstilninger.
> >Jeg har personligt ingen problemer med at sende fra min TDC konto.
>
> Hvis du fulgte med i tele.internet.adsl ville du vide at
> "TDC afviser filer med endelsen
..bat|exe|com|cmd|scr|vbs|pif|wsc|wab|scr_"
>
> samt .zip
>
> Mvh
> Sune



Svend Olaf Mikkelsen (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Svend Olaf Mikkelsen


Dato : 18-02-04 17:01

On Wed, 18 Feb 2004 11:58:28 +0100, Sune <apr2003@tdcadsl.dk> wrote:

>On Wed, 18 Feb 2004 11:25:49 +0100, "jesper" <jesper@jesper.dk> wrote:
>
>>Måske det er brugerne der er problemet og deres sikerheds indstilninger.
>>Jeg har personligt ingen problemer med at sende fra min TDC konto.
>
>Hvis du fulgte med i tele.internet.adsl ville du vide at
>"TDC afviser filer med endelsen .bat|exe|com|cmd|scr|vbs|pif|wsc|wab|scr_"
>
>samt .zip
>
>Mvh
>Sune

I hvilken retning? Der er vel ingen ved deres fulde fem, der kunne
finde på at bruge en TDC mail konto, så det er kun et problem hvis det
er udgående mail, al den stund port 25 kan være spærret så man ikke
kan sende via andre mail servere.
--
Svend Olaf

Sune (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Sune


Dato : 18-02-04 17:28

On Wed, 18 Feb 2004 16:00:36 GMT, svolaf@inet.uni2.dk (Svend Olaf Mikkelsen) wrote:

>I hvilken retning?

Aner det ikke. Spørg evt. TDC.

> Der er vel ingen ved deres fulde fem, der kunne
>finde på at bruge en TDC mail konto,

???
Det tror jeg at der er mange tusinde der gør ?!?

Mvh
Sune

Svend Olaf Mikkelsen (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Svend Olaf Mikkelsen


Dato : 18-02-04 17:39

On Wed, 18 Feb 2004 17:27:54 +0100, Sune <apr2003@tdcadsl.dk> wrote:

>On Wed, 18 Feb 2004 16:00:36 GMT, svolaf@inet.uni2.dk (Svend Olaf Mikkelsen) wrote:
>
>>I hvilken retning?
>
>Aner det ikke. Spørg evt. TDC.

Der er vist ikke andet at gøre end selv at finde ud af det.

Det er nok begge retninger, hvis man forestiller sig at den samme
server behandler mail både udefra og indefra. Lige her og nu kunne jeg
dog godt sende og modtage en zip fil.

>> Der er vel ingen ved deres fulde fem, der kunne
>>finde på at bruge en TDC mail konto,
>
>???
>Det tror jeg at der er mange tusinde der gør ?!?

Skrev jeg det? Det har noget at gøre med intelligensen i de tilbudte
spamfiltre, mailboksens størrelse og at man er nødt til at have et
domæne hvis man vil have en konstant emailadresse uden at være bundet
til en udbyder.
--
Svend Olaf

Morten Bjergstrøm (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 18-02-04 16:01

Sune <apr2003@tdcadsl.dk> skrev:

>> Måske det er brugerne der er problemet og deres sikerheds
>> indstilninger. Jeg har personligt ingen problemer med at sende fra
>> min TDC konto.
>
> Hvis du fulgte med i tele.internet.adsl ville du vide at
> "TDC afviser filer med endelsen
> .bat|exe|com|cmd|scr|vbs|pif|wsc|wab|scr_"
>
> samt .zip

Det ser faktisk ud som om sidstnævnte er blevet ordnet. Jeg kunne
ihvertfalde sende og modtage en .zip fil på min tdcadsl adresse i dag.

--
Morten http://miljokemi.dk

Sune (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Sune


Dato : 18-02-04 16:36

On 18 Feb 2004 15:01:25 GMT, "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

>Det ser faktisk ud som om sidstnævnte er blevet ordnet. Jeg kunne
>ihvertfalde sende og modtage en .zip fil på min tdcadsl adresse i dag.

Og med TDC som udbyder kan man jo kun gætte sig frem.

TDC har ikke fattet begrebet 'information til kunderne'.

Mvh
Sune

Morten Bjergstrøm (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 18-02-04 16:02

"jesper" <jesper@jesper.dk> skrev:

> Filtrere de på udgående eller indgående?

Indgående. Og det gælder ikke under alle omstændigheder. Det virker i
det hele taget ret tilfældigt om filtrene gør noget eller ej.

--
Morten http://miljokemi.dk

Morten Bjergstrøm (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 18-02-04 19:20

Sune <apr2003@tdcadsl.dk> skrev:

>> Det ser faktisk ud som om sidstnævnte er blevet ordnet. Jeg kunne
>> ihvertfalde sende og modtage en .zip fil på min tdcadsl adresse i
>> dag.
>
> Og med TDC som udbyder kan man jo kun gætte sig frem.

Ja.


> TDC har ikke fattet begrebet 'information til kunderne'.

Det er desværre korrekt.

--
Morten http://miljokemi.dk

Morten Bjergstrøm (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 18-02-04 22:11

Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> skrev:

>> Se det er fanme nitte...
>
> Tja, men på en måde rart nu hvor virus er mere og mere begyndt at
> gemme sig i zip filer.

Hvis man vil indføre et filter for zip-filer så må man scanne filerne
for virus og kun afvise de mails, der rent faktisk indeholder virus.

Det andet er yderst tvivlsomt, da man rent faktisk unddrager modtageren
en lukket meddelelse ved ikke at levere den. Specielt fordi det ikke er
offentliggjort og korrekt varslet, hvilken form for filtrering TDC
anvender.

--
Morten http://miljokemi.dk

Bjarke Andersen (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 18-02-04 22:35

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> crashed Echelon writing
news:Xns9493E1A729E26.miljokemi.dk@miljokemi.dk:

> Hvis man vil indføre et filter for zip-filer så må man scanne filerne
> for virus og kun afvise de mails, der rent faktisk indeholder virus.

Et antivirusprogram skal kende virussen før den kan blokere den. TDC
antager sikkert at mange glemmer at opdatere dette ofte, ikke kører med
antivirus overhovedet og/eller TDC vil sikre sig selv mod at fremtidige
virusser der kommer i form af evt. zip filer ikke vil danne trafikkø i TDCs
netværk på indersiden af SMTP serverne.

> Det andet er yderst tvivlsomt, da man rent faktisk unddrager modtageren
> en lukket meddelelse ved ikke at levere den. Specielt fordi det ikke er
> offentliggjort og korrekt varslet, hvilken form for filtrering TDC
> anvender.

Dette er diskussion om din aftalebetingelser du må tage op med TDC. Men ja,
uden at kende baggrundet 100% ende, så burde/bør TDC have varslet denne
filtrering.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address

Sune (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Sune


Dato : 18-02-04 22:39

On 18 Feb 2004 21:10:44 GMT, "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

>Hvis man vil indføre et filter for zip-filer så må man scanne filerne
>for virus og kun afvise de mails, der rent faktisk indeholder virus.

Enig!

>Det andet er yderst tvivlsomt, da man rent faktisk unddrager modtageren
>en lukket meddelelse ved ikke at levere den. Specielt fordi det ikke er
>offentliggjort og korrekt varslet, hvilken form for filtrering TDC
>anvender.

ENIG ENIG ENIG!

Klaphatte!

Mvh
Sune

Svend Olaf Mikkelsen (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Svend Olaf Mikkelsen


Dato : 18-02-04 22:47

On Wed, 18 Feb 2004 22:38:59 +0100, Sune <apr2003@tdcadsl.dk> wrote:

>On 18 Feb 2004 21:10:44 GMT, "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote:
>
>>Hvis man vil indføre et filter for zip-filer så må man scanne filerne
>>for virus og kun afvise de mails, der rent faktisk indeholder virus.
>
>Enig!
>
>>Det andet er yderst tvivlsomt, da man rent faktisk unddrager modtageren
>>en lukket meddelelse ved ikke at levere den. Specielt fordi det ikke er
>>offentliggjort og korrekt varslet, hvilken form for filtrering TDC
>>anvender.
>
>ENIG ENIG ENIG!
>
>Klaphatte!
>
>Mvh
>Sune

Jo. Men er der nogen, der har en zip fil, der ikke kan passere?
--
Svend Olaf

Sune (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Sune


Dato : 18-02-04 23:11

On Wed, 18 Feb 2004 21:47:03 GMT, svolaf@inet.uni2.dk (Svend Olaf Mikkelsen) wrote:

>Jo. Men er der nogen, der har en zip fil, der ikke kan passere?

Ja. <7vi6309tfb49hqkc8moubm7irjc7s3u2ok@4ax.com>

Det var godt nok 3 uger siden men . . . . .

Om det stadig er aktuelt kan man kun gisne om.
TDC informerer jo ikke sine kunder!

Mvh
Sune

Svend Olaf Mikkelsen (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Svend Olaf Mikkelsen


Dato : 18-02-04 23:18

On Wed, 18 Feb 2004 23:10:53 +0100, Sune <apr2003@tdcadsl.dk> wrote:

>On Wed, 18 Feb 2004 21:47:03 GMT, svolaf@inet.uni2.dk (Svend Olaf Mikkelsen) wrote:
>
>>Jo. Men er der nogen, der har en zip fil, der ikke kan passere?
>
>Ja. <7vi6309tfb49hqkc8moubm7irjc7s3u2ok@4ax.com>
>
>Det var godt nok 3 uger siden men . . . . .
>
>Om det stadig er aktuelt kan man kun gisne om.
>TDC informerer jo ikke sine kunder!
>
>Mvh
>Sune

Du har fat i noget der, men lige nu synes der ikke at være problemer
med zip filer.

(Message id var til denne tråd, der startede i dag?).
--
Svend Olaf

Sune (19-02-2004)
Kommentar
Fra : Sune


Dato : 19-02-04 00:12

On Wed, 18 Feb 2004 22:17:48 GMT, svolaf@inet.uni2.dk (Svend Olaf Mikkelsen) wrote:

>(Message id var til denne tråd, der startede i dag?).

Jep. Det er 3 uger siden sidst jeg prøvede.

Jeg har andet at lave end at lege spørgeleg med TDCs filter!
:P

Mvh
Sune

Svend Olaf Mikkelsen (19-02-2004)
Kommentar
Fra : Svend Olaf Mikkelsen


Dato : 19-02-04 08:01

On Thu, 19 Feb 2004 00:12:20 +0100, Sune <apr2003@tdcadsl.dk> wrote:

>On Wed, 18 Feb 2004 22:17:48 GMT, svolaf@inet.uni2.dk (Svend Olaf Mikkelsen) wrote:
>
>>(Message id var til denne tråd, der startede i dag?).
>
>Jep. Det er 3 uger siden sidst jeg prøvede.
>
>Jeg har andet at lave end at lege spørgeleg med TDCs filter!
>:P

Jo, men der kunne da være et håb om at det er mere gennemtænkt hvis
man forsøger sig igen.
--
Svend Olaf

Morten Bjergstrøm (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 18-02-04 22:11

"Bo" <no_name[no spam]@ofir.dk> skrev:

> Arh måske er jeg uviden, men kan en virus virkelig sprede sig via
> en ZIP-fil ? skal man ikke først pakke den ud og derefter
> "aktivere" virusen ?

Jo.


> Problemet er, synes jeg, at man jo bruger Zip formatet til at
> sende mange forskellige filer på en hensigtsmæssig måde.

Netop.

--
Morten http://miljokemi.dk

Morten Bjergstrøm (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 18-02-04 23:05

Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> skrev:

>> Hvis man vil indføre et filter for zip-filer så må man scanne
>> filerne for virus og kun afvise de mails, der rent faktisk
>> indeholder virus.
>
> Et antivirusprogram skal kende virussen før den kan blokere den.

Naturligvis. Det jeg henviste til ovenfor var, at hvis TDC vil
frafiltrere "sikre" filer så må de scanne dem for virus og kun
bortfiltrere meddelelsen, hvis den indeholder virus.


>> Det andet er yderst tvivlsomt, da man rent faktisk unddrager
>> modtageren en lukket meddelelse ved ikke at levere den. Specielt
>> fordi det ikke er offentliggjort og korrekt varslet, hvilken form
>> for filtrering TDC anvender.
>
> Dette er diskussion om din aftalebetingelser du må tage op med
> TDC.

Ikke kun. Det er måske langt mere alvorligt.

Men jeg gider ikke bruge tiden på det - så jeg nøjes med at brokke mig
når lejligheden byder sig

--
Morten http://miljokemi.dk

Martin Højriis Krist~ (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 18-02-04 23:07

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9493EADEF4318.miljokemi.dk@miljokemi.dk...
> > Dette er diskussion om din aftalebetingelser du må tage op med
> > TDC.
> Ikke kun. Det er måske langt mere alvorligt.

Næppe

> Men jeg gider ikke bruge tiden på det

Fornuftigt

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Bjørn Løndahl (16-03-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Løndahl


Dato : 16-03-04 15:27

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i
news:Xns9493EADEF4318.miljokemi.dk@miljokemi.dk:

(OK - sent svar

>> Et antivirusprogram skal kende virussen før den kan blokere
>> den.
>
> Naturligvis. Det jeg henviste til ovenfor var, at hvis TDC vil
> frafiltrere "sikre" filer så må de scanne dem for virus og kun
> bortfiltrere meddelelsen, hvis den indeholder virus.

Problemet indtræder, hvis jeg fx sender dig en *krypteret* zip
fil i en e-mail, og i e-mailen skriver: "Zip-filens password =
password".

En sådan omgåelse vil de færreste filtre fange - dog er flere og
flere filtre og virusprogrammer nu udstyret med en logik, der
søger efter passwords og prøver dem, netop for at kunne scanne
krypterede zip-filer.

Hvis jeg gerne ville udsprede virus, ville mit næste træk jo så
bare blive "Zip-filens password = password1 + nummeret på
december måned" ;-(

Bundlinien: Det er *ikke* muligt for et filter at fastslå, om en
zip-fil rent faktisk indeholder en virus - man kunne *måske*
teste, om en zip-fil var krypteret.

Det er dig IMHO *ikke* en undskyldning for at TDC (eller nogen
som helst andre) skulle have lov til at slette zip-filer, og jeg
er tæt på at mene at de derved overtræder straffeloven vedr. at
unddrage folk deres post.

--
4970 Rødby * Fjern "_FJERN_" i min email-adresse
<http://salg.bindernaes.dk> <http://korsaren.dk>
<http://plattenslager.com>

Svend Olaf Mikkelsen (16-03-2004)
Kommentar
Fra : Svend Olaf Mikkelsen


Dato : 16-03-04 17:04

On 16 Mar 2004 14:27:05 GMT, "Bjørn Løndahl"
<usenet@_FJERN_londahl.dk> wrote:

>Det er dig IMHO *ikke* en undskyldning for at TDC (eller nogen
>som helst andre) skulle have lov til at slette zip-filer, og jeg
>er tæt på at mene at de derved overtræder straffeloven vedr. at
>unddrage folk deres post.

De sletter ikke filerne, men vil ikke transportere dem, og giver
fejlmeddelelser.

Hvis man baserer sig på at TDC kan andet end at levere en forbindelse,
er man selv ude om det.
--
Svend Olaf

Morten Bjergstrøm (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 18-02-04 23:45

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev:

>>> Dette er diskussion om din aftalebetingelser du må tage op med
>>> TDC.
>> Ikke kun. Det er måske langt mere alvorligt.
>
> Næppe

E-mails er at betragte på lige fod med alm. fysiske breve efter en dom
i Køge byret og det er strafbart at unddrage modtageren sådanne
forsendelser. Det mulige problem ville ikke være der, hvis TDC havde
orden i sine aftalevilkår og sørgede for at varsle ændringer og være
fuldstændigt åbne om aftalens indhold.

--
Morten http://miljokemi.dk

Martin Højriis Krist~ (18-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 18-02-04 23:48

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9493F198D972.miljokemi.dk@miljokemi.dk...
> Det mulige problem ville ikke være der, hvis TDC havde
> orden i sine aftalevilkår og sørgede for at varsle ændringer og være
> fuldstændigt åbne om aftalens indhold.

Vilkårene giver allerede mulighed for at filtrere.

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Morten Bjergstrøm (19-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 19-02-04 09:15

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev:

>> Det mulige problem ville ikke være der, hvis TDC havde
>> orden i sine aftalevilkår og sørgede for at varsle ændringer og være
>> fuldstændigt åbne om aftalens indhold.
>
> Vilkårene giver allerede mulighed for at filtrere.

Ja men spørgsmålet er, hvorvidt det er godt nok specificeret. Jeg er
ihvertfald i tvivl.

--
Morten http://miljokemi.dk

Jan G. Nielsen (19-02-2004)
Kommentar
Fra : Jan G. Nielsen


Dato : 19-02-04 16:49

Morten Bjergstrøm wrote:
> "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev:
>
>
>>>Det mulige problem ville ikke være der, hvis TDC havde
>>>orden i sine aftalevilkår og sørgede for at varsle ændringer og være
>>>fuldstændigt åbne om aftalens indhold.
>>
>>Vilkårene giver allerede mulighed for at filtrere.
>
>
> Ja men spørgsmålet er, hvorvidt det er godt nok specificeret. Jeg er
> ihvertfald i tvivl.
>

Punkt 18 i kundevilkårene.

Så er spørgsmålet om det er midlertidigt.
http://download.tdconline.dk/pub/tdconline/kundeservice/kundevilkaar/tdc_bredbaand.pdf


--
Jan G. Nielsen


Morten Bjergstrøm (19-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 19-02-04 18:41

"Jan G. Nielsen" <no@mail.net> skrev:

> Morten Bjergstrøm wrote:
>> "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev:
>>
>>
>>>> Det mulige problem ville ikke være der, hvis TDC havde
>>>> orden i sine aftalevilkår og sørgede for at varsle ændringer og
>>>> være fuldstændigt åbne om aftalens indhold.
>>>
>>> Vilkårene giver allerede mulighed for at filtrere.
>>
>>
>> Ja men spørgsmålet er, hvorvidt det er godt nok specificeret. Jeg
>> er ihvertfald i tvivl.
>>
>
> Punkt 18 i kundevilkårene.

Jeg er ikke i tvivl om, hvad der står i vilkårene. Om filteret er
midlertidigt eller permanent er ikke væsentligt.

Sammenlign med postvæsenet. Her er det også underordnet om de
konsekvent eller midlertidigt smider din post væk.

--
Morten http://miljokemi.dk

Jan G. Nielsen (19-02-2004)
Kommentar
Fra : Jan G. Nielsen


Dato : 19-02-04 22:13

Morten Bjergstrøm wrote:

> Sammenlign med postvæsenet. Her er det også underordnet om de
> konsekvent eller midlertidigt smider din post væk.

Står der i deres kundevilkår at de må lade være med at dele post ud,
eller gøre det på en anden måde, på grund af sikkerhed?

--
Jan G. Nielsen




Ivar Madsen (19-02-2004)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 19-02-04 22:22

Jan G. Nielsen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

>> Sammenlign med postvæsenet. Her er det også underordnet om de
>> konsekvent eller midlertidigt smider din post væk.
> Står der i deres kundevilkår at de må lade være med at dele post ud,
> eller gøre det på en anden måde, på grund af sikkerhed?

Ja, hvis posten kommer fra udlandet, så må de kontrolere hvad det er, og handle
efter et sæt regler, der går lige fra lukke posten igen, med besked om at de
har haft åbnet posten, og til at orintere politiet.

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Morten Bjergstrøm (20-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 20-02-04 09:03

"Jan G. Nielsen" <no@mail.net> skrev:

>> Sammenlign med postvæsenet. Her er det også underordnet om de
>> konsekvent eller midlertidigt smider din post væk.
>
> Står der i deres kundevilkår at de må lade være med at dele post ud,
> eller gøre det på en anden måde, på grund af sikkerhed?

PostDanmarks virken er der lovgivet om.

TDC derimod kan overfor kunderne kun arbejde ud fra et aftaleretligt
grundlag og såfremt man skal aftale sig ud af en straffelovs§ så kan
det næppe antages at gummi§§ som vilkårenes punkt 18 er nok.


--
Morten http://miljokemi.dk

Morten Bjergstrøm (17-03-2004)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 17-03-04 09:08

"Bjørn Løndahl" <usenet@_FJERN_londahl.dk> skrev:

> Hvis jeg gerne ville udsprede virus, ville mit næste træk jo så
> bare blive "Zip-filens password = password1 + nummeret på
> december måned" ;-(

Jo men spørgsmålet er, hvor meget man skal beskytte modtageren af
emails. Min umiddelbare indskydelse er, at man skal være overordentligt
ubegavet for at åbne en email på engelsk med en intetsigende tekst og
med en halvavanceret password beskyttelse.


> Det er dig IMHO *ikke* en undskyldning for at TDC (eller nogen
> som helst andre) skulle have lov til at slette zip-filer, og jeg
> er tæt på at mene at de derved overtræder straffeloven vedr. at
> unddrage folk deres post.

Jeg har også en anelse om, at det er tæt på.

--
Morten http://miljokemi.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste