Indholdsfort. lige h og v margen word
Fra : MAndersen

Dato : 17-02-04 16:31

Når jeg laver indholdsfortegnelser til div. materiale, ser det ud ad h til.

Når jeg laver lige venstre margen, skriver teksten og fylder ud med ......
til jeg skriver sidetallet, bliver det aldrig pænt.
Det er tit et halvt tegn skævt.

Jeg vil gerne have ..... ud til hvor sidetallet står.

Er der en funktion eller anden måde jeg kan stille dette op på?

mvh
MAndersen

Fra : Dennis Lange

Dato : 17-02-04 16:46

MAndersen skrev:
> Er der en funktion eller anden måde jeg kan stille dette op på?

Det korte svar: Ja.

Det lange svar:
Du kan i princippet gøre det på to måder.

Den mest low-tech er at benytte tabulatorer. Disse kan defineres som højre-
eller venstrestillet, hvilket fyldtegn der skal anvendes osv.

Den high-tech metode er ved at bruge Words indholdfortegnelse-funktion. Den
finder du under Indsær>Reference>indeks mv... Denne løsning kræver lidt
forarbejde, bla. skal de overskrifter der skal figurere i
indholdsfortegnelsen formateres med den rette typografi. Men hvis du gør det
ordentligt fra starten, bliver resultatet ret godt - og den største fordel
er, at indholdsfortegnelsen selv retter tingene til mht. sidetal osv.

--
Mvh.
Dennis Lange

- Brugte fagbøger: www.pensum.dk www.bogbiz.dk

Fra : MAndersen

Dato : 17-02-04 16:59

"Dennis Lange" <dblng3@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ordentligt fra starten, bliver resultatet ret godt - og den største fordel
> er, at indholdsfortegnelsen selv retter tingene til mht. sidetal osv.

Kanon, det var din high-tech metode jeg ikke kunne finde.

Takker

MAndersen