Drivhus
Fra : H.S.

Dato : 17-02-04 13:57

Er der nogen der er 'faldet over' nogle gode tilbud på drivehuse.

Jeg VIL have et i år...

Ps. billigt er helt under 2000 kr.

Fra : //zigge

Dato : 18-02-04 23:56

"H.S." <public@tele2adslSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der er 'faldet over' nogle gode tilbud på drivehuse.
>
> Jeg VIL have et i år...
>
> Ps. billigt er helt under 2000 kr.

Så skulle du bygge et selv af lægter og genbrugsglas.

Mvh
//zigge

Fra : H.S.

Dato : 19-02-04 09:01

"//zigge" <ziggeOVERFLOEDIGT@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "H.S." <public@tele2adslSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> Så skulle du bygge et selv af lægter og genbrugsglas.

Det er jeg nok ikke helt 'skarp' nok til
Og jeg vil gerne have et i aluminium, så skal jeg heller ikke give
træbeskyttelse osv.

Fra : //zigge

Dato : 19-02-04 09:33

> "//zigge" <ziggeOVERFLOEDIGT@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jeg nok ikke helt 'skarp' nok til
> Og jeg vil gerne have et i aluminium, så skal jeg heller ikke give
> træbeskyttelse osv.

Nææe - så skal du bare skifte vinduer hvert forår, hvis du bor et sted hvor
det blæser om vinteren. Sørg for at få et sæt af de der ekstra stivere med
til drivhuset, som man kan få til de fleste modeller og støb en rigtig
cementsokkel med en sokkelsten over jorden til niveau, det giver ekstra
stabilitet og lidt mere ståhøjde i siderne.

Mvh
//zigge

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 19-02-04 20:10

"//zigge" <ziggeOVERFLOEDIGT@privat.dk> skrev > Nææe - så skal du bare
> [...]
> cementsokkel med en sokkelsten over jorden til niveau, det giver ekstra
> stabilitet og lidt mere ståhøjde i siderne.

Der blæser ikke ruder ud, hvis stellet er i orden. Derfor ville jeg se mig
godt for blandt de billige, de mangler ofte stabilitet. Det bliver
ødelæggende for både humøret og i længden pengepungen. Altså billigst kan
let blive dyrest.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : H.S.

Dato : 20-02-04 10:00

> [...]
> godt for blandt de billige, de mangler ofte stabilitet. Det bliver
> ødelæggende for både humøret og i længden pengepungen. Altså billigst kan

Jeg regner ikke med at stabilitet bliver et problem, idet drivhuset skal stå
i en en gårdsplads, med læ på 3 sider.

Men måske man skulle kigge ud i råd og dåd ... ?

Fra : //zigge

Dato : 20-02-04 14:12

> Jeg regner ikke med at stabilitet bliver et problem, idet drivhuset skal
stå
> i en en gårdsplads, med læ på 3 sider.
>
> Men måske man skulle kigge ud i råd og dåd ... ?

Svjh. er Julie huset på 9,9 ikke det værste man kan få. Jeg syntes nu
alligevel at du skulle overveje at lave en cementssokkel til det, der rager
20-30 cm op over jorden. Det giver bedre ståhøjde (og højere tomater) plus
at der ikke kommer helt så meget skidt på det nederste stykke af vinduerne.

Mvh
//zigge

Fra : Hugos

Dato : 19-02-04 18:05

"H.S." skrev d. 17-02-04 13:57 dette indlæg :
> Er der nogen der er 'faldet over' nogle gode tilbud på drivehuse.
>
> Jeg VIL have et i år...
>
> Ps. billigt er helt under 2000 kr.

Råd og Dåd har et Julie 9,9 m2 på tilbud til 3000. Det fås vist ikke
meget billigere i den størrelse. Bilka får et på tilbud om 2 uger, til
2500 men det er kun 5 m2.

http://www.kandu.dk/