MS Windows
briani 27239
Hvilken proces tilhører hvilke filer?
Fra : Trygleren [9000]

Dato : 17-02-04 12:21

Hey,

jeg arbejder lidt med at få gamle dosspil til at køre i windows. Visse
tilfælde er håbløse, og disse spil sletter jeg hurtigt igen. Problemet
er bare, at nogle gange kan jeg ikke få lov. Windows kommer med en
meddelelse om at filen er i brug og derfor ikke kan slettes. Er der
nogen der kender til at værktøj, som kan undersøge kørende processor, og
afslører hvilke filer de har åbne?

--

"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Med venlig hilsen (Citroner Bananer)

Fra : Simon Nielsen

Dato : 17-02-04 13:23

"Trygleren [9000]" <hesteskeletAT@AThesteskelet.dk.invalid> wrote in message
> [...]
> meddelelse om at filen er i brug og derfor ikke kan slettes. Er der
> nogen der kender til at værktøj, som kan undersøge kørende processor, og

Tryk på CTRL-ALT-DEL så får du i win9x en lille boks der viser processer der
er i gang og i win2k skal man trykke på jobliste, i winxp kommer det an på
opsætningen hvordan den boks kommer frem. Så kan du bare klikke på den og så
på afbryd processes så skulle den gerne lukke alle tilhørende filer.

Mvh
Simon

Fra : Kenneth Fritz

Dato : 17-02-04 14:23

Specifikt, så bruges NTVDM.EXE oftest til afvikling af ældre software. Kører
den endnu, så klik afslut process ved den, og prøv at slette igen

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 17-02-04 16:36

---

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 17-02-04 16:43

> Specifikt, så bruges NTVDM.EXE oftest til afvikling af ældre software.
Kører
> den endnu, så klik afslut process ved den, og prøv at slette igen

Det var det første jeg ledte efter, men desværre kørte den ikke =(

Fra : Kenneth Fritz

Dato : 18-02-04 10:14

prøv evt. at flytte mappen som spillet ligger i, og så genstarte.
så kan du sansynligvis slette den. Virker dog ikke nødvendigvis på ntfs
partitioner.

"Trygleren [9000]" <hesteskeletAT@AThesteskelet.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:40323703$0$152$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 18-02-04 10:48

> prøv evt. at flytte mappen som spillet ligger i, og så genstarte.
> så kan du sansynligvis slette den. Virker dog ikke nødvendigvis på
> ntfs partitioner.

Det har jeg forsøgt. Den gik desværre ikke =)

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 17-02-04 16:35

---

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 17-02-04 16:45

> Tryk på CTRL-ALT-DEL så får du i win9x en lille boks der viser
processer der
>[snip] Så kan du bare klikke på den og så
> på afbryd processes så skulle den gerne lukke alle tilhørende filer.

Ok, måske skulle jeg lige sige at jeg er (meget) avanceret bruger =) Jeg
kan ikke bare lukke en tråd eller proces, da jeg ikke ved hvilken jeg
skal lukke. Jeg har behov for at vide hvilken proces der har monitors på
hvilke filer. På den måde kan jeg se hvilken proces der skal lukkes ned,
for at jeg kan slette de pågældende filer. Jeg har brugt MemSpy samt
Visual Spy++ - ingen af dem kan vise hvilke filer processerne optager.

Fra : Kenneth Fritz

Dato : 18-02-04 10:16

Jeg kan foreslå dig at hente Igor's monitoring program fra www.iarsn.com
(taskinfo)
Det program kan vise hvilke filer et stykke windows software har gang i,
samt hvilke dll'er den bruger. Derved kan du vel udelukke nogle processer i
hvert fald.

"Trygleren [9000]" <hesteskeletAT@AThesteskelet.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:40323704$0$152$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 18-02-04 10:48

> Jeg kan foreslå dig at hente Igor's monitoring program fra
> www.iarsn.com (taskinfo)

Den ser jeg lige på. Takker.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 17-02-04 16:49

Trygleren [9000] skrev:

> ---

Kyl dog det skrammel-software ud.
Selvfølgelig er indlægget virusfri. Det er skrevet i ren tekst. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 17-02-04 16:52

> Kyl dog det skrammel-software ud.
> Selvfølgelig er indlægget virusfri. Det er skrevet i ren tekst. :)

Hehe, jeg har lige opdateret til nyeste version - så slog den det der bæ
til. Har lige repostet til de ti tråde jeg har besvaret det sidste
kvarter *støn*

Lektie: AVG og OE-QuoteFIX er dårlig karma!

Fra : Thomas Madsen

Dato : 17-02-04 17:05

Trygleren [9000] skrev:

> Lektie: AVG og OE-QuoteFIX er dårlig karma!

:)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas Madsen

Dato : 17-02-04 16:55

<http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/procexp.shtml> måske.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 17-02-04 16:58

> <http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/procexp.shtml> måske.

Point til Madsen!

Fra : Vidal

Dato : 17-02-04 22:40

> [...]

> Er der
> nogen der kender til at værktøj, som kan undersøge kørende processor, og

wintop.exe

vh

Villy Dalsgaard