video og apache
Fra : Bedstefar

Dato : 17-02-04 10:58

Jeg har et par videosekvenser på min apacheserver.
Når de accesses, åbner windows mediaplayer, men ender i et vindue som bl. a.
siger
Can not connect to the server.
Hvis jeg fjerner x- bitten på filerne åbner de som tekst.
Jeg mangler tilsyneladende noget i dircontaineren som fortæller typen er
video ????

gode bud

finn

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 17-02-04 17:49

Finn skrev:

> Jeg har et par videosekvenser på min apacheserver.
[...]
> Jeg mangler tilsyneladende noget i dircontaineren som fortæller
> typen er video

Åbenbart. I Apaches opsætningsfil bruger man "AddType"-direktivet til
binde filefternavne og filtyper sammen.

Jacob

Fra : Bedstefar

Dato : 17-02-04 22:45

"Jacob Sparre Andersen" <sparre@nbi.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Åbenbart. I Apaches opsætningsfil bruger man "AddType"-direktivet til
> binde filefternavne og filtyper sammen.
>
> Jacob
Tak, det lyder so jeg er inde på noget rigtigt.
hvad kan så tænkes eks. .wmv filer skal have som filtype?

jeg får ikke noget fornuftigt ved at søge på: apache addtype [video/wmf/avi]

finn

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 17-02-04 23:27

Finn skrev:

> hvad kan så tænkes eks. .wmv filer skal have som filtype?

Det ved jeg ikke. Men du kan bladre lidt i IANA's register,
<ftp://ftp.isi.edu/in-notes/iana/assignments/media-types>, og se om du
kan finde noget der passer.

Jacob
--
Brakzand II:
http://jacob.sparre.dk/LEGO/Transport/Skibe/Brakzand_II/

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 14-03-04 23:17

On Tue, 17 Feb 2004 22:44:45 +0100, Bedstefar wrote:

> hvad kan så tænkes eks. .wmv filer skal have som filtype?

AddType video/x-ms-asf wmv

--
Stig