Assign() metoden brugt på TMemo
Fra : Thomas P

Dato : 16-02-04 15:11

Hej,

Jeg har to TMemo's, hver med forskellige properties. Problemet ligger i
at jeg vil have memo1 til at antage memo2's properties - altså tekst,
caretpos, undolist etc., med undtagelse af name propertien selvfølgelig.

Efter hvad jeg har kunnet finde ud af kan metoden Assign() bruges, men
jeg kan ikke få det til at fungere ordentligt. I virkeligheden er det
ikke nødvendigvis et TMemo der skal bruges, men jeg tror det vil
illustrere metoden bedst. Men hvordan kan dette gøres? Eksempel?

På forhånd, tak
mvh. Thomas

Fra : Thomas P

Dato : 17-02-04 14:39

Jeg har erkendt det nok ikke kan lade sig gøre at assigne HELE TMemo'et,
så jeg tager det bare property by property. Hvis folk har andre måder at
gøre det på er jeg stadig lutter øren.

mvh. Thomas

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 17-02-04 14:58

jeg forstaar ikke helt hvad problemet er ... vil du bare ha teksten
overført.... saa kan du bruge text prop.

/f

Fra : Henry

Dato : 21-02-04 13:25

> jeg forstaar ikke helt hvad problemet er ...
Så prøv at læse hans tekst igen før du svarer

mvh
Henry

Fra : Henry

Dato : 21-02-04 19:26

> Jeg har erkendt det nok ikke kan lade sig gøre at assigne HELE TMemo'et,
> så jeg tager det bare property by property. Hvis folk har andre måder at
> gøre det på er jeg stadig lutter øren.

Det er den eneste måde, hvis du skal gøre det i mange applikationer så kunne
du jo lave en ny komponent nedarvet fra TMemo og lave en copy funktion selv,
så har du den jo til en anden gang

mvh
Henry