Hvordan undgås udspionering fra ISP og web~
Fra : blackfemales@nicetom~

Dato : 23-04-01 23:24

Hej

Jeg skal have løst et stort problem. Besøgte websites misbruger mit IP nummer.
Hvad skal jeg gøre for at de ikke kan se mit IP ?
Skal jeg selv oprette en proxyserver eller skal jeg browse gennem CGI proxyes,
eller skal jeg skifte til en udbyder der respekterer folks privatliv. Hvis man
nu bruger satellit ISP i andre europæiske lande, kan man så være anonym ?

Det er samme problem med SMTP og NNTP posting host IP ?

Hvad skal jeg bruge af software og hvilken løsning skal jeg vælge ?
Remailers og webproxyes er for besværligt. Jeg er ligeglad med hvad det koster,
jeg vil bare ikke udspioneres og jeg vil heller ikke have at min ISP logger alt
hvad jeg laver og tager backup af mine emails o.s.v. - på et eller andet
tidspunkt bliver sådanne oplysninger misbrugt.

Nogen gode ideer ?

Kender nogen noget til satellit ISP'er i andre lande og som også fungerer i DK ?
Her kan man vel sende anmodninger til satellitten gennem dynamiske IP'er -
eller hvad ?

Get your firstname@lastname email for FREE at http://Nameplanet.com/?su

--
Posted from mail@mx2.nameplanet.com [213.203.30.52]

Fra : Brian Hemstedt

Dato : 23-04-01 23:39

> Nogen gode ideer ?

øøhhhh......
spise _lidt_ mindre svampe.....eller i det mindste holde dig fra de røde
med de hvide prikker på.....

men helt seriøst..!!! tror du virkeligt at din ISP logger alt du
laver..?? En maillog er meget normal, men den indeholder kun IDét for de
mail der sendes/modtages og ikke indeholdet..
forestil dig lige at f.eks TDC skulle kopiere alle mails bare een
dag...hvor mange terabytes tror du ikke det løber op i ??

Curchil sagde engang at selv paronide folk har fjender, men tror du ikke
liiiige at du skulle prøve en tur under den kolde bruser ? :@)

MVH. Brian Hemstedt
'der på grund af andres dumheder nu igen bruger usenet'

Fra : Morten Birkelund - A~

Dato : 23-04-01 23:40

<blackfemales@nicetomeetyou.to> wrote in message
> Hej
>
> Jeg skal have løst et stort problem. Besøgte websites misbruger mit IP
nummer.

Prøv at kigge på http://www.freedom.net

De kan gøre dig 100% anonym hvis det er det du ønsker.

--
Morten Birkelund Ansat hos Azero.DK men udtaler sig her for egen regning.

Fra : Rene Mikkelsen

Dato : 23-04-01 23:45

In article <20010423222402.25809.qmail@www1.nameplanet.com>, "Unknown"
<blackfemales@nicetomeetyou.to> wrote:

> Hej
>
> Jeg skal have løst et stort problem. Besøgte websites misbruger mit IP
> nummer. Hvad skal jeg gøre for at de ikke kan se mit IP ? Skal jeg selv
.... nemlig ... lad være med at besøge nogen websites .. luk din maskine
ned - tag stikket ud af væggen .. kig ud af vinduet og til til ti ... der
er kun så så mange ipnumre i verden .. hvis de besøgte websites skulle
'misbruge' 'dit' ipnummer til noget behøver de ikke at hive det ud af en
access-log -- det er da meget lettere at gætte sig til det .. jeg mener
... hvor svært er det at lave et lille perlscript (eler andet sprog) der
lige lister alle mulige ip-numre op ? .. nej vel .. det kan gøres med
lukkede øjne og med venstre hånd i en 10hestes brandert ...

svampe er sikkert godt.. men på et tidspunkt får de ben og arme og render
med dit TV ...

/René
"ups - nu fik du mit ip-nummer + navn ..uha"

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 24-04-01 07:16

Hej "Rene Mikkelsen" <rene@serverrummet.dk>

> [...]
>lige lister alle mulige ip-numre op ? .. nej vel .. det kan gøres med
>lukkede øjne og med venstre hånd i en 10hestes brandert ...

Der er trods alt over 4.000.000.000 (teoretisk mulige) adresser, hvad
har du tænkt dig at bruge en liste over dem til?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Kent Friis

Dato : 24-04-01 08:45

Den Tue, 24 Apr 2001 08:15:35 +0200 skrev Lars Kim Lund:
>Hej "Rene Mikkelsen" <rene@serverrummet.dk>

>Der er trods alt over 4.000.000.000 (teoretisk mulige) adresser, hvad
>har du tænkt dig at bruge en liste over dem til?

Og IPV6 er udviklet fordi der ikke er adresser nok, så der er en vis
sandsynlighed for at ramme en der duer.

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/ - sidste billede: garden.png

Fra : Kent Friis

Dato : 24-04-01 08:47

Den Tue, 24 Apr 2001 08:15:35 +0200 skrev Lars Kim Lund:
>Hej "Rene Mikkelsen" <rene@serverrummet.dk>

>Der er trods alt over 4.000.000.000 (teoretisk mulige) adresser, hvad
>har du tænkt dig at bruge en liste over dem til?

Lige præcis 3758096384 [1], minus alle network og broadcast adresser.

Mvh
Kent

[1] 224*256*256*256
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/ - sidste billede: garden.png

Fra : rene

Dato : 24-04-01 22:26

In article <986aet0qgi0qvht4snmgosmou5h1qrfhqa@news.tele.dk>, "Lars Kim
Lund" <larskim@mail.com> wrote:

> Der er trods alt over 4.000.000.000 (teoretisk mulige) adresser, hvad
> har du tænkt dig at bruge en liste over dem til?

.... og hvad skulle jeg bruge 'blackfemales's til når nu der er 4[indsæt
en masse nuller her] andre at 'misbruge? ..

/René

"I see ... paranoid people! ..."

Fra : Anders Larsson \(Rem~

Dato : 23-04-01 23:50

Det der bekymrer mig lidt ved din forespørgsel, er at det ikke KUN er din
ISP du ikke ønsker skal kunne spore dig.
Men at du ønsker at være TOTALT anonym på nettet - således at du altså kan
gebærde dig som det passer dig, og genere flest mest muligt - uden at der på
nogen måde skulle være mulighed for sanktioner over for dig.
Se - DET bekymrer mig lidt.

Især hvis du samtig har nogle hacker/cracker tilbøjeligheder.........

Anders Larsson
Skitseofrene i alle lande....
.... foren eder...

Fra : Alex Holst

Dato : 24-04-01 00:32

Normalt ville jeg ikke besvare en artikel af denne natur, men tanken om
hvad mindst to sorte kvinder kunne tilbyde at goere i ren taknemmelighed, er
simpelhen for stor en fristelse.

blackfemales@nicetomeetyou.to <blackfemales@nicetomeetyou.to> wrote:
>Jeg skal have løst et stort problem. Besøgte websites misbruger mit IP nummer.

Ring straks til din ISP, og meld dit IP nummer som stjaalet. Det kan kun gaa
for langsomt! Paa den maade vil enhver anden som forsoeger at bruge det
blive bidt i stortaaen naeste gang de tager karbad.

>Hvad skal jeg gøre for at de ikke kan se mit IP ?

Kan du huske at du var et lille barn, og legede gemmelege ved at lukke
oejene? Det noejagtigt sammen gaelder her! Saa laenge du ikke kan se dit IP,
kan andre heller ikke. Luk oejnene, og hold dem lukkede resten af livet.

>Hvad skal jeg bruge af software og hvilken løsning skal jeg vælge ?
>Remailers og webproxyes er for besværligt. Jeg er ligeglad med hvad det
>koster, jeg vil bare ikke udspioneres og jeg vil heller ikke have at min

"Jeg er ligeglad med hvad det koster, alt skal blot virke som foerhen. Jeg
vil betale mig fra mine problemer istedet for at taenke mig om."

Klassisk!

Fra : Kent Friis

Dato : 24-04-01 08:42

Den Mon, 23 Apr 2001 22:24:04 +0000 (UTC) skrev blackfemales@nicetomeetyou.to:
>Hej
>
>Jeg skal have løst et stort problem. Besøgte websites misbruger mit IP nummer.
>Hvad skal jeg gøre for at de ikke kan se mit IP ?

Lade være med at besøge dem. IP-nummeret skal de bruge for at sende
det du gerne vil se tilbage til din PC.

>Skal jeg selv oprette en proxyserver eller skal jeg browse gennem CGI
>proxyes,

Hvis du er en af de der komplet paranoide typer, så brug
http://www.anonymizer.com/ og overvej at snakke med en psykolog.

>Det er samme problem med SMTP og NNTP posting host IP ?

"Problemet" er at du er på internettet. Her bruger man ip-numre til
at fortælle hvem man kommunikerer med, og uden ip-nummer ingen
kommunikation.

Gå til en psykolog.

Mvh
Kent