kan man lave en 30'er om til en 45'er
Fra : Bent The Nighthawk

Dato : 15-02-04 12:07

Hey alle

Jeg skal snart til at tage B-pap, og kan derfor udskifte min 30'er med
en 45'er.

Mit spm. er - kan man lave en 30'er om til en 45'er? Og er der nogen
merudgifter forbundet med indregistreringen, den skal jo have
slowspeedpladen på

Det er en PGO Hot50 - jeg har set sådan en i Hobro med 45 plade på, men
hvad og hvormeget skal der gøres for at det er en lovlig 45'er.

Ny Cylle?
Ny potte?
karburator/indsugning/eller andet...

Plz help...

L8'r
Bent The Nighthawk

Fra : Hekto

Dato : 15-02-04 12:49

Bent The Nighthawk wrote in

........ certifikatet, typegodkendelsen om dul vil!

Glem det!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : /Ole

Dato : 15-02-04 15:57

Som sagt før: Glem det, du skal betale ny registrering, og det kan aldrig
svare sig. Sælg svinet og køb en ny 45'er.

Forskellen på 30 og 45 på Hot50 er, begrænsning i varioen, topstykke og
udstødning.

/Ole

Fra : Henning Lund

Dato : 15-02-04 17:48

/Ole skrev:

> Forskellen på 30 og 45 på Hot50 er, begrænsning i varioen, topstykke
> og udstødning.

Hva faen er der af begrænsninger i topstykket?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk

Fra : /Ole

Dato : 15-02-04 18:19

> Hva faen er der af begrænsninger i topstykket?

> [...]

Hot50 og BigMax er den samme, men topstykket er forskelligt på dem, såmænd.
Og så er der et blændrør på udstødningen på Hot50, og så det med varioen.

/Ole

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-02-04 18:23

On Sun, 15 Feb 2004 18:19:14 +0100, /Ole wrote:

> Hot50 og BigMax er den samme, men topstykket er forskelligt på dem, såmænd.
> Og så er der et blændrør på udstødningen på Hot50, og så det med varioen.

Jeg tror det Henning mener er, at han ikke ved hvor selve begrænsningen i
topstykket ligger... altså hvad er det som gør sig gældende der?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 15-02-04 18:43

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror det Henning mener er, at han ikke ved hvor selve begrænsningen i
> topstykket ligger... altså hvad er det som gør sig gældende der?

Ja måske - begræsningen ligger i at BigMax'en har en planet topstykke, der
hæver kompressionen i forbrændingskammeret, og derved skaber de ekstra xHk
der nu er på en BigMax.

Fra : Henning Lund

Dato : 15-02-04 19:37

Brian Axelgaard skrev:

> Ja måske - begræsningen ligger i at BigMax'en har en planet
> topstykke, der hæver kompressionen i forbrændingskammeret, og derved
> skaber de ekstra xHk der nu er på en BigMax.

Ok på den måde, hvad er HK forskellen? Hvad med PMX og HK på den i
forhold til de andre?

Fra : /Ole

Dato : 15-02-04 23:18

> Ok på den måde, hvad er HK forskellen? Hvad med PMX og HK på den i
> [...]

Nu vil jeg ikke skydes for det, men jeg mener, at HK forskellen er knap 2
HK, ret mig, hvis jeg tager fejl.

/Ole

Fra : Bent The Nighthawk

Dato : 17-02-04 10:19

"/Ole" <ole_ryoFJERN@DETTEstofanet.dk> wrote in news:402ff011$0$18954
$ba624c82@nntp04.dk.telia.net:

> Nu vil jeg ikke skydes for det, men jeg mener, at HK forskellen er knap 2
> HK, ret mig, hvis jeg tager fejl.
>
> /Ole

En Hot50 er normeret til 2,8HK, hvor en BigMax er normeret til 4,4HK

Der blev skrevet at begrænsningerne er skiven, blindtarmen og topstykket.

Hvad med begrænsningen i luftfilteret, eller antallet af skyllekanaler i
cylinderen, eller fjederstyret i koblingen?

Fjederstyret i koblingen på Hot'en er større end i BM'en, hvilket
forhindrer maximal gearing.

Der sidder en begrænsning i indsugningen i luftfilteret, et ekstra rør der
begrænser luftmængden der kommer ind i filteret.

Nogle siger at der ingen forskel er på cylinderen, mens andre siger at der
er forskel i antallet af skyllekanaler? På en Hot50 er cylinderen mærket
3KJ-10 - på en BigMax er den mærket 3XY-00. Hvorfor denne forskel, hvis
cylinderen er ens?

Min lokale scootersnedker sagde, at sålænge jeg kører med den originale
cylinder, er der ingen grund til at fjerne begrænsningen i luftindtaget,
men hvis jeg skiftede til en bigmax cylle kunne det godt betale sig, samt
en omdysning (pga den mere luft).

Mvh
Bent The Nighthawk

Fra : rotel

Dato : 17-02-04 16:35

det kan du sagtens den skal bare inregisteres.
Sæt en 70 ccm på og syn den som en motorcykel.