Kikkert
Fra : Morten

Dato : 15-02-04 10:20

Jeg er blevet voldsomt interesseret i at kigge fugle med bedre udstyr end
min gamle kikkert 7 x 50 mm

Jeg er faldet over nedenstående brugttilbud, men vil lige høre NG, om det er
anvendeligt?

Håber, nogen kan hjælpe - også med at opklare, hvad det egentlig er?

Morten

focus target 63 mm., m. velbon, metalstativ, 3 objektiver, 20xforstørrelse,
70xforstørrelse, zoom, 20-50xforstørrelse samt adapter til kamera kr.
2.000,-

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-02-04 17:00

"Morten" <sigrun@mail-online.dk> skrev

> [...]
20xforstørrelse,
> 70xforstørrelse, zoom, 20-50xforstørrelse samt adapter til kamera kr.

Den er sikkert god til mange andre formål. Men når du skal i felten for at
kigge på fule, er det på det nærmeste umuligt at følge en fugl i en så stærk
kikkert.

Jeg har selv en 10x50 og den kræver en meget rolig hånd.

Jeg ville i det sted holde mig til din gode gamle 7x50. Den giver 7 gange
forstørrelse og objektiverne er 50 mm. - deraf betegnelsen.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin