windowscommander
Fra : tux

Dato : 14-02-04 23:28

Findes der til Linux et program der ligner Windowscommander til Win?
) tux

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 14-02-04 23:57

"tux" <tux@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Findes der til Linux et program der ligner Windowscommander til Win?
> ) tux

Grafisk eller konsol ?
(MC midnight Commander f.eks.)

Hygge, nyd weekenden
Søren

Fra : tux

Dato : 15-02-04 04:36

Helst grafisk!
tux

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-02-04 08:51

tux wrote:
> Helst grafisk!
> tux

xterm -e mc ? :)

// Hans
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Fra : tux

Dato : 16-02-04 22:25

Hans Joergensen wrote:

> xterm -e mc ? :)
>
> // Hans

Hej Hans!
Tak for dine ord - så fik jeg osse prøvet det! Det ligner grangivelig den
'gamle' Norton Commander, hva'?!
) tux

Fra : tux

Dato : 16-02-04 22:29

Jeg kender 1 der skal til at lære en del flere kommandoer! I guder, hvor er
det svært, men spændende!
) tux

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-02-04 22:50

On Mon, 16 Feb 2004 22:24:55 +0100, tux wrote:

> Tak for dine ord - så fik jeg osse prøvet det! Det ligner grangivelig den
> 'gamle' Norton Commander, hva'?!
> ) tux

Den er kanon! Væn dig til, at bruge den altid istedet for evt. KDE's
filemanager.. så får du lynhurtigt flyttet rundt på dine filer.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : tux

Dato : 17-02-04 00:34

Det jer mangler lige nu er at kunne få den til at skrive til min anden
harddisk hvor jeg har WinNT liggende!
Jeg har indtil nu prøvet og øvet mig lidt, så jeg har fået et par programmer
fra WinNT til at køre i Linux vhja. Wine.
man bliver langsomt klogere og dygtigere, men som sagt - hvor er det svært
(især uden support som jeg jo heldigvis får her!).
) tux

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-02-04 10:05

On Tue, 17 Feb 2004 00:34:08 +0100, tux wrote:

> man bliver langsomt klogere og dygtigere, men som sagt - hvor er det
> svært (især uden support som jeg jo heldigvis får her!). ) tux

Ja gruppen her er kanon. Synes den er livet meget op på det sidste og det
er fedt

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 15-02-04 10:02

tux@mail.dk wrote :

> Findes der til Linux et program der ligner Windowscommander til Win?

Jeg fandt et screenshot af noget der skulle være Windowscommander og det
mindede en del om Krusader:
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-02-04 11:08

On Sun, 15 Feb 2004 10:02:28 +0100, Thomas Overgaard wrote:

> Jeg fandt et screenshot af noget der skulle være Windowscommander og det
> mindede en del om Krusader:

Tak for link - men seriøst.. jeg har lige prøvet den.. den kan slet ikke
måle sig med MC IMHO.

Den er langsommere og så virker den ikke helt så gennemført.. måske
jeg bare er for forvent?

xterm -e mc er stadig min foretrukne

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 15-02-04 11:39

Martin Johansen wrote :

> Tak for link - men seriøst.. jeg har lige prøvet den.. den kan slet ikke
> måle sig med MC IMHO.

Jeg er absolut ikke uenig men jeg fik det indtryk at OP var ude efter
noget grafisk. Og nu kommer jeg selvfølgelig lige i tanke om en helt
åbenlys mulighed.

Start Konqueror Filemanager og i "Settings" menuen vælg "Load View
Profile"|"Midnight Commander".

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-02-04 12:10

On Sun, 15 Feb 2004 11:39:29 +0100, Thomas Overgaard wrote:

> Jeg er absolut ikke uenig men jeg fik det indtryk at OP var ude efter
> noget grafisk. Og nu kommer jeg selvfølgelig lige i tanke om en helt

Jeg kan ikke helt lade være med, at smile lidt over det de skriver på
hjemmesiden for Krusader...:

"It is (almost) completely customizable, very user friendly,
fast and damn good looking "

Det med "fast" kan jeg ikke helt genkende.. godt nok har jeg ikke en 3GHz
med 100GB RAM (!), men 1400MHz og 512MB Ram burde da køre den uden lag,
men den har altså lidt :-/

Men noget helt andet... hvad kan Krusader som MC ikke kan? MC er jo også
grafisk?

Oh! Jo... kan man ikke sætte MC op til, at loade fx. jpg's i mit
billedprogram og fx. mpg's med mplayer når jeg trykker enter på dem i
MC? Den blinker bare lidt kort med skærmen som om den prøver, men intet
kan loade.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-02-04 14:31

Martin Johansen [6000] wrote:
> [...]
> billedprogram og fx. mpg's med mplayer når jeg trykker enter på dem i
> MC? Den blinker bare lidt kort med skærmen som om den prøver, men intet

Det er vel bare et spørgsmål om mimetypes .. ? :)

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-02-04 15:40

On Sun, 15 Feb 2004 13:31:07 +0000, Hans Joergensen wrote:

> Det er vel bare et spørgsmål om mimetypes .. ? :)

Jo, men hvor sættes de op? For inde i KDE fungerer de jo perfekt.. men MC
i konsole/xterm kan ikke gøre brug af dem åbenbart.. ?

MC ville jo være perfekt hvis jeg bare tappede enter ovenpå filerne og
de så loadede...

Fra : Ivar Madsen

Dato : 15-02-04 19:35

Martin Johansen [6000] skrev i -dk.edb.system.unix:

> [...]
> i konsole/xterm kan ikke gøre brug af dem åbenbart.. ?
> MC ville jo være perfekt hvis jeg bare tappede enter ovenpå filerne og

et bud kunne være ~/.mc/ini udmilbart ser det bare ikke ud til at den har noget
sådant.

Jeg har lige skimmet man mc igennem, og fandt ikke noget om externel view'er
man tænker på om ikke man kan definere hvilken der skal bruges til forskellige
typer filer?

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : tux

Dato : 15-02-04 22:05

Tak for link, som jeg har hentet og vil forsøge mig med
) tux

Fra : Ivar Madsen

Dato : 15-02-04 22:24

> Jo, men hvor sættes de op? For inde i KDE fungerer de jo perfekt.. men MC
> i konsole/xterm kan ikke gøre brug af dem åbenbart.. ?

..wmv filer starter min MC totem op og viser, ligesom Konqueror gør.
..mp3 kan den ikke klare i modsætning til Konqueror,,,

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-02-04 22:59

On Sun, 15 Feb 2004 22:23:50 +0100, Ivar Madsen wrote:

> .wmv filer starter min MC totem op og viser, ligesom Konqueror gør.

Her starter min mplayer (jeg huskede forkert tidligere, det er/var kun
billeder den ikke kunne)

> .mp3 kan den ikke klare i modsætning til Konqueror,,,

Det har jeg så løst på min.

Installér 'ee' (urpmi ee) og det hele spiller

Fra : Ivar Madsen

Dato : 16-02-04 07:43

> Her starter min mplayer (jeg huskede forkert tidligere, det er/var kun
> billeder den ikke kunne)

Ja, det kunne godt se ud til at min også starter mplayer

> Det har jeg så løst på min.
> Installér 'ee' (urpmi ee) og det hele spiller

ee starter mc når det er .jpg, men xmms når det er .wmv

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-02-04 08:10

On Mon, 16 Feb 2004 07:42:53 +0100, Ivar Madsen wrote:

> ee starter mc når det er .jpg, men xmms når det er .wmv

Hmm. ee står for Electric Eyes og starter hos mig kun når vi snakker
billeder, herunder gif, jpg, png og deslige.

Hvad står dine file associations til i KDE/Konqueror?

Fra : Ivar Madsen

Dato : 16-02-04 18:08

> Hmm. ee står for Electric Eyes og starter hos mig kun når vi snakker
> billeder, herunder gif, jpg, png og deslige.

..jpg plejer det ikke også at være grafik? (nu nævner også selv at din starter
ee når det er .jpg)

..wmv er film og det er mplayer og ikke xmms som jeg fejlagtigt skrev.
xmms starter den når det er .mp3 og .ogg altså musik.

> Hvad står dine file associations til i KDE/Konqueror?

ved det ikke.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-02-04 18:47

On Mon, 16 Feb 2004 18:08:00 +0100, Ivar Madsen wrote:

> .jpg plejer det ikke også at være grafik? (nu nævner også selv at din starter
> ee når det er .jpg)

Jo .jpg er grafik.

> .wmv er film og det er mplayer og ikke xmms som jeg fejlagtigt skrev.
> xmms starter den når det er .mp3 og .ogg altså musik.

Kanon, sådan er det også hos mig.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 17-02-04 18:53

On Sat, 14 Feb 2004 23:27:47 +0100, tux wrote:

>Findes der til Linux et program der ligner Windowscommander til Win?
>) tux

Kan ikke - må bare .... den hedder Total Commander idag, Redmond advokater
har været på spil.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Cats like Windows, it seems to attract Mice...