Et program til en filserver ??
Fra : Jeppe

Dato : 14-02-04 23:21

Hej jeg vil lige høre om der er nogle der kan anbefale et program til en
filserver, det skal kunne køre så både windows og linux systemer kan både læse
og skrive med serveren...
Håber i kan hjælpe...

MVH Jeppe

Fra : Michael Eriksen

Dato : 14-02-04 23:23

Jeppe <webmaster@jeppedb.dk2> wrote in

Samba (www.samba.org)

Fra : Jeppe

Dato : 14-02-04 23:53

Michael Eriksen <sorry@no.spam> wrote:
>Jeppe <webmaster@jeppedb.dk2> wrote in

>Samba (www.samba.org)
jaja det kender jeg godt, men trode bare der var noget der var bedre...

MVH Jeppe

Fra : Michael Eriksen

Dato : 15-02-04 00:00

> jaja det kender jeg godt, men trode bare der var noget der var
> bedre...
>
> MVH Jeppe

"Bedre"? Med Windows? Eneste ide jeg har er NFS, men så skal du have
tegnebogen frem til windows-klienterne, med mindre du er modig og vil
fumle med cygwin.

Michael

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 15-02-04 13:19

Michael Eriksen wrote:

> "Bedre"? Med Windows? Eneste ide jeg har er NFS, men så skal du have
> tegnebogen frem til windows-klienterne, med mindre du er modig og vil
> fumle med cygwin.

windows services for unix er faktisk gratis disse dage:
http://www.microsoft.com/windows/sfu/downloads/default.asp

/Esben

Fra : Michael Eriksen

Dato : 15-02-04 16:39

Esben Skov Pedersen <spam@geek.linux.dk> wrote in

> windows services for unix er faktisk gratis disse dage:
> http://www.microsoft.com/windows/sfu/downloads/default.asp
>
> /Esben

Ups - det havde jeg rent glemt - tak for påmindelsen.

Jeg download'er på livet løs selv

Michael

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-02-04 19:41

>Jeg download'er på livet løs selv

Det er vi åbenbart mange der gør - Overførselshastighed 3 kb/sek - Det
kommer vist til at ta' 24 timer

<mlr>

Fra : Michael Eriksen

Dato : 15-02-04 19:44

Michael Rasmussen <mic@NO_SPAMdou.dk> wrote in

> Det er vi åbenbart mange der gør - Overførselshastighed 3 kb/sek -
> Det kommer vist til at ta' 24 timer
>
> <mlr>

Så må jeg have inspireret mange, for jeg fik ca. 750 kb/s

Michael

Fra : Kent Friis

Dato : 15-02-04 00:29

Den 14 Feb 2004 22:53:02 GMT skrev Jeppe:

>jaja det kender jeg godt, men trode bare der var noget der var bedre...

http?
ftp?
scp/sftp?

Mvh
Kent

Fra : Peter Mogensen

Dato : 15-02-04 10:11

Kent Friis wrote:

> http?

Nej. WebDAV.
http://www.webdav.org/

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 16-02-04 16:07

Jeppe wrote:

>Hej jeg vil lige høre om der er nogle der kan anbefale et program til en
>filserver, det skal kunne køre så både windows og linux systemer kan både læse
>og skrive med serveren...

Det kunne evt. være AFS: http://www.openafs.org

Mvh. Thomas Arildsen