urpmi database locked
Fra : Thomas Jansson

Dato : 14-02-04 21:12

Jeg har det problem at jeg på min computer lavede netværksinstallation
af mandrake 9.2 og ikke installerede gnome til at starte med eller
særligt mange pakker til at starte med. Det tænkte jeg at kunne gøre
senere, men mandrakes pakkeinstallationsprogram fryser meget nemt og jeg
kan ikke rigtigt gøre andet end reboote. Hvis jeg prøver at skrive noget
i konsol som su for jeg bare at vide at "urpmi database locked". Det ved
jeg ikke hvordan jeg ordner uden at genstarte computeren?

Af og til kan jeg godt få mandrakes pakkeprogram til at installere, men
erfaring indtil videre er at jeg skal meget få pakke ellers hænger
programmet.

Er der nogen der kender til en løsning på problemet eller ved hvordan
man kommer uden om "urpmi database locked"

Med venlig hilsen
Thomas Jansson
**Ret min email før du skriver **