MS Windows
briani 27239
Win XP US version - Critical Error ved ops~
Fra : Michael Christoffers~

Dato : 14-02-04 13:05

Jeg har et problem med min XP.
Tit når jeg skal slukke den, slukker den og starter op igen, hvorefter jeg
så skal trykke shut down igen, før at den endelig lukker ned.
Når jeg så starter op igen, siger den at systemet har gendannet sig fra en
kritisk fejl. Det lyder jo mildest talt ikke særligt betryggende.

Hvordan kan jeg finde ud af hvad det er for en fejl der her indtræder?

Jeg kunne selvfølgelig prøve at bruge et Restore Point men det er jeg ikke
så meget for, da jeg for det første ikke har særligt gode erfaringer hermed,
og for det andet lige har fået mit netværk op at køre de seneste dage efter
herkuliske anstrengelser :)

Nogle forslag.?

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 14-02-04 13:11

Skulle måske lige tilføje at jeg kører med Norton 2004 og Zonealarm.

mvh
Michael

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 14-02-04 13:17

> Nogle forslag.?

Prøv altid google - den slår næsten aldrig fejl

http://www.google.dk/search?q=windows+xp+does+not+shutdown&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&meta=

--

"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Med venlig hilsen (Citroner Bananer)

Fra : hcma

Dato : 14-02-04 14:00

"Michael Christoffersen" <pescator@NOSPAMstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hermed,
> og for det andet lige har fået mit netværk op at køre de seneste dage

Du prøve en scanning som undersøger, fejlretter og udskifter korrupte samt
manglende systemfiler:
Start -> Kør -> sfc /scannow (husk mellemrum efter sfc )
Du skal have din WinXP-cd klar.
Du mister IKKE data.
m v h
hc

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 14-02-04 17:18

"hcma" <hcma@has.dk> wrote in message

> [...]
> manglende systemfiler:
> Start -> Kør -> sfc /scannow (husk mellemrum efter sfc )

Hej hc,

tak for forslaget. Jeg har lige prøvet det og genstartet uden det dog har
løst problemet. Når jeg lukker ned kommer der ganske kortvarigt den
"frygtede" blå skærm og derpå starter den op igen med critical error.
Har forsøgt nogle af de løsningsmodeller jeg fandt via google, dog uden held
hidtil.
Well, det tyder på at jeg hellere må lave backup af mine data og lave en
frisk installation.
Men tak for indsatsen ihvertfald.

mvh
Michael Christoffersen