Grensaks ?
Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 14-02-04 11:10

Hvilken enhåndssaks kan anbefales ?

Jeg plantede en syrenhæk for et par år siden, og nu skal der tyndes lidt ud
i den. Et ørnenæb bliver for voldsomt, og den gamle Fiskars er ved at være
slidt op.

mvh
Bendt

Fra : Niels

Dato : 14-02-04 11:39

"Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilken enhåndssaks kan anbefales ?

Da min kones gamle saks ikke duede længere, gav jeg hende en Felco.
Den holder godt og den viser sig at have en ikke forudset fordel: Jeg må
ikke låne den!
Jeg mener også, at det er et af gartnernes foretrukne mærker. Og man kan få
reservedele til dem, hvis de skule blive slidt med tiden.

http://www.fs.dk/pdf/rr/97/rr970402.pdf

Mvh Niels

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 14-02-04 13:11

On Sat, 14 Feb 2004 11:10:24 +0100, "Bendt Rasmussen"
<razz2@dutpost.tele.dk> wrote:

>Hvilken enhåndssaks kan anbefales ?

Felco - intet andet er værd at beskæftige sig med
Og de fåes jo både til højre- og venstrehåndede.
Min egen er en Felco 2, en højrehåndssaks. Den har indtil nu holdt i 10
år. Een gang har jeg skiftet skæret på den, men ellers er den så god som
ny - selv plasten som håndtaget er overtrukket med er der endnu, trods
nærmest daglig brug 8 måneder om året.

http://www.gartneriet.dk

Fra : AnlægsgartnerJohn

Dato : 16-02-04 06:09

Freund laver en saks som jeg vil påstå er både bedre og stærkere i brug en
Felco 2 o.lign. Den koster så oxo det dobbelte. Felco er et stykke OK
værktøj...

Fra : Hans Paulin

Dato : 16-02-04 10:47

AnlægsgartnerJohn skrev:

> Freund laver en saks som jeg vil påstå er både bedre og stærkere i
> brug en Felco 2 o.lign.

...."Freunde", hvis nogen vil søge på navnet...
Hans

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 16-02-04 12:30

I news:c0q3kv$msv$1@news.cybercity.dk <Hans Paulin> <glem@det.invalid>
skrev:

> ..."Freunde", hvis nogen vil søge på navnet...

Jeg har i mange år haft en Freunde Nr. 16A. Det er bare *saksen*.
Den har i perioder været 'væk/glemt' og været erstattet af andre
fabrikater. Gensynsglæden er stor når den dukker op igen.
'Erstatningerne' er for længst skrottet, og nu passer jeg bedre på den
:)

mødes med en gunstig lejlighed....