MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Laaangsom opstart
Fra : Risumina

Dato : 13-02-04 22:12

I begyndelsen efter installation af XP PRO startede systemet - som lovet af
MS - hurtigt op, men efter at have flyttet rundt på, og udskiftet, min
cd-drev (2 stk), bruger det næsten to minutter om at starte op. Findes der
et program, der kan logge hvad det er, der sinker opstarten?

mvh Rich

Fra : Sune Storgaard

Dato : 13-02-04 22:18

Risumina mumbled his insignificant opinion in:
402d3dc0$0$27414$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

> [...]
> udskiftet, min cd-drev (2 stk), bruger det næsten to minutter om at
> starte op. Findes der et program, der kan logge hvad det er, der

"bootvis" fra M$ gør lige det du ønsker. Den logger en komplet bootsekvens,
så du bagefter via grafer kan se hvor stort cpu/disk load er, og hvor den
evt. hænger. Genialt værktøj faktisk..

Den ligger (vist nok stadigvæk) til fri download hos M$

/Sune

Fra : Risumina

Dato : 15-02-04 00:09

"Sune Storgaard" <speg-fjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> evt. hænger. Genialt værktøj faktisk..
>
> Den ligger (vist nok stadigvæk) til fri download hos M$

Tak for svaret. Jeg har hentet Bootvis og kan konstatere, at det er
initialiseringen af disken, der er den store synder. Det tager 42.48 sek.
Jeg har en Seagate Barracuda ST360021A, og det er den samme, jeg har haft
hele vejen igennem. I starten var systemet ikke så længe om
initialiseringen, så hvad kan der evt. være galt, og hvad kan jeg gøre?

Richardt