MS Windows
briani 27239
Hvordan undersøger man det?
Fra : Monty

Dato : 10-02-04 23:30

En af mine bekendte har en maskine som efter et par timer pludselig
genstarter. Så kan den køre et par timer mere og så sker det igen.

Han bruger xp. Er det ikke noget med at man et sted kan slå en eller
anden form for logfil til? eller er den slået til som standard og i så
fald hvor ligger den henne?

Jeg har fundet et program der hedder Dr. Watson. Kan man bruge den eller
hvad?

Monty

Fra : Pico

Dato : 11-02-04 00:03

Monty wrote:
> En af mine bekendte har en maskine som efter et par timer pludselig
> genstarter. Så kan den køre et par timer mere og så sker det igen.

Win XP er pr default sat til at genstarte ved forskellige fejl. Jeg har sakset
nedestående se om det kan hjælpe dig.
Pico

>Nogen gange under Windows XP, kommer der en blå fejl meddelse som bliver vis
>et millisekund, hvorefter computeren genstarter, er der nogen der kan
>forklare hvorfor, eller er der måske nogen der har en kur?

Du har et program eller wvt. hardware, som laer konflikt og som
standard er XP sat til genstart ved fejl.

Du kan fjerne genstarten og få den blå skærm i stedet for, så du
et. kan læse, had der er gået galt.

Højreklik på My Computer => Properties => Adanced => Startup and
Recovery => System Failure => Fjern flueben ved Automatically
Restart.