Afrensning af muresten
Fra : Jensen

Dato : 14-02-04 08:33

Jeg har en "gul" murestens væg i min stue.
Men vægen har fået en kedelige farve.
Udover vand og sæbe hvad kan jeg så bruge til at rense stenvægen med.

Jensen

Fra : Niels

Dato : 14-02-04 10:00

"Jensen" <REMOVE_jjn@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en "gul" murestens væg i min stue.
> Men vægen har fået en kedelige farve.
> Udover vand og sæbe hvad kan jeg så bruge til at rense stenvægen med.

Grundrens?

Mvh Niels

Fra : lonekjaer@hotmail.co~

Dato : 14-02-04 19:22

"Jensen" <REMOVE_jjn@jubiipost.dk> wrote in message news:<402dcf1c$0$89813$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...
> Jeg har en "gul" murestens væg i min stue.
> Men vægen har fået en kedelige farve.
> Udover vand og sæbe hvad kan jeg så bruge til at rense stenvægen med.

Hvad med gammeldags soda opløst i vand? Det er alkalisk og burde
derfor ikke skade murværket. Det forhandles i 500gr poser fra
Sterling. Det renser rigtig godt og efterlader ikke hinde som de
fleste sæbeprodukter.