ODBC Drivers error
Fra : Jens E

Dato : 14-02-04 01:04

Hej igen

Jeg forsøger at,connecte til en mySQL database
og får flg. fejlmeddelse fra en asp side på mit web sted
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,,,,,,,
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e37'
[MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-3.23.55-log]Table
'mindatabase.Kategorier' doesn't exist
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,,,,,,,,

når jeg forsøger dette

<%
Set Con = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

strConnect = "DRIVER={MySQL ODBC 3.51
Driver};SERVER=mitwebsted.dk;DATABASE=mindatabase;
UID=xxxxxxx;PWD=xxxxxxx"

Con.Open strConnect
strSQL = "Select * from Kategorier"
Set rst = Con.Execute(strSQL) " henviser til ovenstående fejl
medl."
%>

Odbc driveren er installeret og konfigureret
Når jeg starter MySQL Administrator (sidste nye ver.)
kan jeg sagtens connecte til databasen og se tabellen Kategorier
på mit websted

er der nogen som har et bud på hvorfor så flg fejl meddelse ?

mvh jens

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Torben Brandt

Dato : 14-02-04 01:21

Jens E skrev:
> [...]
> medl."
> %>
>
> er der nogen som har et bud på hvorfor så flg fejl meddelse ?

Tja, prøv at indsætte dette:
Set rsTables = Con.OpenSchema(20)
If rsTables.EOF
Response.Write "Ingen tabeller fundet"
Else
Do While Not rsTables.EOF
Response.Write rsTables("TABLE_NAME") & "<br>"
rsTables.MoveNext
Loop
End If
i stedet for de to sidste linier i din kode, der giver fejl.

Det skulle gerne udskrive alle de tabeller, der kan ses i databasen.
Lidt supplerende læsestof om metoden:
<URL:http://www.devguru.com/Technologies/ado/quickref/connection_openschema.html>

mvh Torben

Fra : Jens E

Dato : 14-02-04 02:01

Torben Brandt wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]

> i stedet for de to sidste linier i din kode, der giver fejl.
>
> Det skulle gerne udskrive alle de tabeller, der kan ses i databasen.

Hej Torben

jeg bruger flg. loop til at fylde en dropdown/combobox

<select name="Kategori" size="1">
<option selected value=" Emner "> Emner </option>

<%Do While not rst.EOF %>
<option value="<%=rst("Kategori")%>"> <%=rst("Kategori")%></option>
<% rst.MoveNext
   Loop
   rst.Close
   set rst = Nothing
   %>
<%
con.close
set con = nothing
%>

når jeg logger ind på webstedet og åbner myphp er databasen og tabellen også physisk
til stede! der er 3 poster inde i tabellen "Kategorier".

men jeg vil prøve at bruge Con.OpenSchema til at se om det kan læse tabellen

mvh jens
ps: vender lige tilbage med svar

Fra : Jens E

Dato : 14-02-04 02:38

Hej Torben

Jeg satte din kode ind men, får bare flg. siden kan ikke vises

<%
> Set Con = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

> strConnect = "DRIVER={MySQL ODBC 3.51
> Driver};SERVER=mitwebsted.dk;DATABASE=mindatabase;
> UID=xxxxxxx;PWD=xxxxxxx"

' Åben databaseforbindelsen
Con.Open strConnect
[...]

hmmm

Fra : Torben Brandt

Dato : 14-02-04 02:45

Jens E skrev:
> Jeg satte din kode ind men, får bare flg. siden kan ikke vises

Prøv at læs denne: <URL:http://asp-faq.dk/article/?id=45>.
Hvad står der så om fejlen?

/Torben

Fra : Jens E

Dato : 14-02-04 03:09

Hej igen

så får jeg flg.

Microsoft VBScript compilation error '800a03f9'

Expected 'Then'

/default.asp, line 71

If rsTables.EOF
---------------^

så skulle der måske have stået

( then response.write "ingen tabeller fundet")

Fra : Torben Brandt

Dato : 14-02-04 12:55

Jens E skrev:
> så får jeg flg.
>
> Microsoft VBScript compilation error '800a03f9'
>
> Expected 'Then'
> /default.asp, line 71
> If rsTables.EOF
> ---------------^

Den linie skal bare rettes til
If rsTables.EOF Then

/Torben

Fra : Jens E

Dato : 14-02-04 04:05

Hej igen Torben

Her er den samlede database forbindelse inclusive loop'en.
Jeg kan ikke rigtig se at,der skulle være en syntax fejl nogen
steder

der er 2 kolonner i tabellen (,ID,Kategori ) som er som begge er
defineret varchar (50)
den fungerer også hvis jeg læser fra den på "local host" no
problems.

Det er en ms-access der er konverteret til mySQL og derefter
importeret. "det skal siges at, asp siden fungerer når jeg bruger
access databasen på web stedet, i stedet.
Jeg ved ikke om det kan være server fejl på web stedet ?

Måske det bare er mig der har trætte øjne men, tag lige et kig
så hvis vil give mig ret, så vil jeg kontakte suppoten på web stedet
i stedet.

<%
Set Con = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Set rst = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
[...]

<option selected value=" Emne "> Emner </option>

<%Do While not rst.EOF %>
<option value="<%=rst("Kategori")%>">
<%=rst("Kategori")%></option>
<%
rst.MoveNext
   Loop
   rst.Close
   set rst = Nothing
%>
<%
con.close
set con = nothing
%>

Fra : Torben Brandt

Dato : 14-02-04 12:56

Jens E skrev:
> Måske det bare er mig der har trætte øjne men, tag lige et kig
> så hvis vil give mig ret, så vil jeg kontakte suppoten på web stedet
> i stedet.

<snip : kode>

Jeg kan ikke umiddelbart se nogen fejl...

/Torben

Fra : Jens E

Dato : 14-02-04 16:43

Hej Torben

Jeg gik ind på Webstedet og slettede databasen,derefter oprettede jeg en
ny i myphp med samme navn og indhold.
Derefter virkede den.....underligt nok,det må nok ligge i en import eller
konverterings fejl af den Access.database men, det er bare mærkligt
at, jeg i myphp kunne læse tabel,row data og analysere tabellen med alt
ok ! og at den virkede på localhost.
Dette skal jeg nok være obs. på en anden gang inden jeg ulejlliger
forummet igen.

dette var bare lige til din info og iøvrigt tak for god support og godt
forum