Skærme
Fijala 3554
Anbefaling af lækker TFT skærm
Fra : Jakob

Dato : 12-02-04 23:15

Hej!

Jeg påtænker snart at skulle investere i en ny fladskærm. Jeg
har et "all-round" forbrug - dvs. den skal kunne bruges til
kontorarbejde, netsurf og lidt spil samt en smule fotoredigering.
Mest "interessant" er nok at den også kommer til at skulle
erstatte mit fjernsyn som fylder alt for meget i min 1-vær
lejlighed. Så skærmen skal dække mit tv-forbrug (som ikke er
kæmpe stort) via et tunerkort i pc'en eller noget.. (Har ikke
undersøgt i detaljer hvad der er af mulige løsninger). Og
derudover en film fra DVD-drevet i ny og næ. (Har responstiden
noget at sige hér??).

- Og så skal den se "lækker" ud at have stående på skrivebordet!!

Regner med et budget på omkring 4500,- kr.

er der nogen der har nogle forslag til hvilke modeller der kunne
være relevante for mig?

--
Hilsen Jakob

Fra : Janner

Dato : 13-02-04 11:53

på skrivebordet!!

> Regner med et budget på omkring 4500,- kr.
>
> er der nogen der har nogle forslag til hvilke modeller der kunne
> være relevante for mig?

Xerox XL775D , den holder hele vejen *S* find selv mere via www.edbpriser.dk

/Jan

Fra : Flemming Joensson

Dato : 13-02-04 12:40

Jakob <jtonospam@portalen.no> wrote in message news:<lbtn209jcnn92uparako6a4g71on33alqr@news.stofanet.dk>...

> Jeg påtænker snart at skulle investere i en ny fladskærm. Jeg
> har et "all-round" forbrug - dvs. den skal kunne bruges til
> kontorarbejde, netsurf og lidt spil samt en smule fotoredigering.
<...snip>

> - Og så skal den se "lækker" ud at have stående på skrivebordet!!
> Regner med et budget på omkring 4500,- kr.

Xerox XL775D, ser ret pæn ud på et skrivebord. Den koster omkring
4800kr, og er 17" stor/lille - har en opdateringshastighed på 16ms, og
skulle efter sigende være en ganske ok skærm.

Det er MAG der producerer skærmen.
Du kan se lidt billeder og en smule information om den her:
http://www.mag.dk/document_specs.asp?id=XL775

Mvh.
Flemming

Fra : ct

Dato : 16-02-04 10:13

> Det er MAG der producerer skærmen.
> Du kan se lidt billeder og en smule information om den her:
> http://www.mag.dk/document_specs.asp?id=XL775
>
> Mvh.
> Flemming

Nu har jeg haft MAG imellem hænderne, og mit råd er at du ikke skal kigge
for meget på de 16ms, da forskellige teknikker i panelerne giver forskellige
resultater, dermed kan en skærm med 30ms med det 'rigtige' panel (IPS) godt
være bedre til spil end en med 16ms.

jeg vil anbefale dig en viewsonic VP181s eller VP181b (farven til forskel).
De er 18" og har det nyeste IPS panel, de er dermed BEDRE til at opdatere
billedet end MAGs 16ms med de ældre generationer paneler. Billedet står i
øvrigt generelt bedre IMO, og kabinettet virker bundsolidt.

claus