bitmapkonvertering
Fra : Bedstefar

Dato : 12-02-04 18:14

Det er efterhånder nogle år siden jeg sidst programmerede, så jeg vil lige
høre om nogen har et godt bud på kode eller et modul som kan hjælpe mig?

Jeg skal have lavet et program som tager et bitmap/gif/jpg (jo flere
formater jo bedre) billede ind i en ukendt størrelse/opløsning. det skal så
kunne gemme billedet i en fast opløsning: 380pix bred. i enten jpg eller gif
format

finn

Husk at når jeg spørger, er det bare fordi jeg ikke ved det,
- ikke nødvendigvis fordi jeg er dum.

Fra : Thomas Munk

Dato : 13-02-04 10:37

"Bedstefar" <bedstefar@SLETacnord.dk> wrote in message
> [...]
> formater jo bedre) billede ind i en ukendt størrelse/opløsning. det skal

> kunne gemme billedet i en fast opløsning: 380pix bred. i enten jpg eller

Til indlæsning af billeder:
http://www.delphi-gems.com/Graphics.php#GraphicEx
GraphicEx indeholder så vidt jeg husker også kode til kvalitets-skalering af
billeder.

Til at gemme billeder i JPEG kan den med Delphi leverede jpeg-unit bruges.

--
Thomas http://mmmunk.dk Munk