MSComm
Fra : Rambo

Dato : 23-04-01 19:25

Hvordan bruges denne til at aflæse et signal fra com1 porten, og hvad er
dens indgansimpedans? Jeg vil gerne have et konkret eksempel!

VH Thomas

Fra : Mads Andreasen

Dato : 24-04-01 11:36

"Rambo" <uck_rambo@ofir.dk> wrote in message
> Hvordan bruges denne til at aflæse et signal fra com1 porten, og hvad er
> dens indgansimpedans? Jeg vil gerne have et konkret eksempel!
>
> VH Thomas

Hej Thomas

Der er masser af eksempler på brug af MSComm på MSDN, men grundlæggende kan
du indsætte kontrollen på din form og

sub Form_load()
mscomm1.commport=1
mscomm1.settings="19200,N,8,1" '19200 er baud rate, den kan du sætte så det
passer
mscomm1.portopen=true
end sub

I en anden rutine evt. MSComm_OnCom skal du så læse mscomm.inputbuffer,

læg mærke til at lige så snart du læser inputbufferen så slettes den.

Mht. Indgangsimpedansen, så skal du kigge i databladet for din UART, som
sikkert er en 16550 el.lign.

-Mads

Fra : Rambo

Dato : 24-04-01 14:43

Lyder lidt inviklet!

Thomas

Fra : Rambo

Dato : 26-04-01 15:22

Jeg ville gerne lave sådan at hvis jeg havde en dims tilsluttet til com
porten, og dimsen sendte et signal på eks.: 1,5 v, så skulle pc'en reagere,
hvordan gør jeg det med tilslutning til comporten og kode på pc'en?

Fra : Per Madsen

Dato : 25-04-01 11:31

Hi Rambo,

Du kan prøve at kigge på en sample applikation,
der leveres sammen med VB, den hedder VBTerm.
Den har jeg ofte misbrugt.

mhv

Per