Tætning under fodpaneler
Fra : Nikolaj Vibede

Dato : 12-02-04 13:33

Hej Gruppe

I stort set hele mit hus er der imellem 1 og 3 mm imellem det nederste
af fodpanelerne og gulvet. Det mest normale er nog at sætte nogle
fejelister op, men jeg er ikke så meget for "liste-på-liste" looket. Jeg
tænker at proppe et ellet andet ind (som et fugebånd) og herefter gøre
det fint med enten spartelmasse eller fugemasse eller lignende. Jeg står
for at skulle male panelerne, så det er nu der skal gøres noget.
Jeg forestiller mig at spartelmasse er det pæneste, men at fugemasse
bedre kan arbejde med bevægelserne i gulvet.

Men hvad er den bedste løsning? Eller er der nogen der har en helt 3.
løsning?

Mvh
Nikolaj

Fra : Preben Andersen

Dato : 12-02-04 13:51

"Nikolaj Vibede" <nikolaj@vibede.dk> wrote in message
> [...]
> bedre kan arbejde med bevægelserne i gulvet.
>
> Men hvad er den bedste løsning? Eller er der nogen der har en helt 3.

Det kunne være interessant at vide hvorfor, der er den afstand, du
beskriver. Er det gulvet, der synker eller har der været tæppe på.
Uanset hvad, synes jeg ikke dine egne forslag er særlig gode. Det eneste
rigtige er at flytte panelerne ned til gulvet. Fugemasse og spartelmasse er
noget juks i denne sammenhæng, og det får du aldrig til at se pænt ud.
Hvis du ikke vil flytte panelerne, er fejelisten nok det, der ser pænest ud.

mvh
Preben

Fra : Marco

Dato : 12-02-04 19:05

"Nikolaj Vibede" <nikolaj@vibede.dk> skrev:

> [...]
> bedre kan arbejde med bevægelserne i gulvet.
>
> Men hvad er den bedste løsning? Eller er der nogen der har en helt 3.

Jeg vil såmænd give Preben ret:

Forslag 1. Flyt panelerne.
Forslag 2. Sæt en fejeliste på - selv om også jeg er imod "liste på liste"
metoden, som netop virker som en lappeløsning.

Hvis du endelig vil fuge, skal det være med fugemasse, hvor du evt. beskærer
med afdækningstape og kører en våd finger/fugepind hen over til slut.

--
Hilsen Marco

www.Kolonihaveportal.dk

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-02-04 18:59

> I stort set hele mit hus er der imellem 1 og 3 mm imellem det nederste
> af fodpanelerne og gulvet.

Det skal der være. Ellers er der ikke plads til at gulvet kan give sig.

Mvh Maria

Fra : Peter Theglev

Dato : 18-02-04 08:31

Maria Frederiksen wrote:

> Det skal der være. Ellers er der ikke plads til at gulvet kan give sig.
>
> Mvh Maria

Det kan jo være i forbindelse med slibning/høvling af gulvet, at
mellemrummet optræder. Det ses jo ofte i gamle lejligheder, hvor gulvet
måske har fået en tur adskillige gange. Resultatet er et gab på helt op
til en centimeter, og det ser ikke pænt ud + det er en skidtfælde (det
ord fandt jeg lige på ...)

/peter

Fra : Jens Petersen

Dato : 18-02-04 22:49

Peter Theglev wrote:

> [...]
> måske har fået en tur adskillige gange. Resultatet er et gab på helt op
> til en centimeter, og det ser ikke pænt ud + det er en skidtfælde (det

Hvordan høvler man under fodpanelerne?

--
Jens callto://jensep

It's been nice meeting you, and nicer to see you leave.

Fra : Far

Dato : 20-02-04 16:17

Øhm ... Klar Silikone ?

Det skal jo nok skæres fri, hvis det af igen, men skal det dwt ??

Fra : Jørgen

Dato : 21-02-04 09:48

Fat en blyant. Lad den ligge på gulvet med stiften mod fodlisten og tegn en
streg på listen.
Afmonter listen og høvl ned til stregen. Påmonter listen igen og vupti .
Hilsen Jørgen