FIRMA der tager røven på deres DIG - Overv~
Fra : Y-MAX

Dato : 12-02-04 08:08

Jeg vil heri dele mine uheldige og ikke bedre vidende erfaringer med et
selskab, jeg stiftede bekendskab med, da jeg stod overfor et jobskifte. En
Hr. Reasonable har i dk.forbruger startet denne vifte er erfaringer, som jeg
bør følge til dørs, for at give langt størrere indsigt i et firma der i den
grad fupper folk !! Jeg føler, jeg bør give mine erfaringer med / fra
firmaet videre til andre, som overvejer at gå i samme spor.

Det handler om at blive selvstændig sælger indenfor salg af
indeklimasystemer, som firmaet (Climatech, Climateam m.fl) forhandler.

Når man kommer til jobsamtale bliver der fortalt om firmaets vækst, og
apparaternes kunnen og dets garantier. Næste punkt for firmaet at komme hos
dig selv privat og lave en "fremvisning = indirekte kundesalg", hvor du skal
tage stilling til flere ting. Det allersidste sælgeren siger er naturligvis
prisen:

KR. 10.000 for en DEFENDER luftrenser ........og

KR: 20.000 for en FILTER QUEEN støvsøger ..... SINDSSYGT IK ??

Dette sæt kan købes kontant, som jo de færeste ligger inde med, ellers
tilbyder de en [R]-finans gennem Nordea til sindssyge 35% effektiv rente
!!!!!!!!!!!!!!!!!

For at man overhovedet kan blive sælger i firmaet, skal man selv investere i
både støvsuger eller luftrenser.

De tilbyder altså et "rengøringssæt" til knap 30.000, og deraf får de selv
5500 i provision. Produkternes værdi er ej 30.000 værd, og uanset om det er
med livsvarig garanti - Det er blot et "dække" for kvalitet og deres
provisionsløn og i sidste ende "pyramidespil" = den rangorden man kan
optjene i firmaet, hvis man laver x-antal salg, firmekonkurrencer, rejser
osv osv.

Kunderne optrævles på messer, hvor intetanende godtroende personer udfylder
et af deres spørgeskema vedr. indeklima. MED SMÅT STÅR DER SÅ SKREVET: " Vi
må have lov til at ringe til dem, vedrørende et uforpligtigende tilbud" !!

Deres markedsføring er total bondefangeri, og man kan ikke vinde noget som
helst. Sådan foregår deres opsøgende salg, og det er grunden til at de kan
have kunder, da dørsalgsloven forbyder dem at stemme dørklokker. Det er bare
tomme ord, for at kunne få lov til at ringe til en privat, og komme ud og
vise de produkter de forhandler.

Dette er er par af mine erfaringer, som jeg føler bør give videre til den
yngre generation af håbefulde unge, som vil forsøge sig med selvstændig salg
indenfor Firmaet - HOLD FINGREN DERAF - I komme ud, hvor I ikke kan bunde !!

Med klogelige hilsener

Y-MAX

Fra : Peter C.

Dato : 12-02-04 08:32

> [...]
>
> KR. 10.000 for en DEFENDER luftrenser ........og
>
> KR: 20.000 for en FILTER QUEEN støvsøger ..... SINDSSYGT IK ??

Hmmm...lyder dyrt, når man kan få en Miele for ca. 1000,-

> Dette sæt kan købes kontant, som jo de færeste ligger inde med, ellers
> tilbyder de en [R]-finans gennem Nordea til sindssyge 35% effektiv rente
> !!!!!!!!!!!!!!!!!

Hvis nu man bare holder hænder og kreditkort i lommen er skaden vel til at
overse ?

> For at man overhovedet kan blive sælger i firmaet, skal man selv investere
> både støvsuger eller luftrenser.

Hallo !!! Alarmklokker ?????

> [...]
Vi
> må have lov til at ringe til dem, vedrørende et uforpligtigende tilbud" !!

Det kan de da kun hvis man udfylder spørgeskemaet med fuldt navn og adresse.
....og gør man det....well.....SURPRISE !!! Så har de dit navn og adresse, og
kan kontakte dig

> [...]
bare
> tomme ord, for at kunne få lov til at ringe til en privat, og komme ud og

Som nævnt tidligere så styrer man jo selv hvad man vil skrive under på, og
gældsætte sig for.

Jeg kan - i princippet - ikke se problemet i pyramidespil, men det er fordi
jeg simpelthen ikke kan fatte at folk kan hoppe på det.
(og så har jeg ikke den helt store sympati for folk der melder sig til
foreningen "Fup dine bedste venner" og derefter ender med selv at blive
fuppet.)

> [...]
salg
> indenfor Firmaet - HOLD FINGREN DERAF - I komme ud, hvor I ikke kan bunde
!!

Du skal dog have tak for advarslen alligevel........mistanke er
godt......viden er bedre.

MVH Peter C:\

Fra : Peter C.

Dato : 12-02-04 08:40

"Peter C." <pc@FJERNDETTEtping.dk> skrev i en meddelelse

<SNIP>

> MVH Peter C:\

Ups....den skulle have været i dk.forbruger, og ikke i hus/have

Sorry !

MVH Peter C:\

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 12-02-04 19:13

"Y-MAX" <YMAX"FJERN"@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> !!!!!!!!!!!!!!!!!
>

> For at man overhovedet kan blive sælger i firmaet, skal man selv investere

Alene det virker så dybt dybt go'nat, at hvis man er "ved sine fulde fem",
løber skrigende bort.

Fra : Niels

Dato : 13-02-04 20:42

har du et link og evt nogle billeder ?