css & tables - hjælp til layout mv.
Fra : Lars Christensen

Dato : 12-02-04 00:10

Tabellen er 650px i bredde men ikke centreret selvom der er
anvendt parameter text-align: center; i css. Hvorfor?

HTML 4.01 Strict valideret og valid css!
http://www.nflturnering2004.frac.dk/test/standings_new.htm
http://www.nflturnering2004.frac.dk/test/style/standings_new.css

Og hvordan kan jeg via css få layoutet til at minde om denne
side?
http://www.nflturnering2004.frac.dk/standings_old.htm hvor
parameterne border="1" og cellspacing="3" er anvendt? Dvs. ingen
mellemrum mellem kolonnerne og en sammenhængende ramme.

Evt. kommentarer ang. koden er også velkommen, men jeg håber jeg
kan få hjælp til at finpudse layoutet af tabellen først og
fremmest.

Pft.

Lars

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-02-04 01:16

Lars Christensen <not@available.com> skrev :

>Tabellen er 650px i bredde men ikke centreret selvom der er
>anvendt parameter text-align: center; i css. Hvorfor?

Fordi du skal bruge
margin-left: auto og margin-right: auto

text-align skal kun virke på tekst og inlineelementer som
billeder.

>http://www.nflturnering2004.frac.dk/standings_old.htm hvor
>parameterne border="1" og cellspacing="3" er anvendt? Dvs. ingen
>mellemrum mellem kolonnerne og en sammenhængende ramme.

border-collapse: collapse burde gøre det.
--
Knud