Skærme
Fijala 3554
Status for 19" TFT-skærme med S-IPS panele~
Fra : JSB

Dato : 11-02-04 22:04

Som (sikkert) andre i dette forum, går jeg og venter på, at der skal komme
19" TFT-skærme med (garanteret) S-IPS paneler på markedet.
Ved nogen her, hvornår vi kan forvente disse skærme i Danmark?

Udviklingen går selvfølgelig stærkt, så...
Er der noget, der tyder på, at en endnu bedre paneltype er lige på trapperne
(dvs. indenfor de næste 1-2 måneder), som gør det værd at udskyde sit
TFT-køb?

VH
Jesper

Fra : JoOngle

Dato : 12-02-04 19:39

"JSB" <suntum@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:0NwWb.5031
> [...]
trapperne
> (dvs. indenfor de næste 1-2 måneder), som gør det værd at udskyde sit

Nej,

Jeg købte en 19 " TFT for ca 2-3 mnd. siden i Aldi for 3999,-
det er dog ikke et S-IPS panel, men hold da ferie hvor den bare
duer til spil. F.eks Grand Theft Auto III. kører fuldstændig flydende
i 1280 x 1024 / 75 hz.

Opdateringen er lynende hurtig, men der KAN forekomme lidt efterslæb
ved f.eks totalt mærkelige scener som Sort-hvid kontraster,
men normalt i 99% af tilfælderne er der slet ikke "trails" overhovedet.
Nogle gange tror man det ER et S-IPS panel...for det fungerer
MEGET bedre end min 1 1/2 år gamle Neovo F217 - TFT panel
som har tydeligere efterslæb og ikke mindst ringere kontrastforhold
selv om den allerede er ret god.

Eneste problem jeg har bemærket med "billige" store TFT skærme
er at deres "back-light" kan flimre noget. Men det er sjældent man
ligger mærke til det.

Jeg bruger den til at se DVD/ Animere / spille og alt der kræver
høj hastighed / refresh ratio.

Mvh
/JoOngle

Fra : JK

Dato : 13-02-04 09:54

On 12 Feb 2004 19:39:27 +0100, "JoOngle" <joongle@nospamInnocent.com>
wrote:

> [...]
>det er dog ikke et S-IPS panel, men hold da ferie hvor den bare
>duer til spil. F.eks Grand Theft Auto III. kører fuldstændig flydende

Hvilket mærke tror du den 19" Aldi er ?

mvh

John

Fra : JoOngle

Dato : 13-02-04 21:18

"JK" <junk@mailzone.com> skrev i en meddelelse
> Hvilket mærke tror du den 19" Aldi er ?
> mvh
> John

De fledste "Aldi" mærker er Medion (hvilket er ret kendt efterhånden)

/JoOngle