Hvor meget kan man forvente at skrælle af ~
Fra : Mads

Dato : 11-02-04 21:53

Hej Gruppe

Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt jeg er i den rigtige gruppe, hvis ikke, så
beklager jeg, men ...

... jeg drister mig alligevel til at spørge:

Fruen og jeg er ved at indhente inspiration og tilbud på nyt
køkken/bad/bryggers hos et par køkkenfirmaer, og .... deres udgangstilbud er
jo noget pebrede - og åbne for forhandling.

Mit spørgsmål er så: Hvad er jeres erfaring med hensyn til, hvor meget man
kan 'prutte' af prisen? Hvor mange %?

Mads

Fra : Rasmus

Dato : 12-02-04 11:12

"Mads" <mch31dk@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> jo noget pebrede - og åbne for forhandling.
>
> Mit spørgsmål er så: Hvad er jeres erfaring med hensyn til, hvor meget man

Hej Mads.

Da vi skulle have nyt køkken sidste år, pressede vi prisen ca 20 %. Det er
især på hårde hvidevare at de kan give meget afslag. Se evt vores køkken på
www.rwo.frac.dk .
Af hvidevare købte vi:
Ovn/kogeplade - indbygning
Opvaskemaskine - integreret
Skabsfryser
Amerikansk køl/frysskab m. ismaskine
emhætte - udtræksmodel.

Greb købte vi selv på tilbud i føtex 5 for 50,- så her sparede vi ca
1800-2000,-
Alt i alt måtte vi af med ca 68-70.000,-

Mvh
Rasmus

ps. Det er et aubo køkken.

Fra : Lars Hansen

Dato : 12-02-04 14:21

> [...]

> jo noget pebrede - og åbne for forhandling.
>
> Mit spørgsmål er så: Hvad er jeres erfaring med hensyn til, hvor meget man

Hej Mads
Jeg ved at flere professionelle håndværkere får 12% rabat, så der er nok
noget af det meste du kan få. (Hos Tvis-køkkener samt HTH)
MVH Lars

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 12-02-04 18:29

På hvidevarer fik vi omkring 40% rabat i.f.t. listepriser hos elstrøm. De
bor i Hvidovre men levere også over hele landet.

Køkkenet fik omkring 20% rabat på.

VH
Jakob

Fra : Ernst V. Jacobsen

Dato : 13-02-04 12:29

> Mit spørgsmål er så: Hvad er jeres erfaring med hensyn til, hvor meget man
> kan 'prutte' af prisen? Hvor mange %?

Til hårde hvidevarer har jeg rigtig god erfaring med at bruge
www.peterspris.dk

Her bestemmer du selv hvad du vil gi´ !

Sidst jeg købte vaskemaskine var der en sælger i Esbjerg der bed på krogen
(jeg bor selv på Sjælland).

For mig og se er den åbenlyse fordel, at en forhandler i Esbjerg normalt
ikke ville have en chance for at sælge noget som helst til mig.
Derfor ´mister´ han ikke noget ved at sælge meget billigt til mig. Sælgerens
valg bliver mellem at tjene få hundrede kroner eller
ingenting.
Det går ikke ud over sælgerens ´eget´ lokale marked at han sælger billigt
til Sjælland. Havde jeg derimod selv boet i Esbjerg, ville der være en
potentiel risiko for, at sælger ville miste en ´normal´ handel hvis han
solgte meget billigt til mig.

Derfor er min erfaring, at sælgere langt hjemmefra ofte er villige til at
sælge særdeles billigt.

Vaskemaskinen købte jeg på denne måde:
Jeg fandt via tænk og test en undersøgelse af, hvilke maskiner der var
bedst.
Så fandt jeg den absolut billigste online pris på maskinen (fx. på
www.hvidevarepriser.dk el. www.jyskhvidevarelager.dk)

Herefter startede jeg med billigste pris - 1000 kr ! (Det gav ingen
tilbud...) Herefter arbejdede jeg mig op i pris, indtil der var en der bed
på krogen.
Jeg endte med at købe til vejl. pris minus 2800 kr.
Det var sgu en go´ handel.