Ang. deling af Stofanet mm.
Fra : Tobester

Dato : 11-02-04 12:46

Hej Allesammen,

Uden at være den helt store netværk-ørn vil jeg sætte et netværk op
derhjemme.
Deri skal indgå min stofanet forbindelse, min stationære (enten via kabel
til router, eller via usb-wireless), min bærbare med indbygget wireless og
så skal jeg købe en router/AP m. switch og altså evt. et wirelesskort til
den stationære:

-Kan jeg dele en stofanet-opkobling uden at tegne en "familie"-pakke
(kabelmodem er et Motorola Surfboard SB3100)?

-Gode råd til køb af wireless router/AP/switch?

-Gode råd til konfigurering af det hele?

-Gode råd til sikkerhed, jeg bor downtown Århus....

-Gode råd i det hele taget!!!

Svar direkte her i gruppen, eller henvisning til links etc. modtages med
kyshånd!!!

På forhånd tak,

Tobester

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-04 23:03

Tobester skrev blandt andet:
> [...]
> (kabelmodem er et Motorola Surfboard SB3100)?
>
> Svar direkte her i gruppen, eller henvisning til links etc. modtages med

Hej Tobster
Jeg har lavet en lille artikel med tilhørende videoklip, der viser hvordan
du deler en bredbåndsforbindelse:
http://www.serverguider.dk/VisArtikel.aspx?id=138

Med venlige hilsner
Per Schulze
http://www.serverguider.dk

Fra : Tobester

Dato : 12-02-04 18:26

Tak til Per, men det var ikke lige, hvad jeg ledte efter.

Og når nu ikke andre svarede, så satte jeg det selv op.

Jeg købte 3com 54mbs wireless cable/dsl gateway og en USB 54mbs dongle.

Jeg fulgte guiden og installationen forløb problemfrit. Først med kabel fra
computer til router og siden via det trådløse.

Der er problemfri adgang til internet via begge maskiner. Indtil videre er
kun WEP-kryptering aktiveret, men når jeg lige har fået sat mig ind i det,
så ryger den over på WPA.

Router/AP/Switch + USB-netværksadapter i en bundle (alt 54mbs) koster
1000kr. i Multimedia Proshop i Århus og 870kr. i deres online shop, Proshop
Direkte. Og i modsætning til deres andre produkter, så er det ret billigt
ifølge edbpriser.dk.

God fornøjelse til andre.....