Getterön
Fra : Frank Desting

Dato : 11-02-04 08:02

Hej gruppe!

Kender nogen til Getterön omkring 1/5 - hvad man kan forvente at se af
fugle, på forhånd tak!

FDE

Fra : Peter Godtfredsen

Dato : 11-02-04 16:07

dex@post8.tele.dk (Frank Desting) wrote in message news:<1ecbc88c.0402102302.76aa9e1a@posting.google.com>...
> Hej gruppe!
>
> Kender nogen til Getterön omkring 1/5 - hvad man kan forvente at se af
> fugle, på forhånd tak!
>
> FDE

Prøv at se på Getterön's hjemmeside ! www.getterrön.com
Der er observationer for hver eneste dag i flere år.
PG

Fra : Paul Nilsson

Dato : 14-02-04 22:59

Hej Frank.... Har været der flere gange - Supersted!
Især at man kan se godt uanset tid på dagen , da man kan flytte til andre
steder (huse,Fugletårne) afh. af lyset! Det kan myldre med vade- andefugle,
gæs mv og en vandrefalk ind over i ny og næ... Michael Nord (vistnok pt godt
over 400 Sv arter arb. der - og har scoret ikke så få hits der!)
og se linket til Getterøn (som tidl. nævnt er godt)

I selve hovedhuset er der desuden kaffe mv til riml. pris, flot udsigt og
teleskoper opstillet til brug. Gå også ud... nord for huset - her fint kig!
kører man en halv km (ca) længere ud: kanon udsigt fra "yderste"
fugletårn...P bilen og gå ca 400m ud til tårnet.....

mvh ..Paul Nilsson

Frank Desting <dex@post8.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1ecbc88c.0402102302.76aa9e1a@posting.google.com...

Fra : Paul Nilsson

Dato : 14-02-04 23:13

Ps glemte -at syd for Hovedhuset , går stier ud til obshuse, hvor man kan
nærobse- gennem 100-200m rørskov - og burde være næsten sikker Svensk
Skægmejse obs. (altid haft den her)

mvh .... Paul

Fra : Frank Desting

Dato : 15-02-04 17:41

Hej Paul.
Tak for info om Getterön, glæder mig til turen derover...
Med Gladsaxe Fuglegruppe www.sitecenter.dk/gladsaxe-fuglegruppe

FDE