/ Forside / Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
 
Top 10 brugere
Sexualitet
#NavnPoint
dova 2573
Sannie 1393
Nordsted1 1345
briani 1186
skingur 1004
ThomasG 918
ans 861
refi 860
creamygirl 831
10  piaskov 789
Smerter i skeden ved indtrængen
Fra : Kevin Simpson


Dato : 10-02-04 22:10

Hej til jer i gruppen,

Jeg skriver til jer i håb om seriøse svar og erfaringer.
Min kæreste som jeg har været sammen med nu lidt over 1 år har smerter i
skeden når jeg trænger op i hende. Er der nogen af jer der har erfaringer
med noget sådan? Tænker på om det er fysisk eller psykisk. Evt. midler til
at afhjælpe problemet?

Mvh. Kevin



 
 
 
Sabina Hertzum (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Sabina Hertzum


Dato : 10-02-04 22:21

Kevin Simpson wrote:
> Hej til jer i gruppen,
>
> Jeg skriver til jer i håb om seriøse svar og erfaringer.
> Min kæreste som jeg har været sammen med nu lidt over 1 år har
> smerter i skeden når jeg trænger op i hende. Er der nogen af jer der
> har erfaringer med noget sådan? Tænker på om det er fysisk eller
> psykisk. Evt. midler til at afhjælpe problemet?
>

øhhhh jeg tror der skal lidt flere informationer til før du kan få et
kvalificeret gæt ;)
men for en sikkerheds skyld tager vi lige basics...
er hun våd nok?
er hun varmet nok op?
slapper hun nok af?
er det hver gang uanset stilling?
er det KUN i skedeåbningen eller hele vejen ind?
er det under hele samlejet eller kun første indtrængning??

--
Knus, Sabina
"Whether you like it or not, you're in the middle of a war that has
been raging for the better part of a thousand years. A blood feud
between vampires and lycans. Werewolves."



Kevin Simpson (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Kevin Simpson


Dato : 10-02-04 23:33

Hej Sabina,

Hun er våd nok, og vi har også forsøgt med glidecreme.
Vi varmer gerne op med oliemassage og nussen...
Ved ikke om hun slapper nok af..
I de stillinger vi har forsøgt...
kun det første stykke ind..
Når først jeg er inde nyder hun det vellystent...

Mvh. Kevin


"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:c0bi0v$619$1@dknews.tiscali.dk...
> Kevin Simpson wrote:
> > Hej til jer i gruppen,
> >
> > Jeg skriver til jer i håb om seriøse svar og erfaringer.
> > Min kæreste som jeg har været sammen med nu lidt over 1 år har
> > smerter i skeden når jeg trænger op i hende. Er der nogen af jer der
> > har erfaringer med noget sådan? Tænker på om det er fysisk eller
> > psykisk. Evt. midler til at afhjælpe problemet?
> >
>
> øhhhh jeg tror der skal lidt flere informationer til før du kan få et
> kvalificeret gæt ;)
> men for en sikkerheds skyld tager vi lige basics...
> er hun våd nok?
> er hun varmet nok op?
> slapper hun nok af?
> er det hver gang uanset stilling?
> er det KUN i skedeåbningen eller hele vejen ind?
> er det under hele samlejet eller kun første indtrængning??
>
> --
> Knus, Sabina
> "Whether you like it or not, you're in the middle of a war that has
> been raging for the better part of a thousand years. A blood feud
> between vampires and lycans. Werewolves."
>
>



Sabina Hertzum (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Sabina Hertzum


Dato : 10-02-04 23:51

Kevin Simpson wrote:
> Hej Sabina,
>
> Hun er våd nok, og vi har også forsøgt med glidecreme.

godt...

> Vi varmer gerne op med oliemassage og nussen...

masserer du også skedeåbningen??
evt bruger fingrene indvendigt til at varme op?

> Ved ikke om hun slapper nok af..

det kan være en mulig løsning...

> I de stillinger vi har forsøgt...
> kun det første stykke ind..
> Når først jeg er inde nyder hun det vellystent...

noget kunne umiddelbart tyde på at hun måske er en smule anspændt indtil du
er kommet ind i hende.....
jeg tror som udgangspunkt at du måske skal begynde at forberede hendes skede
med fingrene lige så langsomt (hvis du ikke alllerede gør det)...
start med en, og lad være med at gå over til almindeligt samleje før hun kan
have 2-3 fingre (afhængig af hvor tykke fingre du har) oppe i sig uden
problemer og smerter....

--
Knus, Sabina
"Whether you like it or not, you're in the middle of a war that has
been raging for the better part of a thousand years. A blood feud
between vampires and lycans. Werewolves."



Kevin Simpson (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Kevin Simpson


Dato : 11-02-04 00:03

Hej Sabina,

Tak for dine svar..

Nej, jeg masserer ikke hendes skedeåbning, det er måske en god ide..
Kan man få noget speciel olie/gel der må bruges i og om skeden?
Har aldrig haft 2 fingre oppe i hende, hun er snæver/stram dernede. Det du
mener er at hun udvider sig hvis jeg stimulerer/masserer hende i skeden.
Skal jeg forstå det sådan at jo bedre tid, jo mere åbner hun sig..????

mvh. Kevin


"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:c0bn92$8v9$1@dknews.tiscali.dk...
> Kevin Simpson wrote:
> > Hej Sabina,
> >
> > Hun er våd nok, og vi har også forsøgt med glidecreme.
>
> godt...
>
> > Vi varmer gerne op med oliemassage og nussen...
>
> masserer du også skedeåbningen??
> evt bruger fingrene indvendigt til at varme op?
>
> > Ved ikke om hun slapper nok af..
>
> det kan være en mulig løsning...
>
> > I de stillinger vi har forsøgt...
> > kun det første stykke ind..
> > Når først jeg er inde nyder hun det vellystent...
>
> noget kunne umiddelbart tyde på at hun måske er en smule anspændt indtil
du
> er kommet ind i hende.....
> jeg tror som udgangspunkt at du måske skal begynde at forberede hendes
skede
> med fingrene lige så langsomt (hvis du ikke alllerede gør det)...
> start med en, og lad være med at gå over til almindeligt samleje før hun
kan
> have 2-3 fingre (afhængig af hvor tykke fingre du har) oppe i sig uden
> problemer og smerter....
>
> --
> Knus, Sabina
> "Whether you like it or not, you're in the middle of a war that has
> been raging for the better part of a thousand years. A blood feud
> between vampires and lycans. Werewolves."
>
>



Sabina Hertzum (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Sabina Hertzum


Dato : 11-02-04 00:16

Kevin Simpson wrote:
> Hej Sabina,
>
> Tak for dine svar..
>
> Nej, jeg masserer ikke hendes skedeåbning, det er måske en god ide..

absolut!!!

> Kan man få noget speciel olie/gel der må bruges i og om skeden?

i en snæver vending kan du tage lidt spyt på fingrene og smøre for med.....
men foretrækker i glidecreme kan jeg klart anbefale Eros Bodyglide.. en
smagsfri, lugtfri, oliefri glidecreme som bare glider og glider og glider
derudaf ;)
en dråbe rækker laaaangt ;)

> Har aldrig haft 2 fingre oppe i hende, hun er snæver/stram dernede.
> Det du mener er at hun udvider sig hvis jeg stimulerer/masserer hende
> i skeden.

JA!.... hvis du starter langsomt.... lad hende blive godt varm og villig
først, og start så med en vædet finger som du masserer lidt ved
skedeåbningen.... når hun så er klar til mere kan du føre den ind i
hende..... husk endelig at blive ved med at kæle og kysse.......
når hun bliver mere varm og våd kan du prøve langsomt med en finger
mere..... og bruge lidt tid på det.... og så igen en finger mere..... når
finger nummer tre er inde kan du fortsætte lidt på den måde, inden du giver
dig i kast med samleje... det burde varme hende nok op til at blødgøre
musklerne i underlivet, så hun er klar til at tage imod dig uden at det gør
ondt...... plus det giver lidt ekstra sjov til den seksuelle leg ;)

> Skal jeg forstå det sådan at jo bedre tid, jo mere åbner
> hun sig..????

jo mere tid, jo mere forberedelse, jo mere vil hun "blødgøre" sig.....
jeg vil ikke rigtigt kalde det "åbne" for det reelt ikke det der sker.... du
skal, i mangel af bedre sammenligning, have "varmet hendes underliv op"...
ligesom du ville varme musklerne op inden en seriøs omgang
styrketræning.....
jo mere massage, kærtegn og kæleri, og ikke mindst væde, jo mere modtagelig
er hun og jo bedre bliver det for jer begge ;)

--
Knus, Sabina
"Whether you like it or not, you're in the middle of a war that has
been raging for the better part of a thousand years. A blood feud
between vampires and lycans. Werewolves."



Kevin Simpson (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Kevin Simpson


Dato : 11-02-04 00:24

Sabina, tusind tak..

Det giver mening det du har skrevet.
Jeg vil prøve det du har beskrevet, helt klart..
Og nu har jeg så en lidt større forståelse for tingene tror jeg.
Jeg håber virkelig at det kommer til at virke. Både for hendes og min
skyld..
Det er jo trist at smerte skal være grunden til at der går for lang tid
mellem at vi elsker..

Knus fra Kevin

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:c0bon7$9kb$1@dknews.tiscali.dk...
> Kevin Simpson wrote:
> > Hej Sabina,
> >
> > Tak for dine svar..
> >
> > Nej, jeg masserer ikke hendes skedeåbning, det er måske en god ide..
>
> absolut!!!
>
> > Kan man få noget speciel olie/gel der må bruges i og om skeden?
>
> i en snæver vending kan du tage lidt spyt på fingrene og smøre for
med.....
> men foretrækker i glidecreme kan jeg klart anbefale Eros Bodyglide.. en
> smagsfri, lugtfri, oliefri glidecreme som bare glider og glider og glider
> derudaf ;)
> en dråbe rækker laaaangt ;)
>
> > Har aldrig haft 2 fingre oppe i hende, hun er snæver/stram dernede.
> > Det du mener er at hun udvider sig hvis jeg stimulerer/masserer hende
> > i skeden.
>
> JA!.... hvis du starter langsomt.... lad hende blive godt varm og villig
> først, og start så med en vædet finger som du masserer lidt ved
> skedeåbningen.... når hun så er klar til mere kan du føre den ind i
> hende..... husk endelig at blive ved med at kæle og kysse.......
> når hun bliver mere varm og våd kan du prøve langsomt med en finger
> mere..... og bruge lidt tid på det.... og så igen en finger mere..... når
> finger nummer tre er inde kan du fortsætte lidt på den måde, inden du
giver
> dig i kast med samleje... det burde varme hende nok op til at blødgøre
> musklerne i underlivet, så hun er klar til at tage imod dig uden at det
gør
> ondt...... plus det giver lidt ekstra sjov til den seksuelle leg ;)
>
> > Skal jeg forstå det sådan at jo bedre tid, jo mere åbner
> > hun sig..????
>
> jo mere tid, jo mere forberedelse, jo mere vil hun "blødgøre" sig.....
> jeg vil ikke rigtigt kalde det "åbne" for det reelt ikke det der sker....
du
> skal, i mangel af bedre sammenligning, have "varmet hendes underliv op"...
> ligesom du ville varme musklerne op inden en seriøs omgang
> styrketræning.....
> jo mere massage, kærtegn og kæleri, og ikke mindst væde, jo mere
modtagelig
> er hun og jo bedre bliver det for jer begge ;)
>
> --
> Knus, Sabina
> "Whether you like it or not, you're in the middle of a war that has
> been raging for the better part of a thousand years. A blood feud
> between vampires and lycans. Werewolves."
>
>



Morten (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 11-02-04 21:21

Hej Kevin

Tilslutter mig 100% de råd Sabina har givet. Husk at vende tilbage og
fortælle om det er gået godt.






Kevin Simpson (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Kevin Simpson


Dato : 11-02-04 22:09

Hej Morten,

Det vil jeg self. gøre.

Mvh. Kevin

"Morten" <stop@spam.dk> skrev i en meddelelse
news:402a8f51$1$1644$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej Kevin
>
> Tilslutter mig 100% de råd Sabina har givet. Husk at vende tilbage og
> fortælle om det er gået godt.
>
>
>
>
>



Ukendt (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-02-04 23:01

Kevin Simpson wrote:

> Min kæreste som jeg har været sammen med nu lidt over 1 år har smerter i
> skeden når jeg trænger op i hende. Er der nogen af jer der har erfaringer
> med noget sådan? Tænker på om det er fysisk eller psykisk. Evt. midler til
> at afhjælpe problemet?

Prøv at læse her: http://www.dr.dk/laegen/artikler/vulvodyni.asp


Sabina Hertzum (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Sabina Hertzum


Dato : 11-02-04 23:21

Rocco Timberlake wrote:
> Kevin Simpson wrote:
>
>> Min kæreste som jeg har været sammen med nu lidt over 1 år har
>> smerter i skeden når jeg trænger op i hende. Er der nogen af jer der
>> har erfaringer med noget sådan? Tænker på om det er fysisk eller
>> psykisk. Evt. midler til at afhjælpe problemet?
>
> Prøv at læse her: http://www.dr.dk/laegen/artikler/vulvodyni.asp

Vulvodyni er næppe relevant i dette tilfælde......

--
Knus, Sabina
"Whether you like it or not, you're in the middle of a war that has
been raging for the better part of a thousand years. A blood feud
between vampires and lycans. Werewolves."



Ukendt (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-02-04 23:23

Sabina Hertzum wrote:

> Vulvodyni er næppe relevant i dette tilfælde......

Hva?! Hvorfor i alverden er det ikke relevant? Hun har smerter i skeden,
og han spørger, om der kan være en fysisk årsag. Vulvodyni er da aldeles
relevant.


Sabina Hertzum (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Sabina Hertzum


Dato : 11-02-04 23:28

Rocco Timberlake wrote:
> Sabina Hertzum wrote:
>
>> Vulvodyni er næppe relevant i dette tilfælde......
>
> Hva?! Hvorfor i alverden er det ikke relevant? Hun har smerter i
> skeden, og han spørger, om der kan være en fysisk årsag. Vulvodyni er
> da aldeles relevant.

vulvodyni er smerter i HELE underlivet, ikke kun ved skedeåbningen....
vulvodyni er smerter HETE tiden, ikke kun ved indtrængning...
kvinder med vulvodyni kan stort set ikke klare berøring, og kvinden her
nyder sex, efter den indlednede indtrængning....
mener du stadig det er relevant at bringe SÅ sjælden en sygdom på bane i SÅ
klokkeklart et tilfælde af "underopvarmning"?

--
Knus, Sabina
"Whether you like it or not, you're in the middle of a war that has
been raging for the better part of a thousand years. A blood feud
between vampires and lycans. Werewolves."



Ukendt (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-02-04 23:41

Jeg er jo ikke ekspert i den slags, men...

> vulvodyni er smerter i HELE underlivet, ikke kun ved skedeåbningen....
> vulvodyni er smerter HETE tiden, ikke kun ved indtrængning...

....ud fra hvad jeg kunne huske at have hørt, er det IKKE smerter hele
tiden. Når der ikke bliver rørt ved området, mærkes der intet.

> mener du stadig det er relevant at bringe SÅ sjælden en sygdom på bane i SÅ
> klokkeklart et tilfælde af "underopvarmning"?

Ja, jeg gør. Han spurgte jo til, om der kunne være en fysisk forklaring
på det, og det kan der jo. Det kan godt være, du har mest ret, men jeg
behøver vel ikke være ekspert i vulvodyni for at sende manden et link
til en side med information om det?
Det er da også fuldstændig ligegyldigt, hvor sjælden sygdommen er. Man
kan altså godt blive ramt af en sygdom, selvom den er sjælden.


Sabina Hertzum (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Sabina Hertzum


Dato : 12-02-04 00:30

Rocco Timberlake wrote:
> Jeg er jo ikke ekspert i den slags, men...
>
>> vulvodyni er smerter i HELE underlivet, ikke kun ved
>> skedeåbningen.... vulvodyni er smerter HETE tiden, ikke kun ved
>> indtrængning...
>
> ...ud fra hvad jeg kunne huske at have hørt, er det IKKE smerter hele
> tiden. Når der ikke bliver rørt ved området, mærkes der intet.

tja, prøv at læse nedenstående og revurder din hukommelse*G*

>> mener du stadig det er relevant at bringe SÅ sjælden en sygdom på
>> bane i SÅ klokkeklart et tilfælde af "underopvarmning"?
>
> Ja, jeg gør. Han spurgte jo til, om der kunne være en fysisk
> forklaring på det, og det kan der jo.

ja.... som feks at han prøver at trænge ind i en skede der slet ikke er varm
og våd nok til det.....
personligt kan jeg fortælle at jeg YDERST sjældent har samleje uden at der
er fingre indvolveret først... for elers gør det nemlig ONDT!...

> Det kan godt være, du har mest
> ret, men jeg behøver vel ikke være ekspert i vulvodyni for at sende
> manden et link til en side med information om det?

nej, men du bør i det mindste sætte dig ind i om det er relevant eller
ej......

> Det er da også fuldstændig ligegyldigt, hvor sjælden sygdommen er. Man
> kan altså godt blive ramt af en sygdom, selvom den er sjælden.

ja da, det ved jeg skam alt om..... jeg har selv været ramt af en
forholdsvis sjælden sygdom, som ca rammer 400 tilfældige på årsbasis, og var
endda så uheldig at være i de 30% der har sygdommen i middelhård grad, men
så hører jeg så tilgængæld også til de små 20% der får foreslået
operation..... jeg er således en af 80 der fik TILBUDT operation..... men
har desværre ikke kunne finde noget tal for hvor mange siger ja...
indtil videre har jeg været heldig.... denne gang er jeg en del af den store
gruppe på ca 80% der har fået gode resultater..... men risikoen for
tilbagefald er der stadig..... og som sidegevinst til denne sygdom, har
operatioen der skulle gøre mig "rask" efter al sansynelighed gjort mig helt
eller delvist steril..... så jo, jeg ved alt om sjældne sygdomme......

> Jeg citerer lige fra siden:
> "Vulvodyni er en samlet betegnelse for fysisk smerte og svien i de ydre
> kønsorganer hos kvinder. Det formodes at have forbindelse til særlige
> smerter i nerverne i området ved indgangen til skeden."

citeret fra netdoktor :
"Hvordan føles vulvodyni?

Vulvodyni føles som en intens brændende, sviende fornemmelse i hele området
eller et mindre nøje afgrænset parti af slimhinden lige ved skedeindgangen.
Det kan føles som knive, der stikker, eller ild der brænder. Der kan opstå
fornemmelse af ruhed og tørhed. Kløe, hævelse og rødme kan følge med. Nogle
har også symptomer med svie ved urinrøret som ved blærebetændelse, andre
mærker det helt omme ved endetarmsåbningen.

Nogle kvinder mærker det konstant - dag og nat. Andre kvinder mærker kun
vulvodynien en gang imellem, uden at der behøver at være et bestemt mønster
eller forklaring på det.

Den mindste berøring giver ubehag og smerte. Stramme trusser eller
trussebind kan være umulige at bruge. Selv på en gåtur kan det mærkes, og
det kan være helt umuligt at cykle. Forsøg på at bruge tamponer udløser også
ubehagelige fornemmelser. Og hvad der kan være endnu værre: samleje giver
hos mange kvinder med vulvodyni så stærke smerter, at det kan være helt
umuligt at dyrke sex."

lyder det som noget du kan finde i følgende sætning: Min kæreste som jeg har
været sammen med nu lidt over 1 år har smerter i skeden når jeg trænger op i
hende.

--
Knus, Sabina
"Whether you like it or not, you're in the middle of a war that has
been raging for the better part of a thousand years. A blood feud
between vampires and lycans. Werewolves."



Ukendt (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-04 01:12

Du citerer Netdoktor. Jeg har klippet lidt i det, men meningen er bevaret:

> Vulvodyni føles som en intens brændende, sviende fornemmelse i hele området
> eller et mindre nøje afgrænset parti af slimhinden lige ved skedeindgangen.
[...]
> Nogle kvinder mærker det konstant - dag og nat. Andre kvinder mærker kun
> vulvodynien en gang imellem, uden at der behøver at være et bestemt mønster
> eller forklaring på det.
[...]
> Og hvad der kan være endnu værre: samleje giver hos mange kvinder med
> vulvodyni så stærke smerter, at det kan være helt umuligt at dyrke
> sex.

Som Netdoktor også skriver, kan der være stor forskel på, hvordan det
føles fra kvinde til kvinde. Du skrev oprindeligt, at vulvodyni er
smerter i HELE underlivet. Det er jo (i følge ovenstående) ikke
nødvendigvis rigtigt.

Så skriver du videre:

> lyder det som noget du kan finde i følgende sætning: Min kæreste som
> jeg har været sammen med nu lidt over 1 år har smerter i skeden når
> jeg trænger op i hende.

Hele teksten handler jo om "smerter i skeden", så de ord finder jeg
naturligvis uden problemer!. Desuden vil jeg gætte på, at "ømhed"/sygdom
ved skedeindgangen giver anledning til smerter, når man trænger ind. Jeg
har altså ingen problemer med at få det til at "passe".

Jeg kan altså ikke helt forstå, hvordan du kan afvise det på den måde,
og dit citat gjorde det da kun mere tydeligt, at mit bud er relevant.
Jeg synes dog, vores diskussion er lidt fjollet. Jeg gav et bud samt en
henvisning til mere information om det, men det er kun gynækologen, der
kan fortælle, hvad problemet faktisk er. Spørgeren har dog fået nogle
BUD på problemet, og det var præcis, hvad han bad om!

Du synes måske, hun skal annullere sin aftale hos gynækologen? Det er jo
ikke nødvendigt, nu hvor du har fundet grunden ("underopvarmning")? Mon dog!

Nu vil jeg gå i seng. Godnat.


Sabina Hertzum (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Sabina Hertzum


Dato : 12-02-04 01:20

Rocco Timberlake wrote:
> Så skriver du videre:
>
> > lyder det som noget du kan finde i følgende sætning: Min kæreste
> som > jeg har været sammen med nu lidt over 1 år har smerter i
> skeden når > jeg trænger op i hende.
>
> Hele teksten handler jo om "smerter i skeden", så de ord finder jeg
> naturligvis uden problemer!. Desuden vil jeg gætte på, at
> "ømhed"/sygdom ved skedeindgangen giver anledning til smerter, når
> man trænger ind. Jeg har altså ingen problemer med at få det til at
> "passe".

hmmm... jeg går lige sådan lidt ud fra at du er en mand ikk?

> Jeg kan altså ikke helt forstå, hvordan du kan afvise det på den måde,

måske fordi jeg, modsat dig, valgte at spørge mere ind til problemet inden
jeg kom med en diagnose?
og fordi jeg, som kvinde, kender problemet ret godt?

> og dit citat gjorde det da kun mere tydeligt, at mit bud er relevant.
> Jeg synes dog, vores diskussion er lidt fjollet. Jeg gav et bud samt
> en henvisning til mere information om det, men det er kun
> gynækologen, der
> kan fortælle, hvad problemet faktisk er. Spørgeren har dog fået nogle
> BUD på problemet, og det var præcis, hvad han bad om!

ja, men indimellem bør man altså være en smule mere kritisk med de ting man
slynger ud i disse grupper....
du har ingen anelse om hvem han eller hans kæreste er...... faktisk kunne
der nemt være tale om et forholdsvis ungt par, der har lidt
startvanskeligheder...... og din ret konkrete linken til en artikel (som imo
iøvrigt ikke var særlig grundig) kunne nemt skræmme dem fra vid og sans, og
give dem en ide om at der måske er noget galt som er ret usansynlig....

> Du synes måske, hun skal annullere sin aftale hos gynækologen? Det er
> jo ikke nødvendigt, nu hvor du har fundet grunden
> ("underopvarmning")? Mon dog!

nej ikke mon dog..... ret sansyneligt.... ihvertfald mere end
vulvodyni......
og nej, jeg synes stadig hun bør gå til gynækolog, om ikke andet, så for at
få afkræftet den vilde ide du har placeret i hovedet på hende......

> Nu vil jeg gå i seng. Godnat.

jamen drøm sødt ;)

--
Knus, Sabina
"Whether you like it or not, you're in the middle of a war that has
been raging for the better part of a thousand years. A blood feud
between vampires and lycans. Werewolves."



Ukendt (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-04 01:30

Sabina Hertzum wrote:

> hmmm... jeg går lige sådan lidt ud fra at du er en mand ikk?

Jo.

> måske fordi jeg, modsat dig, valgte at spørge mere ind til problemet inden
> jeg kom med en diagnose?

Jeg kom da heller ikke med en diagnose. Når man spørger efter (bud på)
fysiske eller psykiske grunde, må man da være forberedt på, at der
kommer bud på... fysiske eller psykiske grunde!
Man går vel heller ikke til lægen med et problem og siger, at han kun må
sige noget, hvis det ikke er alvorligt?

> startvanskeligheder...... og din ret konkrete linken til en artikel (som imo
> iøvrigt ikke var særlig grundig) kunne nemt skræmme dem fra vid og sans, og
> give dem en ide om at der måske er noget galt som er ret usansynlig....

Vulvodyni er en mulighed - sandsynlig.

>>Nu vil jeg gå i seng. Godnat.

Det gjorde jeg så alligevel ikke.


Ukendt (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-04 01:33

Rocco Timberlake wrote:

> Vulvodyni er en mulighed - sandsynlig.

Der skulle have stået: sandsynlig eller ej.


Sabina Hertzum (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Sabina Hertzum


Dato : 12-02-04 07:20

Rocco Timberlake wrote:
> Sabina Hertzum wrote:
>
>> hmmm... jeg går lige sådan lidt ud fra at du er en mand ikk?
>
> Jo.

godtså..... hvor mange kvinder med vulvodyni kender du?

>> måske fordi jeg, modsat dig, valgte at spørge mere ind til problemet
>> inden jeg kom med en diagnose?
>
> Jeg kom da heller ikke med en diagnose. Når man spørger efter (bud på)
> fysiske eller psykiske grunde, må man da være forberedt på, at der
> kommer bud på... fysiske eller psykiske grunde!

ja, men at komme med et bud der er så langt ude er imo uansvarligt......

> Man går vel heller ikke til lægen med et problem og siger, at han kun
> må sige noget, hvis det ikke er alvorligt?

nu har lægen LIDT mere belæg for at komme med en diagnose og et forslag, end
du har.... ikke mindst fordi en læge også spørger ind til problemet og
UNDERSØGER inden en diagnose stilles....... og tro mig, vulvodyni er heller
ikke en læges første mulighed.....

>> startvanskeligheder...... og din ret konkrete linken til en artikel
>> (som imo iøvrigt ikke var særlig grundig) kunne nemt skræmme dem fra
>> vid og sans, og give dem en ide om at der måske er noget galt som er
>> ret usansynlig....
>
> Vulvodyni er en mulighed - sandsynlig.
> Der skulle have stået: sandsynlig eller ej.

det er jeg så ikke enig i....... vulvodyni er i bedste fald et "long
shot"....

>>> Nu vil jeg gå i seng. Godnat.
>
> Det gjorde jeg så alligevel ikke.

jeg håber da du drømte sødt alligevel da du kom dertil ;)

--
Knus, Sabina
"Whether you like it or not, you're in the middle of a war that has
been raging for the better part of a thousand years. A blood feud
between vampires and lycans. Werewolves."



Henning (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 12-02-04 08:03

Sabina Hertzum wrote:
> Rocco Timberlake wrote:
>> Sabina Hertzum wrote:
>>
>>> hmmm... jeg går lige sådan lidt ud fra at du er en mand ikk?
>>
>> Jo.
>
> godtså..... hvor mange kvinder med vulvodyni kender du?

I mine 38 år på hospitalet, har jeg kun mødt en patient
der led af noget der kunne være det, hun havde konstante
smerter, som hun beskrev som lignende de smerter
man kan få i benene, "vokseværk" etc.

Andre med mere eller mindre stærke gener omkring
og/eller i de ydre/indre kønsorganer, skyldtes infektioner
af en eller anden art, så for mig var beskrivelsen af
det diskuterede fænomen, langt fra at være vulvodyni.

Hvor lægevidenskaben ikke slår til, kan alternativ
behandling ofte gøre underværker, er min erfaring,
når det gælder ting der ikke kræver kirougiske indgreb.

MVH
Henning


Ukendt (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-04 09:38


>>>hmmm... jeg går lige sådan lidt ud fra at du er en mand ikk?
>>Jo.
> godtså..... hvor mange kvinder med vulvodyni kender du?

Ingen, hvilket også er urelevant.

> ja, men at komme med et bud der er så langt ude er imo uansvarligt......

Jeg kan huske, jeg så noget om sygdommen i programmet "Lægens bord" for
noget tid siden. Der forstod jeg, at der var en del læger, der ikke
kendte til sygdommen, og at de, som ikke kendte den, ofte tilskrev
smerterne psykiske problemer. Du har måske ret i, vulvodyni ikke er det
mest sandsynlige, men nu kender spørgeren og hans kæreste til sygdommen,
og hun kan fortælle sin læge, at hun har hørt om det.

> det er jeg så ikke enig i....... vulvodyni er i bedste fald et "long
> shot"....

Sikkert, men så kan spørgerens kæreste nok godt selv se det uden din
hjælp, og hvis det er lige så tydeligt for hende, som det er for dig, at
det ikke kan passe, så er der jo ABSOLUT INTET PROBLEM.
Måske er der endda nogle andre i denne nyhedsgruppe, som ikke havde hørt
om det, som nu har lært noget?

Jeg stopper diskussionen her, da den er blevet lidt for dum, og jeg tror
ikke, vi kommer længere.


Ukendt (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-02-04 23:48

> vulvodyni er smerter i HELE underlivet, ikke kun ved skedeåbningen....
> vulvodyni er smerter HETE tiden, ikke kun ved indtrængning...

Jeg citerer lige fra siden:
"Vulvodyni er en samlet betegnelse for fysisk smerte og svien i de ydre
kønsorganer hos kvinder. Det formodes at have forbindelse til særlige
smerter i nerverne i området ved indgangen til skeden."


Big dane (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Big dane


Dato : 12-02-04 00:49

Hejsa

> Hva?! Hvorfor i alverden er det ikke relevant? Hun har smerter i skeden,
> og han spørger, om der kan være en fysisk årsag. Vulvodyni er da aldeles
> relevant.
>
Tror sgu det er psykisk som med så mange piger. Giv hende noget mere nærhed,
så skal du bare se. Lad forspillet tage meget længere tid og se, om du kan
få hende til at blive mere aktiv. Lad nu være med at stresse noget igennem.
det I ikke når i dag når I såmænd en anden dag.

BD



Kevin Simpson (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Kevin Simpson


Dato : 11-02-04 23:21

Tak for linket..

Kigger lige siden igennem
fandt dette link..

http://vulvodyni.dk

Ved jo ik om det kan være sådan noget..
Men hun har tid hos gynækolog!
Til april.. utroligt med så lang ventetid

Mvh. Kevin

"Rocco Timberlake" <min_adresse_er_hemmelig> skrev i en meddelelse
news:402aa6bd$0$27347$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Kevin Simpson wrote:
>
> > Min kæreste som jeg har været sammen med nu lidt over 1 år har smerter i
> > skeden når jeg trænger op i hende. Er der nogen af jer der har
erfaringer
> > med noget sådan? Tænker på om det er fysisk eller psykisk. Evt. midler
til
> > at afhjælpe problemet?
>
> Prøv at læse her: http://www.dr.dk/laegen/artikler/vulvodyni.asp
>



John Sahl (12-02-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 12-02-04 00:52

Kevin Simpson wrote:
> Men hun har tid hos gynækolog!
> Til april.. utroligt med så lang ventetid

Så har i jo rigelig tid til at se om det kan leges væk først.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Sabina Hertzum (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Sabina Hertzum


Dato : 12-02-04 01:14

John Sahl wrote:
> Kevin Simpson wrote:
>> Men hun har tid hos gynækolog!
>> Til april.. utroligt med så lang ventetid
>
> Så har i jo rigelig tid til at se om det kan leges væk først.

tja ;) og gad vide om hun ikke havde kunne få en akut tid hvis det havde
været slemt nok ;)

--
Knus, Sabina
"Whether you like it or not, you're in the middle of a war that has
been raging for the better part of a thousand years. A blood feud
between vampires and lycans. Werewolves."



Hans U. (16-02-2004)
Kommentar
Fra : Hans U.


Dato : 16-02-04 21:46

> Jeg skriver til jer i håb om seriøse svar og erfaringer.
> Min kæreste som jeg har været sammen med nu lidt over 1 år har smerter i
> skeden når jeg trænger op i hende. Er der nogen af jer der har erfaringer
> med noget sådan? Tænker på om det er fysisk eller psykisk. Evt. midler til
> at afhjælpe problemet?
>
Og hvordan gik det så?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?



Søg
Reklame
 
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste