Outlook - vælg account med makro
Fra : Thomas

Dato : 10-02-04 18:50

Hej,

Vi bruger Outlook 2002 hjemme hos os (engelsk version)

Vi bruger en fælles profil for at slippe for de besværlige problemer
med at dele kalender, contacts osv. som jeg kan se også andre har det
svært med her i gruppen.

Men så er der selvfølglig andre problemer der dukker op. Vi henter
mails fra 6 forskellige accounts og disse sorteres via nogle regler
jeg har sat op, så hver person får sin egen "inbox". Det fungerer
fint.

1)
Men når der skal skrives en mail er det den account der står som
default der kommer til at stå som afsender. Dvs. man skal huske lige
at vælge account inden man skriver en mail. Er det muligt, via en
makro eller andet, at dette valg kommer frem automatisk når man
starter en ny mail, eller umiddelbart inden man afsender en mail?

2)
Når man laver reply på en mail, så er det den mailaccount der har
modtaget mailen der står som afsender. Men efterfølgende i
sent-folderen ser det ud som om at den er afsendt via
default-accounten? Jeg tror at hvis modtageren laver reply igen så
kommer den ind på den rigtige account (ikke-default), men det er da
irriterende at det står forkert i sent-folderen, så man ikke kan
sortere på dette? Nogen der ved noget om det?

3)
Endelig så kan jeg ikke finde nogen steder hvor man kan ændre default
reminder på fødselsdage til f.eks. 1. dag - så man kan nå at købe gave
- kan man det, og hvis ja, så hvordan?

mvh
Thomas