Levetid på båndstation
Fra : Max

Dato : 10-02-04 12:00

Hej

Jeg køre daglig backup på en HP C1537A, det tager ca. 5 timer.
Stationen blev sat i drift i Oktober 2000.
Hvor længe kan jeg forvente at den køre uden problemer ?

Mvh Max

Fra : Kasper Dupont

Dato : 10-02-04 12:18

Max wrote:

> Hej
>
> Jeg køre daglig backup på en HP C1537A, det tager ca. 5 timer.
> Stationen blev sat i drift i Oktober 2000.
> Hvor længe kan jeg forvente at den køre uden problemer ?

Uanset hvor længe du forventer at kunne bruge den,
så skal du være forberedt på, at den kan gå i
stykker allerede i morgen. Hvis du ikke allerede
har fundet ud af, hvad du vil gøre den dag, den
helt uden varsel holder op med at fungere, så skal
du gøre det med det samme. Jeg siger ikke, at det
nødvendigvis sker, men du skal være forberedt. Så
behøver du heller ikke bekymre dig om, hvornår det
sker.

/* Would you like fries with that? */

Fra : Max

Dato : 13-02-04 09:02

Hej Kasper

> Uanset hvor længe du forventer at kunne bruge den,
> så skal du være forberedt på, at den kan gå i
> stykker allerede i morgen. Hvis du ikke allerede
> har fundet ud af, hvad du vil gøre den dag, den

Det er klaret, i det tilfældet skiftes den omgående.

Mvh Max

Fra : Henrik Rask Mortense~

Dato : 11-02-04 09:08

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> [...]
> Stationen blev sat i drift i Oktober 2000.
> Hvor længe kan jeg forvente at den køre uden problemer ?

Jeg ville ikke forvente den kørte længere. Uofficielt har jeg hørt bl.a. IBM
sige at den slags små båndstationer slet ikke er beregnet til at køre så
mange timer hver dag. Hvis du laver en fornuftig backuppolitik og
backuppplan, hvor du ikke tager backup af alt hver dag, vil det sikkert
heller ikke være nødvendigt at køre så længe - selvom jeg erkender at det er
lettere bare at tage det hele hver dag.

Mvh
Henrik Rask Mortensen

--
Dette indlæg er et udtryk for min personlige holdning og er
ikke nødvendigvis holdningen hos det firma jeg arbejder for.

IT-Sikkerhed er 20% teknik og 80% procedurer og planlægning.

Fra : Kent Friis

Dato : 11-02-04 17:31

Den Wed, 11 Feb 2004 09:07:56 +0100 skrev Henrik Rask Mortensen:

> [...]
>sige at den slags små båndstationer slet ikke er beregnet til at køre så

Nå ja, deres harddiske er jo heller ikke beregnet til at køre mere end
8 timer i døgnet...

Mvh
Kent

Fra : Ove Pedersen

Dato : 11-02-04 20:34

> [...]
sikkert
> heller ikke være nødvendigt at køre så længe - selvom jeg erkender

Et lille pluk fra HP's datablad på DAT24:

MTBF of DAT 24: 300,000 hours at 12% duty cycle

12% duty cycle giver kun omkring 3 timer pr dag, så du vil nok ikke
kunne forvente de 300.000 timer, men om den kun klarer 1/4-del er det
vel også godt.

Husk til gengæld at skifte båndene ud før de bliver slidt op.

Ove Pedersen

Fra : Max

Dato : 13-02-04 09:06

Hej Ove

> [...]
>
> 12% duty cycle giver kun omkring 3 timer pr dag, så du vil nok ikke
> kunne forvente de 300.000 timer, men om den kun klarer 1/4-del er det

Tak for info, rart med noget konkret at forholde sig til.

> Husk til gengæld at skifte båndene ud før de bliver slidt op.

Naturligvis, de udskiftes meget tit.

Mvh Max

Fra : Max

Dato : 13-02-04 09:04

Hej Henrik

> backuppplan, hvor du ikke tager backup af alt hver dag, vil det sikkert
> heller ikke være nødvendigt at køre så længe - selvom jeg erkender at det
> [...]

Jo, det er nødvendig at køre så længe hver dag, det er få meget store
filer der ændres hver dag jeg tager backup af.

Mvh Max