RELEASE vs CURRENT på FreeBSD
Fra : Joe

Dato : 09-02-04 22:47

Jeg tror, at jeg går og opdatere min FreeBSD med den nyeste CURRENT version
og det er ikke lige min plan. Jeg ønsker at køre RELASE (det er vel mest
stabile), for jeg har nogle fejl som jeg tror skyldes nogle FreeBSD fejl.

Jeg har denne fil som /etc/cvsupfile:
*default host=cvsup.dk.FreeBSD.org
*default base=/usr
*default prefix=/usr
*default release=cvs
*default tag=RELENG_5_2
*default delete use-rel-suffix
*default compress
doc-all tag=.
ports-all tag=.
src-all tag=.
src-all tag=.
#cvsroot-all tag=.

Burde den ikke opdatere til nyeste RELEASE version? Når jeg har gjort alt
hvad jeg skal og installeret kernen og world, så skriver den "5.2-CURRENT"!?

Fra : Erling Bahnsen

Dato : 10-02-04 08:49

On Mon, 9 Feb 2004 22:47:18 +0100, Joe <joe@nowhere.xyz> wrote:
> [...]
> hvad jeg skal og installeret kernen og world, så skriver den "5.2-CURRENT"!?

Ikke at jeg er den store mester, men hvorfor har du "src-all tag=." med
to gange? Og det er så vidt jeg lige husker også her din fejl er; du
beder nemlig her om at få CURRENT!
Men ønskede du en stabil FreeBSD, burde du gå efter 4.9, da 5.2 stadig
er "CURRENT"; den er faktisk kommet i en 5.2.1, som der stadig arbejdes
med, så heller ikke den er i RELEASE udgave.

Håber ovenstående kan bruges og fortsat god dag.

Erling

Fra : Joe

Dato : 10-02-04 09:11

> Ikke at jeg er den store mester, men hvorfor har du "src-all tag=." med
> to gange? Og det er så vidt jeg lige husker også her din fejl er; du
> beder nemlig her om at få CURRENT!

Hmm.. dét kan være. Det er i hvert fald en fejl, at der har indsneget sig to
src-all.

> Men ønskede du en stabil FreeBSD, burde du gå efter 4.9, da 5.2 stadig
> er "CURRENT"; den er faktisk kommet i en 5.2.1, som der stadig arbejdes
> med, så heller ikke den er i RELEASE udgave.

Der burde lige være kommet en RELEASE udgave af 5.2.

Citat fra FreeBSD's side:

FreeBSD 5.2-RELEASE Announcement
Date: Mon, 12 Jan 2004 13:25:30 -0700 (MST)
Subject: [FreeBSD-Announce] FreeBSD 5.2 Released!
It is once again my great privilege and pleasure to announce the
availability of FreeBSD 5.2-RELEASE. Building upon the success of FreeBSD
5.1, this release includes:

Fra : Niels Callesøe

Dato : 10-02-04 19:31

Joe wrote:

> Der burde lige være kommet en RELEASE udgave af 5.2.

Forsiden af freebsd.org siger nu stadig:

New Technology Release: 5.2
Production Release: 4.9

Og i det samme dokument du selv citerer, står der:

"FreeBSD 5.2 also contains a number of significant stability and
performance improvements over FreeBSD 5.1. However, it is still
considered a 'New Technology' release and might not be suitable for all
users. Users with more conservative needs may prefer to continue using
FreeBSD 4.X."

--
Niels Callesøe - dk pfy
Peddling Ourselves To Death, an essay by Fred:

Fra : Erling Bahnsen

Dato : 11-02-04 08:52

> [...]
> It is once again my great privilege and pleasure to announce the
> availability of FreeBSD 5.2-RELEASE. Building upon the success of FreeBSD

Ja jeg fik vist ikke udtrykt mig helt korrekt, men som en anden allerede
har skrevet, så er 5.2 altså stadig at betragte som værende en
udviklingsmodel (CURRENT) og ikke STABEL. Det er noget der snyder *rigtig*
mange, og burde ændres, men visse personer nægter at erkende at der
skulle være nogle problemmer; man kan jo bare læse det der står, og ikke
det man tror der står... Men det burde altså ændres!

Erling

Fra : CG SOFTWARE - Carste~

Dato : 14-02-04 18:48

Hej.

Hvis du sætter tag=. henter den altid det nyeste.

Eksempel.

*default host=cvsup.FreeBSD.org
*default base=/usr
*default prefix=/usr
*default release=cvs
*default tag=RELENG_5_2
*default delete use-rel-suffix
*default compress
src-all
ports-all tag=.

Husk altid at checke /usr/src/UPDATING så du kan se hvad du har hentet.

Mvh
Carsten

Fra : Joe

Dato : 16-02-04 10:33

> Hvis du sætter tag=. henter den altid det nyeste.

Okay, jeg prøver at fjerne "tag=." - tak.